Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gavekort - hvordan retter jeg i bogføring?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Mengs Univers Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg solgte 17/12-15 et gavekort.

I stedet for at oprette bilag "salg af gavekort" i Dinero, så kom jeg til at oprette faktura til køber.

Kan jeg rette dette salg? Og hvordan?

Da modtager af gavekort har indløst, har jeg oprettet en faktura på vedkommende, som jeg plejer, og bogført det brugte beløb via kassekladden. Men det gør, at gavekort-kontoen nu ikke stemmer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bogførte salg af gavekort som en omsætning og med bank som modpost vil jeg tro?

Det må du så bogføre om så du nu krediterer dit salg ( krediterer den omsætningskonto det gik ind på) og i stedet debitere en konto i status - som vel bør ligge i kortfristet gæld. Derved fik du det væk fra omsætning og salg og bank og din forpligtelse i gæld stemmer fra salget af kortet

Du havde jo ikke en indtægt ved salget - du byttede kontanter i bank ud med en forpligtelse  en gæld

Når du har rettet fra salg i drift til gæld med den første bogføring  så kan du nu  lave normalt salg ved indløsning og modkonto er så gælden som jo forsvinder

Du virker til nu at have to salg bogført- Du har anden tråd med give-away gavekort som jeg også tror du er galt ude med skattemæssigt og bogføringsmæssigt. Jeg vil foreslå dig at bruge lidt på en online bogholder inden du får rod. Gavekort ved jeg www.regnskabsskolen.dk  Anette Sand er stærk i

Jeg frygter dit regnskab kan have andre fejl ud fra din brug af faktura funktion osv - til disse lidt "utraditionelle opgaver"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Mengs Univers Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dine svar.
Det er en enkelt fejl jeg har begået mht salg af gavekort. Jeg plejer altid at oprette det som finans-bilag.

Jeg spørger min revisor og håber han kan redde mig 😊

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)