Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste sted at nyde livet i Europa for en iværksætter

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Enig. Alternativt simplificere skattesystemet, så det er nemmere. 

Vi er nok det skattesystem med fleste forskellige fradrag

lyder jo korrekt - men min opfattelse fra mange lande er, at det er lige meget - der er fyldt med masser af små faldgrupper. Skat DK er faktisk basalt set sund fornuft - men i f.eks. DK er det så hulens let at starte, at man starter helt og totalt uden viden om bare det helt basale, og så bliver der mange fejl. Jeg synes man skulle indføre et simpelt kørekort, før man fik OK til CVR

Jeg kan godt se det kunne være mere simpelt, men det ville gå ud over nogen der faktisk har udgiften firmamæssigt. Det bygger i bund og grund på sund fornuft, selv om en del kan ha svært ved at fange det - det er faktisk overvurderet, hvor vanskeligt det er - hvis man har basis viden og ikke søger rundt i alle hjørner efter "sjove" fradrag.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Apr 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok sige Istanbul - der er mange forretnings muligheder og derudover er der en del Danske brands på markedet.

ISTANBUL !

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

Mikael, SKAT finder fejl i over halvdelen af de mindre virksomheders regnskaber og undersøgelser viser at hvis de virksomheder betalte hvad de skulle i skat ville det være et skattepotentiale på 8,8 mia kr. Det er også en sjat......

Det handler ikke om enten eller - men både og. SKAT skal have de midler de har brug for for at få skatterne i statens kasse.

skat finder fejl i en del sådan en som mig der har orden i tingene men fordi man skralder går de efter , jeg kender et par skralder eneste grund er lever anderledes , det er godt nok lidt når over 100.000 dansker er på kontanthjælp eller førtidspension grundet skat.dk hvis skat.dk ikke var efter dem ville de forsætte lever uden social ydelser prøv snak med en hjemløs skat.dk tror indkomst bare fordi lever ikke som andre mennesker , jeg synes modsat dig det er større beløb at spare på de social ydelser og lade de skralder leve som er og skat.dk ikke efter de bliver jo bedømt som virksomheder når de ikke har nogle indtægter det er langt over 10 milliarder vi kunne spare på social ydelser hvis skat var anderledes , jeg ved selvfølgelige ikke sikker på hvor mange milliarder det er men det er 100% mere end de 8,8 milliarder

jeg synes staten skat skal tænke på de der skal flere penge i overskud end få flere på overførelser indkomster  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

John, du har da bestemt ret i at der er positive elementer i Danmark, men det er bestemt ikke på lønsomhedsområdet at vi klarer os specielt godt. Et eksempel er at vi er det eneste land i nordeuropa hvor beskæftigelsesfrekvensen er lavere end før krisen, og at forskellen på hvad eksempelvis Tyskland har haft i fremgang og Danmark har haft i tilbagegang er 8.8% fra 2007-14. 

Vi har da en del virksomheder - også nogle der er store i international målestok men det skræmmende er at der er meget få af dem der er grundlagt efter 1960. Danmark har den store fordel at meget få dygtige ansatte vælger at forlade velbetalte funktionærjob for at blive selvstændige, hvilket ofte er et stort problem i andre lande.

Nogle af de områder hvor Danmark står rigtig dårligt er på udvikling af kapitaltunge virksomheder, og det er ret skræmmende når men bare på europæisk plan møder mekatroniske virksomheder med 30 ansatte efter 2-3 år.

Jeg kan ikke andet en være enig med dig i at skat er en sekundær ting - specielt i forhold til glæden ved livet og evnen til at udvikle virksomheden. Når det er sagt så er det et kæmpe problem her at vi grundet vores topskat reelt gange risikoen med fem i bytteforholdet mellem eks. privat tab på en kaution til dit selskab (typisk opsparing efter topskat) og gevinst af investering (typisk opsparing efter topskat). Der er i Danmark en helt ekstrem forskel på om pengene står på virksomhedens konto før skat eller hentes i privatøkonomien efter skat.

