Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reviser til genoprettelse af virksomhed uden det skal koste en krig

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Er genoprettelse og prisen for revisorerklæring mm (ikke bøden som vi ved er personlig) noget som selskabet har fradrag for så (frivilligt påtaget udgift) og skal revisor så, når han bekræfter at kapitalen er til stede sikre sig, at der er plads til den omkostning?

Er den ikke svær. Det må jo afhænge af om prisen for revisors arbejde ligger fast på tidspunktet for afgivelsen af erklæringen. Det gør den jo nok da de fleste formentlig vil kræve forudbetaling. Omvendt hvis beløbet ikke kendes på tidspunktet for erklæringen så er der ikke noget krav at indregne.

Fradrag - ja det gør de fleste jo nok - men hvad skal begrunde dette? Udgiften er ikke relateret til selskabets indtjening - men er efter min opfattelse et udtryk for ejernes egen formuepleje.

Vi må formode at revisor er i stand til at forudsige niveau for egen faktura på erklæringstidspunktet!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
forudsige

Det har jo ikke noget at gøre med at "forudsige". Jeg kan også forudsige at jeg får en telefonregning om en måned men det er ikke detr samme som jeg skal medtage den i mit regnskab nu. Det er spørgsmålet om grundlaget for omkostningen på tidspunktet for erklæringen. 

Men never mind - mon ikke de fleste revisorer laver dette mod forudbetaling.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

arguins:
forudsige

Det har jo ikke noget at gøre med at "forudsige". Jeg kan også forudsige at jeg får en telefonregning om en måned men det er ikke detr samme som jeg skal medtage den i mit regnskab nu. Det er spørgsmålet om grundlaget for omkostningen på tidspunktet for erklæringen. 

Men never mind - mon ikke de fleste revisorer laver dette mod forudbetaling.

Det gør de nok, ligesom de fleste revisorer har et effektivt tidsregistreringsværktøj som gør dem i stand til løbende at følge medarbejdernes timeforbrug der er grundlaget for honorarstørrelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at revisor er 100% klar over der er en omkostning og også kender den på det tidspunkt revisor underskriver erklæringen. Jeg ved derimod ikke om revisorer tager det med i kapital kravet eller ikke. 

Min forventninger er at de IKKE gør det og at ejerne i øvrigt også i stort tal lader selskabet betale boden for for sent regnskab, hvilket revisor jo ikke kan være ansvarligt for, og der er givet heller ikke mange af dem som fremadrettet bruger revisor.

Jeg synes EOS eller revisorforeningen skulle klargøre at der skal være taget hensyn til alle kendte omk. så revisorene var på forkant og jeg synes også der er behov for at se på lovændring, hvor der bør være en "brugerbetaling" for tvangslukninger inkl. boden for for sent regnskab som jo udløser arbejde som ellers bare samfundsbetales OG lov om at genoptgaelse betyder revisorpligt året efter

Det sidste vil være en forværring, hvis det stadigt er helt gratis at tvangsopløse med et kapitaltab på 1 kr for at stifte nyt dagen efter, for så vil endnu flere bare tvangsopløse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Alle

Nu vil jeg lige byde ind på denne tråd, jeg skal lige sige at jeg ikke har nærlæst alt, da det er en lidt lang tråd, men her er et par svar.

Først og fremmest, hvad koster en genoptagelse. Det afhænger naturligvis af selskabet og hvilke aktiver, passiver og aktiviteter der er i selskabet. Men hvis vi skal snakke kroner og øre, så starter det som oftest på 5.000 for en simpel genoptagelse, og stiger derfra. Til dem der så ikke kan forstå at det skal koste det, når det bare er at skrive under. Så skal der på en sådan sag laves en stak dokumenter som er lovpligtig, når der er tale om erklæringer med sikkerhed, som dette er. Der er blandt andet tale om, dokumenter for planlægning, aftalebrev og hvidvaskning. - Det skal hertil nævnes at vi af denne årsag snakker med mange, som i stedet vælger at lade selskabet opløse, særligt når der er tale om IVS.

Skal omkostningen indregnes, når kapitalen opgøres? Som regel JA. Når der skal laves en genoptagelse, så er det ikke altid de samme ting vi skal erklære os om i forhold til Erhvervsstyrelsen, der kan godt være nogle specifikke forhold, som gør at der skal erklæres om nogle andre ting. For det meste skal vi dog erklærer os om, hvorvidt kapitalen er til stede pr. dags dato. Jeg kan først skrive under på kapitalen, når jeg har udført mit arbejde og dermed har jeg pengene tilgode når jeg skriver under, uagtet at jeg først senere sender en faktura. (Jeg sender altid en aconto) Derfor skal revisors arbejde altid medtages som en omkostning. Det gælder på samme måde som andre omkostninger, som også skal medtages hvis de er aktuelle for selskabet, uagtet hvornår en faktura sendes.

Håber at det var svar på jeres spørgsmål.

Mvh. Anders Bærentzen

registreret revisor

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)