Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for PC i virksomhed uden overskud i de næste par år

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære regnskabskyndige.

Jeg har en lille virksomhed, hvor jeg er i færd med at udvikle et koncept (software udvikling) der skal fungere som et "mellemlag" mellem applikationer på et senere tidspunkt. Det er et større tiltag og noget jeg bruger en del tid på, ved siden af mit fuldtidsjob. Jeg har indtil videre arbejdet på min private PC, der ikke er dimensioneret til udviklingsarbejde og går derfor i tanker om at købe en ny PC.

Jeg ville naturligvis gerne undgå at betale moms og kunne fradrage, men min virksomhed har ikke nogle udsigter til indtægt de næste 2-3 år. Er det så udelukket at få fradrag for PCen selvom den bruges 100% til virksomhedsrelateret arbejde?

Mvh, Placendi

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Placendi:

Kære regnskabskyndige.

Jeg har en lille virksomhed, hvor jeg er i færd med at udvikle et koncept (software udvikling) der skal fungere som et "mellemlag" mellem applikationer på et senere tidspunkt. Det er et større tiltag og noget jeg bruger en del tid på, ved siden af mit fuldtidsjob. Jeg har indtil videre arbejdet på min private PC, der ikke er dimensioneret til udviklingsarbejde og går derfor i tanker om at købe en ny PC.

Jeg ville naturligvis gerne undgå at betale moms og kunne fradrage, men min virksomhed har ikke nogle udsigter til indtægt de næste 2-3 år. Er det så udelukket at få fradrag for PCen selvom den bruges 100% til virksomhedsrelateret arbejde?

Mvh, Placendi

Først og fremmest når du skriver virksomhed, så går jeg ud fra det er en enkeltmandsvirksomhed eller PMV?

Om du kan få fradrag afhænger af om din virksomhed, i skattemæssig forstand, er en erhvervsvirksomhed eller hobbyvirksomhed! Ret firkantet set, så giver erhvervsvirksomhed ret til fradrag i din indkomst mens hobbyvirksomhed ikke gør.

 

Den der er nærmest til at svare på dit spørgsmål er dig selv, prøv at kigge Skat's juridiske vejledning (http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083457&chk=211712) og se om du selv mener at opfylde kriterierne for "erhvervsmæssig virksomhed"

NB: der er ikke noget sort/hvidt svar på om du er det ene eller andet, men som regel ved man jo godt om du på listen over indikatorer har flest ja'er eller nej'er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Jesper - læs evt også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

Det med den bruges 100% alene til virksomhed som bibemærkning - Hvis du har den i hjemmet, så skal du i forhold til momsen have meget stærke argumenter for, at skat ikke mener du også bruger den privat - ellers skal moms i alle fald deles

Jeg tror Jesper bedre kan sige om der kan være en risiko i forhold til, hvis du aldrig senere rent faktisk får et overskud (eller værre omsætning) - om skat så kan sige det var rene udviklingsomkostinger og trække et evt fradrag tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)