Når man taler om erhvervsklima skal man hellerikke glemme at 80% af virksomheder lukker efter mindre end 5 år og at kun 6% af virksomhederne nogensinde udvikler sig til at have mere end 5 ansatte. Det er næppe verdensklasse!

mit problem har været jeg har været skralder med skat.dk jeg har fået diagnose autisme , men det er meget normalt , jeg ved mange iværksætter end på gaden grundet skat.dk .et mere lempelig over for virksomheder i starten og hvis endelig tror har mere i indtægt kan de jo besøge folk på deres adresser , min 16 m2 lejligheder og hvis havde haft læge erklæring var anderledes var jeg ikke endt i gæld , jeg overvejer en retssag da er 100% sikker på at vinde da der ikke er taget in firklaring med i skatte sagen der står intet i den, mange kan ikke overskue skat.dk når de begynder køre på folk derfor ender de svage også på førtidspension ,  dem er der mange af rigtigt rigtigt mange er skat.dk grunden mange havde forsat sit alternativ liv hvis skat.dk ikke skrevet  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Whiskey:

Mikael, SKAT finder fejl i over halvdelen af de mindre virksomheders regnskaber og undersøgelser viser at hvis de virksomheder betalte hvad de skulle i skat ville det være et skattepotentiale på 8,8 mia kr. Det er også en sjat......

Det handler ikke om enten eller - men både og. SKAT skal have de midler de har brug for for at få skatterne i statens kasse.

Enig. Alternativt simplificere skattesystemet, så det er nemmere. 

Vi er nok det skattesystem med fleste forskellige fradrag. 

Jeg vil da tro hvis strukturen var mere simpel - så vil den fejlprocent på cirka 50% i små virksomheder nok hurtigt komme langt længere ned. 

Så det kommer lidt på hvilke briller man har på

små virksomheder er som reglen dem med lille indtægt mange ligger lige på grænsen ikke til at sige , det behøver jo ikke være uorden regnskab du kan jo have din passion til at overleve så skralder lever anderledes ,sådan nogle ender skatte gæld især hvis laver noget du får penge kontant men mange ender bare fordi deres økonomi er mistænklige for skat.dk men mange på gaden er jo vurderet som virksomhed fordi skat.dk troede indtægt de forstår ikke anderledes mennesker men dem er der mange af

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

Danmark er det sted i EU, hvor det er lettest og billigst at drive virksomhed. Desuden er der masser af fordele ved et dansk selskab.

Så hvorfor bruge formuer på selskaber i andre lande, når du relativt simpelt kan sætte det samme op via en selskabskonstruktion med et dansk selskab?

Hvis du skal udnytte de mere eksotiske destinationer, kræver det også, at du flytter dertil... Ellers er det irrelevant...

Måske var det relevant at du læste mere end overskrifterne i aviserne, og så ville du formodentlig opdage at de undersøgelser undlader at vurdere begrænset relavante ting som omkostningsniveau, virksomheders indtjening og evne til at forrente kapital.

Jeg må indrømme at JEG synes at det er vigtigere for mine beslutninger om min virksomhed tjener penge end om Skat er effektiv til at kradse penge ind eller jeg kan momsregistrere mig let. 

Det er ret underligt at danske virksomheder flytter så mange arbejdspladser når det ifølge journalister er en dårlig ide.

Okay så du mener seriøst ikke, at det er relevant om det er let og billigt at drive en virksomhed? Hvad hjælper det, at det er billigt at leve i et andet land, hvis det koster mange tusinde kroner årligt at holde et selskab igang?

Det du sparer på leveomkostningerne betaler du bare ekstra andre steder...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

Danmark er det sted i EU, hvor det er lettest og billigst at drive virksomhed. Desuden er der masser af fordele ved et dansk selskab.

Så hvorfor bruge formuer på selskaber i andre lande, når du relativt simpelt kan sætte det samme op via en selskabskonstruktion med et dansk selskab?

Hvis du skal udnytte de mere eksotiske destinationer, kræver det også, at du flytter dertil... Ellers er det irrelevant...

