Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - tidligere fakturering hvis jeg overstiger 50.000 i omsætning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge folk derude :-) 

Et nok relativt simpelt spørgsmål... 

Hvis man driver "en lille biks", der ikke er momsregistreret, da der ikke omsættes for 50.000 årligt, og man derfor blot fakturerer med CPR nummer og uden moms, hvad sker der så, hvis der kommer vind i sejlene, og man kommer til at overstige de 50.000 ift. tidligere faktureringer? Her tænker jeg specifikt på faktureringer indenfor de seneste 12 måneder, der jo netop har været UDEN moms. Skylder man her moms, selvom man af god grund ikke har opkrævet den? 

På forhånd mange tak for al respons :-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kalle Pedersen:

Hvis man driver "en lille biks", der ikke er momsregistreret, da der ikke omsættes for 50.000 årligt, og man derfor blot fakturerer med CPR nummer og uden moms, hvad sker der så, hvis der kommer vind i sejlene, og man kommer til at overstige de 50.000 ift. tidligere faktureringer? Her tænker jeg specifikt på faktureringer indenfor de seneste 12 måneder, der jo netop har været UDEN moms. Skylder man her moms, selvom man af god grund ikke har opkrævet den? 

Hvis du får "vind i sejlene", så skal du sørge for at få din momsregistrering på plads inden du passerer 50.000 kr. i omsætning. Fra det øjeblik du er momsregistreret skal du ligge på salgsmoms på dine salg (og du har ligeledes ret til fradrag for købsmoms af dine omkostninger)

Alt det du har solgt inden momsregistreringen skal der IKKE ligges salgsmoms på, grænsen går ved selve registreringen!

 

Nu ved jeg ikke hvor meget kontrol du har over den løbende omsætning, men sørg for at du ikke overskrider registreringsgrænsen på de 50.000 kr. da det kan medføre risiko for at du skal betale salgsmoms af al omsætning, både før og efter selve registreringen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal registrere - som det hedder i loven - når det er åbenlyst at du vil komme over 50.000 kr (på enhver 12 mdr periode løbende frem og tilbage)

Gør du ikke det så kan du risikere moms + bod af den første del af omsætning 

Mit råd vil være, at du momsregistrerer når du rammer 4.000 kr oms. pr måned og du kan se, at du har bare lille stigning, for så er det jo ret åbenlyst, at du kommer der op.

Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html  med mere om grænsen

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Husk dog at blive momsregistreret allerede når du forventer at nå over 50000 kr i omsætning i løbet af 12 måneder.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)