Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for mad som kørende sælger?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har et spørgsmål. 

Jeg er ansat (lønmodtager) i en virksomhed hvori jeg 3 dage om ugen er på kundebesøg. Jeg har indlagt 30 minutters frokostpause pr. dag, men mine møder ligger så langt fra mit hjem at jeg ikke kan køre hjem og spise.

Der er på mit kontor en frokostordning vi betaler til, men den gælder kun de to dage om ugen vi alle er samlet - derudover er der ikke nogen frokostordning.

Mit spørgsmål er:

Kan jeg trække den udgift jeg har i frokost fra? 

Selvfølgelig trækker jeg ikke en 6-retters fra D'angleterre fra i skat, men eksempelvis en kop kaffe på en tankstation, en sandwich mm. Vil disse småbeløb kunne trækkes fra?

Jeg har forsøgt at læse mig lidt frem, men de eneste ting jeg har kunnet finde ud af, er at jeg er dækket ind hvis min rejse varer mere end 24 timer, hvilket den ikke gør. Da det selvfølgelig er et krav at jeg tager på kundebesøg, vil jeg sidestille det med en taxachauffør, der er "lænket til bilen" (jeg ved dog ikke om de får mulighed for at trække noget fra).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IllustratorJens:
Kan jeg trække den udgift jeg har i frokost fra? 

Som udgangspunkt er der ikke fradrag for udgifter til mad. Det betragtes som en privat udgift. Et fradrag kan under nogen omstændigheder begrundes med den manglende mulighed for at medbringe (opbevare) sin egen mad.

Udfordringen er så at der kun kan gives fradrag for meromkostningen i forhold til hvis du medbragte madpakke til din normale arbejdsplads. Dertil kommer at  der er en bundgrænse i 2016 på 5.800 kr. (i 2017 på 5.900 kr.). Spørgsmålet er så om det overhovedet kan betale sig at holde styr på bilag mv. for at dokumentere dette? Næppe.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)