Måske var det relevant at du læste mere end overskrifterne i aviserne, og så ville du formodentlig opdage at de undersøgelser undlader at vurdere begrænset relevante ting som omkostningsniveau, virksomheders indtjening og evne til at forrente kapital.

Jeg må indrømme at JEG synes at det er vigtigere for mine beslutninger om min virksomhed tjener penge end om Skat er effektiv til at kradse penge ind eller jeg kan momsregistrere mig let. 

Det er ret underligt at danske virksomheder flytter så mange arbejdspladser når det ifølge journalister er en dårlig ide.

Okay så du mener seriøst ikke, at det er relevant om det er let og billigt at drive en virksomhed? Hvad hjælper det, at det er billigt at leve i et andet land, hvis det koster mange tusinde kroner årligt at holde et selskab igang?

Det du sparer på leveomkostningerne betaler du bare ekstra andre steder...

Læser du eller digter du selv?

...de undersøgelser undlader at vurdere begrænset relevante ting som omkostningsniveau, virksomheders indtjening og evne til at forrente kapital.... 

Nu er der faktisk ikke en eneste af de undersøgelser der rangerer Danmark i top som dækker omkostningsniveauer og økonomiske tal - og mildt sagt er det de eneste objektive mål for om det er erhvervsvenligt.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jannik Hansen:

Enig. Alternativt simplificere skattesystemet, så det er nemmere. 

Vi er nok det skattesystem med fleste forskellige fradrag. 

lyder jo korrekt - men min opfattelse fra mange lande er, at det er lige meget - der er fyldt med masser af små faldgrupper. Skat DK er faktisk basalt set sund fornuft - men i f.eks. DK er det så hulens let at starte, at man starter helt og totalt uden viden om bare det helt basale, og så bliver der mange fejl. Jeg synes man skulle indføre et simpelt kørekort, før man fik OK til CVR

Jeg kan godt se det kunne være mere simpelt, men det ville gå ud over nogen der faktisk har udgiften firmamæssigt. Det bygger i bund og grund på sund fornuft, selv om en del kan ha svært ved at fange det - det er faktisk overvurderet, hvor vanskeligt det er - hvis man har basis viden og ikke søger rundt i alle hjørner efter "sjove" fradrag.

vh John Hannover

Modsat hvad du skriver her kræver det faktisk rigtig god indsigt i skat, moms og indbretninger at gøre ting rigtigt i Danmark, og logikken afhænger bestemt af hvor meget du beskæftiger dig med regnskab. At du ikke kan trække moms af visse advokatregninger men godt af andre afhængig af hvad du har talt med advokaten om, at eksempelvis forplejning under rejser er afhængig af hvem du spiser med, hvem der betaler, at eksempelvis kørselsfradrag ikke har klare regler så du hvis du skal med bil til Rom så er kørslen til Rom ikke klart erhvervsmæssig hvis du kører forbi hjemmet og henter dit pas...

Vores skattesystem er gennemsyret af mistillid og en jura hvor borgere og virksomheder altid står dårligt retssikkerhedsmæssigt.

Hvis du i et enkeltmandsfirma investerer en milllion og det aldrig bliver lønsomt er det op til en skattemedarbejder at klassificerer det som en hobby eller en virksomhed, hvis du kautionerer for et selskab er du personligt udsat...

Man behøver ikke tænke i komplex skattespekulation for at det kræver særlig viden -så nemt - ja hvis det er hvad du beskæftiger dig med, men det er en tidskrævende opgave at tilfredsstille skat og de er meget aggressive ved fejl/udeladelser, og du er reelt retsløs.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

Danmark er det sted i EU, hvor det er lettest og billigst at drive virksomhed. Desuden er der masser af fordele ved et dansk selskab.

Så hvorfor bruge formuer på selskaber i andre lande, når du relativt simpelt kan sætte det samme op via en selskabskonstruktion med et dansk selskab?

Hvis du skal udnytte de mere eksotiske destinationer, kræver det også, at du flytter dertil... Ellers er det irrelevant...

