Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan et årsregnskab koste ved en omsætning på 3 mill. kr.?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan et årsregnskab koste ved en omsætning på 3 mill. kr.? Vi har brugt samme revisor i 15 år, så han kender firmaet. Alt er bogført og afstemt.
Kan revisor sende en regning som er mere end dobbelt så stor, i forhold til hvad den plejer at være - uden at have underrettet undervejs?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 

hvad med du tager en snak med revisor om årsagen til den voldsomme forhøjelse. 

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg også tænkt mig at gøre. Men vil lige forberede mig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtige er ikke omsætningen, men antal bilag. Har du kun 1 indkøbsfaktura og 1 salgsfaktura koster det jo ikke alverden, men har du til gengæld flere tusinde salg, et varelager med mange varenumre mm. stiger prisen jo markant.

Til sammenligning har jeg for nyligt set en revisor-regning på ca. 15.000 kr. i en virksomhed med en omsætning på ca. 5 mio. kr,, men hvor der kun ~200 salg på et år.

Derfor bliver du nødt til at forholde dig til andet end omsætning. Du kan jo lave en kort beskrivelse af din virksomhed, omsætning, antal ansatte, varelager, antal bilag mm., og bede et par revisorer give tilbud. Husk på, at det første regnskab normalt er mere tidskrævende/dyrere for en revisor end de efterfølgende.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har 600-700 bilag, 100-150 salgsfakturaer, 1000 varenumre og 4 ansatte.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har 600-700 bilag, 100-150 salgsfakturaer, 1000 varenumre og 4 ansatte.
Så skal det koste over kr. 100.000 ?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er også hvad der er udført af arbejde? Blot opstilling af årsregnskabet, udføres der revision? Hvordan har aktiviteten ændret sig fra sidste år? Hvor mange reguleringer har revisor måtte lave i forhold til tidligere?

Statsautoriseret revisor - København

Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Den pris lyder fuldstændig ublu og vanvittig i mine ører!!! Tyveri ved højlys dag!!!
Hvis I har et fornuftigt årsresultat, har de måske set en mulighed for at score nogle hurtige og nemme penge?
Anyway, tal med dem og sig I aldrig nogen sinde vil betale det beløb. Samtidigt skal I bede om en specifikation på de timer der er brugt...

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

helle-j:
Vi har 600-700 bilag, 100-150 salgsfakturaer, 1000 varenumre og 4 ansatte.

Nu har du ikke skrevet, om du ønsker review eller revision. Review er den "billige" løsning, hvor revisor ikke har et ansvar, men blot hjælper med at gennemgå tallene og få opstillet regnskabet.

Med de tal du nævner bør det ikke koste 100.000 kr. - måske nærmere 20-40.000 kr. Start med at lav en benchmark op mod andre revisor-tilbud, og tag derefter en alvorlig snak med din nuværende revisor.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja prisen er helt vanvittig. Og da jeg skrev over 100.000 kr, var det mest som et spørgsmål. Vi har nemlig fået en regning på lidt over 200.000 kr. Så det er helt sindssyg! !!!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)