Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af IVS

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg overvejer bare mine to muligheder og vil derfor høre andre folks meninger og råd. Ville foretrække noget konstruktivt fra dig i stedet.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PC1,
Jeg tror ikke at det kommer til at gå ud over din SU.

Da SU er en uafhængig ydelse altså uafhængig af din beskæftigelse men vær dog opmærksom på at der er en maksimal indtjening du må have pr. måned, når du nu skal have dig et studie job...

Men det er dag penge og kontanthjælp ikke.

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men den grænse er heldigvis forholdsvis høj. Har også fået SU denne måned, så tror heller ikke det har betydning når det er blevet opløst.

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Håber i kan hjælpe. Jeg valgte at lade det tvangsopløse, eftersom det også var det jeg blev rådet til. Som nævnt, glemte jeg også at indberette selvangivelse, men har modtaget girokort for at skulle betale bod for ikke at have indberettet selvangivelse til tide. Jeg ved godt det er en dum fejl fra min side, men så vidt jeg kunne forstå, ville der ikke opstå bøder efter det blev lukket, men det er nu sket alligevel. Jeg har talt med skat, som ikke kan hjælpe mig over telefonen. Derfor skulle jeg sende dem en skriftlig besked (som jeg gjorde i januar) men der er flere måneders ventetid. Nogen der kan hjælpe mig og ved hvordan jeg bør forholde mig?
Mvh

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PC1:

Hej igen

Håber i kan hjælpe. Jeg valgte at lade det tvangsopløse, eftersom det også var det jeg blev rådet til. 

Du blev ikke rådet til at lade dit selskab tvangsopløse (i hvert ikke i denne tråd).

Du blev derimod rådet til ikke at ligge for meget i det faktum at du har et tvangslukket selskab stående på dit CV.

PC1:

Som nævnt, glemte jeg også at indberette selvangivelse, men har modtaget girokort for at skulle betale bod for ikke at have indberettet selvangivelse til tide. Jeg ved godt det er en dum fejl fra min side, men så vidt jeg kunne forstå, ville der ikke opstå bøder efter det blev lukket, men det er nu sket alligevel. Jeg har talt med skat, som ikke kan hjælpe mig over telefonen. Derfor skulle jeg sende dem en skriftlig besked (som jeg gjorde i januar) men der er flere måneders ventetid. Nogen der kan hjælpe mig og ved hvordan jeg bør forholde mig?
Mvh

Lige ud af posen; så tag lidt ansvar! Og betal den bøde.

 

Som direktør/selskabsejer har du nogle pligter; såsom at aflevere regnskab og selvangivelser rettidigt. Derudover burde du være klar over, at overholdes disse pligter ikke så har det konsekvenser. 

Selvfølgelig er der risiko for at du får bøder (også efter skifteretten har gennemført en tvangslukning), så det har du ikke forstået korrekt. At én anden bruger er sluppet for en bøde betyder jo ikke at du slipper.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@PC1 Du skal skelne mellem afgift for manglende indsendelse af regnskab, hvor afgiften først falder når regnskabet indsendes. Det er endvidere en afgift til selskabet.

Og så er der manglende indsendelse af selvangivelse, hvor SKAT kan pålægge dig en personlig afgift for manglende indsendelse. Den følger dig og ikke selskabet. Du kan søge om fritagelse men der er ikke nogen særlig begrundelse for at lade dig slippe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

@PC1 Du skal skelne mellem afgift for manglende indsendelse af regnskab, hvor afgiften først falder når regnskabet indsendes. Det er endvidere en afgift til selskabet.

Og så er der manglende indsendelse af selvangivelse, hvor SKAT kan pålægge dig en personlig afgift for manglende indsendelse. Den følger dig og ikke selskabet. Du kan søge om fritagelse men der er ikke nogen særlig begrundelse for at lade dig slippe.


Henrik: Det har før været oppe - om evt bod for manglende moms - på linje med manglende skatteangivelse ville være personlig og derfor kunne blive opkrævet af ledelsen/direktøren - også ved tvangslukning. Jeg har set flere være dybt bekymrede over at de havde en bod på 800 kr eller 2-3 x 800 kr sågar - men være glade for svar herinde om, at en momsbod bortfaldt ved tvangslukning

Jeg har altid troet, at den var personlig faktisk og derfor godt kunne blive opkrævet om skat/moms ville, af ejer/direktør også ved tvangslukning - modsat bod for for sent regnskab (tosset nok) Hvad er op og ned mon?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det har før været oppe - om evt bod for manglende moms - på linje med manglende skatteangivelse ville være personlig og derfor kunne blive opkrævet af ledelsen/direktøren - også ved tvangslukning

Hvad der er op og ned finder du i opkrævningsloven.

SKAT har to instrumenter at spille på når det drejer sig om manglende angivelse af moms

1. Afgiften på de 800 kr for manglende angivelse af moms mv. som udløser en foreløbig fastansættelse. Det er opkrævningslovens § 4, stk. 2, som også fastslår at det er en afgift som virksomheden pålægges. Findes virksomheden ikke længere, tvangsopløsning, konkurs mv., så forsvinder kravet med virksomheden.

2. I det tilfælde, hvor en virksomhed ikke efterlever sine pligter efter opkrævningsloven så kan SKAT give ejerne eller den daglige ledelse et påbud om at få forholdene bragt i orden. Bliver de ikke det kan ejerne eller den ansvarlige ledelse blive pålagt tvangsbøder på mindst 1000 kr per dag. Det finder du hjelmen til i lovens § 18 A. Her vil være tale om en personlig bøde som følger personen også efter en tvangsopløsning, konkurs mv. 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sø boden på f.esk 800 får man ikke med mindre skat så selvstændigt rejser krav mod ejer efter § 18 A - vel både så i forhold til evt manglende momsopfyldelse og selvangivelse?

Moms giver vel dog ikke mening da ejer jo aldrig kan bringe det i orden efter tvangsopløsning men manglende selvangivelse kan så stadigt give mening med personlig bod - korrekt?Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Sø boden på f.esk 800 får man ikke med mindre skat så selvstændigt rejser krav mod ejer efter § 18 A - vel både så i forhold til evt manglende momsopfyldelse og selvangivelse?

Bøden på de 800 kr er virksomheden. Så i personlig virksomhed vil den følge personen. Men som her hvor der er tale om et IVS er det kun selskabet som hænger på den afgift). 

Cookie - John Hannover:
Moms giver vel dog ikke mening da ejer jo aldrig kan bringe det i orden efter tvangsopløsning men manglende selvangivelse kan så stadigt give mening med personlig bod - korrekt


Her er tale om tvangsbøder for at få ejerne eller selskabet til at foretage en indberetning. Om det er moms eller skat - hvorfor skulle SKAT ikke opretholde kravet bagefter. Tvangsbøden stopper jo på et tidspunkt og hvorfor ikke kradse de penge ind? Jeg er så  ikke stødt på nogle tilfælde, hvor SKAT har har brugt muligheden overfor et IVS.

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)