Måske var det relevant at du læste mere end overskrifterne i aviserne, og så ville du formodentlig opdage at de undersøgelser undlader at vurdere begrænset relevante ting som omkostningsniveau, virksomheders indtjening og evne til at forrente kapital.

Jeg må indrømme at JEG synes at det er vigtigere for mine beslutninger om min virksomhed tjener penge end om Skat er effektiv til at kradse penge ind eller jeg kan momsregistrere mig let. 

Det er ret underligt at danske virksomheder flytter så mange arbejdspladser når det ifølge journalister er en dårlig ide.

Okay så du mener seriøst ikke, at det er relevant om det er let og billigt at drive en virksomhed? Hvad hjælper det, at det er billigt at leve i et andet land, hvis det koster mange tusinde kroner årligt at holde et selskab igang?

Det du sparer på leveomkostningerne betaler du bare ekstra andre steder...

Læser du eller digter du selv?

...de undersøgelser undlader at vurdere begrænset relevante ting som omkostningsniveau, virksomheders indtjening og evne til at forrente kapital.... 

Nu er der faktisk ikke en eneste af de undersøgelser der rangerer Danmark i top som dækker omkostningsniveauer og økonomiske tal - og mildt sagt er det de eneste objektive mål for om det er erhvervsvenligt.

Har du overhovedet nogen erfaring med firma udenfor DK? I såfald ville du også vide, at DK er langt foran alle lande i EU, når det gælder drift af firma!

Og nu er det sjovt nok sådan, at de høje lønninger i DK hænger sammen med de højere omkostninger. Så reducerer du omkostningerne, så skal alle også have mindre i løn. Men det har du selvfølgelig tænkt over, når du skriver sådan der ikke? For det tager ingen af undersøgelserne sjovt nok heller ikke højde for. 

Men fokuser du bare på det, for falder lønnen i DK, så bliver landet kun fattigere, hvilket ikke gavner nogen, men det ved du selvfølgelig også godt ikke?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Har du overhovedet nogen erfaring med firma udenfor DK? I såfald ville du også vide, at DK er langt foran alle lande i EU, når det gælder drift af firma!

Og nu er det sjovt nok sådan, at de høje lønninger i DK hænger sammen med de højere omkostninger. Så reducerer du omkostningerne, så skal alle også have mindre i løn. Men det har du selvfølgelig tænkt over, når du skriver sådan der ikke? For det tager ingen af undersøgelserne sjovt nok heller ikke højde for. 

Men fokuser du bare på det, for falder lønnen i DK, så bliver landet kun fattigere, hvilket ikke gavner nogen, men det ved du selvfølgelig også godt ikke?

'

Sikke en gang vås du skriver. Danmark har komparativt til Tyskland tabt 8.8% i beskæftigelsesfrevens de sidste under krisen. Du kan ikke have megen international erfaring når du kan skriver " Så reducerer du omkostningerne, så skal alle også have mindre i løn".

NEJ - sådan hænger det endegyldigt ikke sammen den økonomiske verden. Lavere omkostninger betyder at du kan leve for mindre, operere en virksomhed for mindre, ansætte folk der ikke behøver at være ligeså dygtige ergo et mere rummeligt arbejdsmarked.

Det lavere omkostninger betyder er større lønspredning og mindre risiko, men det betyder også at der er større muligheder for success, og muligheder for at tage større chancer. 

Danmark har et ekskluderende arbejdsmarked, men et hvor der er et godt kompetenceniveau blandt de som er på arbejdsmarkedet, men er også et land hvor det er patetisk hvad vi skaber af virkelige succeer, og det er sørgeligt at se den ene danske IT virksomhed efter den anden rykke til USA for at komme videre

-  http://www.business.dk/digital/moed-dansk-it-succes-tre-onkler-fra-silicon-valley

http://www.business.dk/business-magasin/dansk-ivaerksaetter-i-silicon-valley-de-danske-ambitioner-skal-op-i

Det er da hyggeligt nok at vi har folk der kan og vil, men det er bare ikke i Danmark at succeserne skabes.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)