Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed/Forskudsopgørelse for penge tjent på internettet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg kører nogle hjemmesider, hvor jeg tjener penge vha. reklamer. Jeg snakkede med SKAT omkring hvordan jeg skulle indberette de her penge, og damen i telefonen sagde, at jeg bare skulle tage min indkomst, og indberette den i min forskudsopgørelse.

Det har jeg så også gjort. Men da jeg snakkede med hende, der stod jeg til at tjene under 50.000 kr. om året. Nu står jeg til at tjene godt over 100.000 om året. Hvordan ville det være nemmest at bogføre det, og skal jeg oprette en virksomhed som pengene skal gå igennem? Jeg har mange omkostninger af de penge jeg tjener, hjemmesiderne laver meget intensivt arbejde, så serverne er store.

Jeg vil egentlig bare gerne gøre hvad der er lettest, og som ikke får mig i problemer med SKAT. Skype-TongueOut

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt, må man godt tjene op til 50.000 kr. uden at have et CVR nr.
Hvis du er over må du have dig et CVR nr.

Du skal dog bogføre (vil mene at det skal man også selvom man ikke har cvr nr.), det kan være i Excel eller et regnskabsprogram som f.eks. dinero.

Jeg kan ikke gennemskue om du faktisk har et overskud på 100.000 kr. eller hvordan din "bogføring" er. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Mig bekendt, må man godt tjene op til 50.000 kr. uden at have et CVR nr.
Hvis du er over må du have dig et CVR nr.
lad os lige være enige om at det ikke er TJENE men OMSÆTTE som sætter grænsen. trådstarter skriver han kommer over 100.000 kr i salg/omsætning og så skal han momsregistreres.

SteffenKS:
. Nu står jeg til at tjene godt over 100.000 om året. Hvordan ville det være nemmest at bogføre det, og skal jeg oprette en virksomhed som pengene skal gå igennem? Jeg har mange omkostninger af de penge jeg tjener, hjemmesiderne laver meget intensivt arbejde, så serverne er store.

Ja du skal have CVR og momsregistreres. Du skal give dem du sælger for dit momsnr (CVR med dk foran) da det sikkert er dem der laver afregningsbilag til dig.

Herefter vil dit salg være "reverse charge" til EU momsregistrede = der er ikke moms på men du skal opgive salget til moms i EU salg per kunde for hver kundes moms nummer og samlet i rubrik B

Salg til DK af reklamer mm vil være med dansk moms

Till uden for EU uden moms og angivelse i rubrik C samlet

Du fører regnskab, brug et regnskabsprogram som f.eks. www.dinero.dk som har konti til Ydelsessalg EU, DK og uden for EU som lægger momsen korrekt for dig og viser hvad du skal angive.

Dine udgifter som alene kommer af at skaffe indtægterne bliver så udgifter du trækker fra indtægterne for at finde dit overskud til skat (som så ikke har med om du skal momsregistreres at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig korrekt, at det er omsætte for de 50.000 kr.
Men må lige rette dig, trådstarter skriver intet om at omsætte for 100.000 kr.
(At det så kan blive svært at få et overskud på 100.000 kr. uden væsentlig omsætning er en anden sag) ;)

Hvad sker der så når trådstarter, måske burde have været momsregistreret tidligere, da omsætningen måske er over 50.000 kr på 12 måneders periode?

Er det så "bare" at momsregistrere sig med det samme, eller kommer der en slags regulering, da man har passeret de 50.000 kr. før man var momsregistreret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Men må lige rette dig, trådstarter skriver intet om at omsætte for 100.000 kr. 

(At det så kan blive svært at få et overskud på 100.000 kr. uden væsentlig omsætning er en anden sag) ;)

ja mon ikke - tror trådstarter som du får rodet i omsætte og tjene og ja jeg vil gerne se nogen tjene 100.000 kr og omsætte mindre ud fra det beskrevne Smile

Frederik-N:
Hvad sker der så når trådstarter, måske burde have været momsregistreret tidligere, da omsætningen måske er over 50.000 kr på 12 måneders periode?

Hvis man ikke momsregistrerer når det er åbenlyst man vil komme over 50.000 kr på en 12 mdr periode, så vil loven tilsige at man er momspligtig af det hele = 20% af omsætningen fra før registrering skal ind til moms og det kan være sammen med en bod på samme beløb, hvis skat mener det var groft uagtsomt (hvis det var drøn tydeligt det ville ske)
Det er for at hindre, at nogen omsætter for 49.999 på forholdsvis kort tid og så bare momsregistrerer derfra. Loven siger i virkeligheden næsten "på forventning" med teksten om pligt når det er åbenlyst man vil omsætte mere end 50 t på enhver 12 mdr periode

Jo før man får det på plads jo bedre for jo mindre risiko for moms på omsætning man ikke har lagt moms på til kunde, og så bare krydse fingre at der ikke opdages noget vil jeg sige Stick out tongue

OM jeg husker ret var det så ikke tilmed affiliate indtægt fra udlandet som jo ville være reverse charge = ikke opkrævning af momsen - blot bogføring som EU salg osv men jeg kan huske galt fra start af tråden. At afvente momsregistrering giver overordnet blot mening hvis man sælger til private kunder i DK og EU - for alle andre trækker jo bare den moms fra de betaler - eller faktureres slet ikke momsen som momsregistrerede

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Min omsætning er ca. 30% større end indtjeningen, så omsætningen er også høj ja :P

Jeg sælger ingenting, jeg har hjemmesider hvor jeg viser reklamer på fra Google AdSense, og så bliver jeg betalt af dem. Jeg har kigget på at starte en enkeltmandsvirksomhed, men jeg skal svare på hvilken slags virksomhed det er, og jeg synes bare ikke der er noget som passer til mig. Jeg laver jo egentlig bare hjemmesider til mig selv, og så tjener jeg på at folk besøger dem.

Jeg har valgt at købe Dinero - virkede som en god idé, da de tilbyder live chat med hjælp til bogføring.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffenKS:
men jeg skal svare på hvilken slags virksomhed det er, og jeg synes bare ikke der er noget som passer til mig. Jeg laver jo egentlig bare hjemmesider til mig selv, og så tjener jeg på at folk besøger dem.
Du skal forstå, at det du laver er helt almindeligt salg af reklamer hverken mere eller mindre, og det er momspligtigt og overskridelse af grænsen betyder moms og bod

Det duer ikke at sige - du ikke lige ved hvad du gør - du sælger reklamer -hverken mere eller mindre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Jeg spørger kun for at være helt sikker i hvad jeg skal gøre, jeg har aldrig gjort det her før :).

Jeg har valgt "73.11.90 - Anden reklamevirksomhed" som min branche, ville du sige dette er det rigtige valg? Jeg synes det var lidt svært at vælge.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)