Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny PMV er lige blevet født...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 20
Fra  pinzdesign Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har registeret en personlig mindre virksomhed og har løst 2 opgaver, jeg fik allerede penge for en af dem, og forventer at få resten snart. Jeg er lidt i tvivl om hvordan de skal registreres?

Jeg fik også en brev fra Virk hvor de anbefaler at ændre min forskudsopgørelse, og jeg er i tvivl om hvad der skal ændres.

Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal fører regnskab som et almindelig virksomhed, men uden moms. på forskudsopgørelsen skal du skrive hvad du forventer at indtægten på er så du undgår skattesmæk.

du skal dog være opmærksom på at det ikke altid kan betale sig at bruge pmv løsningen, det kommer lidt an på hvilken slags virksomhed det er. hvis indtægten kommer af. hvis du skal ud og købe udstyr, maskiner eller andet for at kunne levere dit produkt. kan man lige så godt vælge enkeltmandsvirksomheden.  hvis man udelukkende sælger sin viden/tid er PMV en god løsning. dog max 50000 i omsætning  

mvh Christian

Fototrykkeriet.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Et PMV som jo er momsfrit grundet forventet omsætning under 50.000 kr og som tjener penge på ydelser har 2 vigtige og meget forskellige forhold

1

Er ydelsen udført for en virksomhed, så har denne ubetinget pligt til at indberette betalingen til skat - ellers har den ikke fradrag og vil få bod. Firmaet der betaler indberetter ved at logge på skat.dk – under ansatte. Der vælges honorar gr 05 og i rullemenu vælges i stedet for CPR næste punkt ”person SE nr” og her skrives CVR nummeret

Her må det tilrådes at have en egen konto til det i regnskabet, da man jo blot skal kontrollere selvangivelsen rubrik 12 svarer til ens honorar og IKKE skal ha det med i resultat til skat (man trækker det var resultatet) - eller man holder det for sig uden for regnskabet som Honorar - og man bør forskudsregistre 

2

Er ydelsen for en privat person der ikke har CVR, så indgår beløbet i virksomhedens resultat og skal med i forskud og i udvidet selvangivelse rubrik 111

---------------------

Så for firmaer er det honorar der SKAL indberettes af firmaet, og for private skal det med i ens eget resultat - ikke helt let faktisk

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haslev
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 20
Fra  pinzdesign Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

I begge tilfælde er de firmaer med CVR nummer, dvs de skal indberette...en af dem har betalt allerede, før jeg fik CVR nummer selv... skal(kan) jeg betale skat/forskudsregistrere det nu?

Jeg føler jeg har brug for noget hjælp med regnskab i hele taget, jeg prøver dinero lige nu, men aner ikke hvordan man bruger det. Er der nogen som kan/vil hjælpe med det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivan:

I begge tilfælde er de firmaer med CVR nummer, dvs de skal indberette...en af dem har betalt allerede, før jeg fik CVR nummer selv... skal(kan) jeg betale skat/forskudsregistrere det nu?

Jeg føler jeg har brug for noget hjælp med regnskab i hele taget, jeg prøver dinero lige nu, men aner ikke hvordan man bruger det. Er der nogen som kan/vil hjælpe med det?

jamen i begge tilfælde SKAL de så indberette det som honorar. Det gælder altid når firmaer betaler til CPR person og altid når de betaler til et PMV. Hvis de ikke er klare over det, så er det din pligt at gøre dem opmærksom på det (det vil stå i vejledning i selvangivelse at hvis du ser noget mangler i rubrik 12 hvor du ser deres tal, så skal du gøre dem opmærksomme.

I princip er det helt samme sag for CPR som for PMV - blot vælges i det ene fald CPR og så skriver det de nummer, og i det andet SE og så skriver de PMV CVR nummeret

Bare gør dem opmærksomme allerede nu på, at de skal huske at indberette det honorar, så sparer du jo også dem for evt rod (og en bod ved kontrol)

Dinero er ret enkelt. Du kan fra Dinero få liste over bogholdere der hjælper med det
Du kan forstå meget mere om regnskab i det hele taget ud fra http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)