Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække computer spil og apps fra?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder i den behagelige situation, at spil og apps er en del af det materiale, som jeg skal bruge for, at lave mit arbejde. Altid fedt, at man kan lege og arbejde. Indtil videre har jeg ikke registreret det som en udgift i mit firma, men det vil jeg fremadrettet gerne kunne. Hvis man må.

Hvad er reglerne for dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen regel som sådan for spil men jo de sædvanlige hovedregler:

Der er to hovedregler for at en udgift kan tages som fradrag skattemæssigt:

Udgiften skal medgå til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten, herunder ordinære afskrivninger (statsskattelovens § 6).

Og

Virksomheden skal være drevet erhvervsmæssigt forsvarligt og med indtjening for øje. Formålet skal altid være, at få indtjening og overskud.

Det er så op til dig at sandsynliggøre de to ting OG en i dette fald tredie sag, at det du afskriver ikke delvist bruges privat også.

De to første er nok ikke så svære, forudsat du driver firmaet erhvervsmæssigt med overskud for øje. Her er det klart en fordel hvis du har en reel omsætning og resultat ud af spiludvikling og app salg - for det vil jo understrege det erhvervsmæssige

En vinhandler der har stor reel vin aktivitet - vil ikke have problemer med at teste en dyr champagne i forretningen - en blog skribent vil måske have større vanskelighed med at købe champagne og russisk kaviar, og trække det fra når det testes ved en hyggemiddag med kæresten.

Har du et firma med ordentlig omsætning i spil og app´s og måske tilmed gerne et pænt overskud - lever du rent praktisk af det, kommer du lettere igennem med argumentationen end hvis du ikke har.

Den med ikke anvendes privat i forhold til alt andet end computer - indikerer alt fra at det er rent privat, til rent firma, til muligvis delt aktiv, udgift og momsmæssigt

Med andre ord ikke en facitliste. 

Evt hvis store beløb, kan skat bedes om bindende svar - men så skal du have udformet et tydeligt spørgsmål -kort med få vigtige baggrundsoplysninger - nok gerne af en revisor, for ikke bare at få et uklart svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)