Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Topskattegrænse og udregning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor går topskattegrænsen i 2017 egentlig og er der én som kan give mig en Excel-formel, der vil udregne hvor meget man kan trække ud uden at komme op i topskat, hvis man evt. skulle være tæt på?

Med udgangspunkt i et ønsket udtræk til januar 2018, så tænker jeg at der skal være en celle med det jeg har betalt i skat i 2017 og en celle med min samlet omsætning for 2017. Måske også en celle med beløbet for topskattegrænsen for 2017, så dette maksbeløb løbende kan justeres?

Herfra ønsker jeg som sagt en Excel-formel jeg kan bruge til at udregne maksbeløbet der holder sig "under grænsen". :-)

På forhånd tak.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Topskattegrænsen for 2017 er 479.600. Det betyder at du kan trække 479.600 ud (efter AM-bidrag) før du rammer loftet. Det skal der vel ikke det store regneark til for at udregne?

Derudover har du formentlig diverse fradrag som vi ikke kender til. Forhør dig hos din revisor, hun kan helt sikkert hjælpe

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Topskattegrænsen for 2017 er 479.600. Det betyder at du kan trække 479.600 ud (efter AM-bidrag) før du rammer loftet. Det skal der vel ikke det store regneark til for at udregne?

Derudover har du formentlig diverse fradrag som vi ikke kender til. Forhør dig hos din revisor, hun kan helt sikkert hjælpe

ja det er jo ret simpelt - Løn efter AM bidrag og træk fra andet (eget selskab) 479.600 for 2017 er grænsen. 507.935 kr er inden AM bidrag - så det er tallet hvis du alene skal se hvad du kan trække brutto

Du kan også altid bruge skat.dk forskud. Skriv det du venter i indtægt og den viser dig skatten - også fordelt på bund og topskat og alt når du trykker beregn. Du kan bare lade være med bagefter at trykke godkendt, så er det en helt præcis regnemaskine og hvis tallene er dem du venter, så tryk godkend, så du får det på plads

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)