Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV og VSO

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Elpres:

Jeg er ikke så avanceret endnu ang. disse skatteting. Men har jeg forstået det rigtigt? At fordi jeg har en PMV (som af skat bliver betragtet som en slags hobby virksomhed), så kan jeg ikke leje en bolig ud og benytte VSO?

Det har du ikke forstået korrekt, nej.

Hvis det at leje en bolig ud og drive din PMV samlet set opfylder kriteriet for at anvende VSO, så kan du anvende VSO ellers ikke!

Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, og det er så skat der vurdere det. Så jeg skal ringe til dem, og spørge dem? Eller måske skrive til dem så jeg har et svar på skrift. Hvad ville I gøre? Droppe at bruge VSO?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Elpres:

Ok, og det er så skat der vurdere det. Så jeg skal ringe til dem, og spørge dem? Eller måske skrive til dem så jeg har et svar på skrift. Hvad ville I gøre? Droppe at bruge VSO?

Skat vurderer det ikke for dig, de kommer først efterfølgende og kigger/vurderer om du har opfyldt betingelserne.

 

I forhold til om du kan anvende VSO, det kommer formentlig til at afhænge af boligudlejningen. Hvad er det for en bolig du lejer ud? er det et værelse i samme hus som du bor eller er det et helt hus/lejlighed?

Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et helt hus på en anden adresse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så gammel tommelfinger regel (som jeg tilmed mener Whiskey tidl har refereret til om 50.000 kr ville være et naturligt vurderingsområde for skat i, om erhvervsaktivet var "tilstrækkeligt" til VSO, kan man skrotte?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Praksis i forhold til VSO rykker sig hele tiden. Hvis man ser på afgørelserne i de seneste par år er der lagt vægt på om der er tale om hovedsageligt selvstændig virksomhed eller ej. Som nævnt eksemplet med udleje af garagen til 400 kr om måneden som var nok til at holde skatteyderen inde i VSO.

Jeg vil medgive at SKAT er oppe på dupperne men pointen var egentlig at et PMV i sig selv ikke er en hindring for at bruge VSO.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Praksis i forhold til VSO rykker sig hele tiden. Hvis man ser på afgørelserne i de seneste par år er der lagt vægt på om der er tale om hovedsageligt selvstændig virksomhed eller ej. Som nævnt eksemplet med udleje af garagen til 400 kr om måneden som var nok til at holde skatteyderen inde i VSO.

Jeg vil medgive at SKAT er oppe på dupperne men pointen var egentlig at et PMV i sig selv ikke er en hindring for at bruge VSO.

god ny viden -men du husker sikkert selv tidligere - TROR jeg egne HK indlæg om tommelfingerregel på 50.000 omsætning ved brug af VSO ( i ex sammenhæng med SU o.l)  eller husker jeg virkeligt helt galt her?

Fin viden hvis VSO ikke længere har den lidt firkantede tommelfingerregel tak

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Elpres:

Det er et helt hus på en anden adresse.

Så er sagen egentlig ret lige til. (årsagen til jeg spurgte er at værelsesudlejning har sine egne regler)

 

Udlejning af fast ejendom er som udgangspunkt selvstændig erhvervsvirksomhed. Det har diverse retsinstanser gentagne gange slået fast.

Så jeg vover pelsen og siger lige ud, du kan anvende VSO!

 

Hvis du vælger at anvende VSO som skatteberegningsmodel, skal alle dine virksomheder i den forbindelse ses som værende en og samme. Dvs. din PMV samt boligudlejning skal begge medtages når du foretager din VSO-overskudsdisponering.

Endelig vil jeg til slut lige give en opfordring om anvendelse af revisor/skattekyndig til at hjælpe med VSO - der er en del "fælder" i ordningen man skal være opmærksom på.

Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Jesper. Jeg er så småt ved at indse at jeg nok bliver nødt til at ha en revisor ind over, selvom jeg helst selv ville klare det hele. Bare sån af ren nysgerrighed, kunne du så komme med et eksempel på én af disse "fælder" ved VSO?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Elpres:

Tak for dit svar Jesper. Jeg er så småt ved at indse at jeg nok bliver nødt til at ha en revisor ind over, selvom jeg helst selv ville klare det hele. Bare sån af ren nysgerrighed, kunne du så komme med et eksempel på én af disse "fælder" ved VSO?

Som jeg ser det er udfordringerne for en VSO-nybegynder delt i to;

- Fejl i selve overskudsdisponeringen/hæverækkefølgen eller opgørelse af kapitalafkastgrundlaget

- At man ikke udnytter mulighederne i ordningen til fulde. Det kunne eksempelvis være; foretage indskud via indskudskonto (kan som udgangspunkt ikke hæves uden beskatning) i stedet for at vælge indskud via mellemregning (kan hæves forud for hæverækkefølgen uden beskatning)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)