Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV regnskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Shoptonic Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har en Privat Mindre Virksomhed (PMV), og har lige fra start, lavet regnskab i Dinero.

Er dog blevet lidt i tvivl omkring hvor meget jeg egentlig bør gøre.
Da jeg ved PMV ikke er moms registreret, skal jeg selvfølgelig ikke indberette moms.

Som sagt så registrere jeg samtlige ind- og udgifter. Men er det det rigtige for mit vedkommende?

Når jeg en dag får brug for at momsregistere, bliver alt det vel talt med. Og i øjeblikket er der kun underskud, men jeg har betalt alle indkøb med min private bankkonto, som jeg så har registreret som betalt med bankkonto. Har det nogen betydning for når jeg en dag moms registrere, eller bør jeg registrere det som lån til virksomheden, eller noget helt andet??

Mvh Aleksander Johansen

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal momsregistrere dig når du regner med at omsætte for 50.000 over 12 måneder.

Når man har en PMW, og du kun har brugt din private konto til at betale regninger for, så betragtes det som "privat indskudt".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

MasterAlek:
Når jeg en dag får brug for at momsregistere, bliver alt det vel talt med. Og i øjeblikket er der kun underskud, men jeg har betalt alle indkøb med min private bankkonto, som jeg så har registreret som betalt med bankkonto. Har det nogen betydning for når jeg en dag moms registrere, eller bør jeg registrere det som lån til virksomheden, eller noget helt andet??

Enten bør du få en konto i banken hvor dit PMV CVR nummer er tilknyttet som nemKonto - det er lovpligtigt og vil være helt nødvendigt når/hvis du når frem til at imødese omsætning på over 50.000 kr på enhver 12 mdr periode og momsregistreres

Så har du DEN bankkonto at registrere udgifterne over

Er det en privat konto, hvor du også har andet, så vil det være rod, da du jo ikke kan afstemme bank mod regnskab. Så skal du, hvis du selv lægger alt ud, bogføre mod privat indskud i mellemregning og ikke via banku

Underskud i PMV kan man jo sagtens have, men vær sikker ved at få en regnskabsperson til at checke. Jeg kender mange der tror de har underskud fordi de har købt varelager og tror det er en udgift, eller fra ting der ikke giver normalt fradrag, repræsentation, gaver og andet sjov.

Få en konto kun til firmaet hurtigt. Har du ikke haft det - så må du finde ud af at få bank til at stemme helt regnskabsmæssigt via den nyværende bogføring over bank og mellem regning og udligne det du har lagt ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)