Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af PC ved opstart af firma

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Entake Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har lige oprettet en enkeltmandsvirksomhed der tilbyder skræddersyede hjemmesider og fleksibel hosting.

Dette er min allerførste virksomhed, så jeg har stadig en meget lille forståelse for hvordan det fungerer.
For at kunne udføre mit arbejde har jeg dog brug for en ny computer. Jeg er momsregistreret og forventer mindre end 50.000 i omsætning om året, da jeg er studerende og ikke kan arbejde fuld tid.

Lad os sige at computeren koster 12.000 uden moms.
Jeg har læst mig frem til at da dette er under 12.900, så kan det straksafskrives.
Hvad betyder dette, og hvad indebærer det for mig?
En forklaring af hvad afskrivning er og hvordan det fungerer ville også være meget hjælpsomt.

På forhånd tak!

- Elias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46566
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Jørgensen:
Jeg er momsregistreret og forventer mindre end 50.000 i omsætning om året, da jeg er studerende og ikke kan arbejde fuld tid.
ved ikke om du skriver forkert- da du jo så ikke som krav skal være momsregistreret men sagtens kan være det frivilligt

Du har et CVR som minimum i alle fald udgår jeg fra (ellers kan du ikke bare trække en fuld computer fra år 1) og så:

Købet til en vædi af 12.900 ex moms kan du tage som udgift med det samme (det er det der hedder straksafskrivning) Så ejer firmaet maskinen og skal du lukke eller omdanne til selskab eller andet-  så skal du enten købe den ud igen privat - eller selskabet skal.

Er du ikke momsregistreret, så er hele beløbet den koster en udgift - og skal så være under 12.900