Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag og SKAT

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er efterhånden ret frustreret over kampen mod SKAT

jeg er ansat og betaler indleje som er en % af omsætning, som blir afregnet med arbejdsgiver inden det rammer lønkontor. Det er udgift jeg har for at bibeholde mit arb 

De mener jeg indirekte har fået fradraget..

hvad gør man??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bodil Refslund:
hvad gør man??

Hvis du ikke er enig med SKAT så må du klage. Ofte kan du få SKAT til at forklare sammenhængen i deres synspunkt. Måske der er en logisk tanke bag.

At du indirekte har fået fradraget hænger måske sammen med:

At du omsætter for 1000 kr. Afregner 10% i indleje og får løn 900 kr. Hvis din arbejdsgiver her giver dig 900 kr i løn så har du rigtig nok indirekte fået fradraget for de 100 kr. i indleje for du betaler kun skat af de 900 kr og ikke de 1000 kr. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar
Kan sagtens se logikken i din udregning og fair nok men kan ingen steder læse om det. Ret øv for det er mange penge at gå glip af og når de har ret er der jo ik så meget at gøre

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bodil Refslund:
Ret øv for det er mange penge at gå glip af
men du er med på du ikke går glip af noget ikke

Enten skulle din indtægt være 1000 kr til skat - og DU trak frarag 100 kr for indleje og betalte skat af 900 kr
Eller som nu - du indberetter blot de 900 kr til skat og det giver jo helt samme som i linjen over

Du kan jo kun trække udgifter fra i din indtægt og de 100 kr er jo ikke en udgift i dine 900 kr indtægt for de ER jo trukket fra allerede.

OM det så er en god forretning i det hele taget, om omsætningen er stor nok som indtægt efter indleje, er en anden sag, men som du beskriver det, så har du fuldt fradrag for de 100 kr rent faktisk - hvis din omsætning er 1000 kr

Man kunne også have troet at skat ville spørge til om du var ansat - hvad du måske heller ikke er i virkeligheden. Det er ikke almindeligt at en lønmodtager betaler en indleje men derimod kunne en selvstændig mere almindeligt leje sig ind i en klinik, og her aflevere 10% af omsætningen for brug af klinikken

regnskabet er skattemæssigt stadigt det samme dog Big Smile

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan sagtens se hvad de og I mener. Tak for svar, jeg må sluge den bitre pille det er.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde fremgå af din lønseddel ellers sig til arbejdsgiver at du vil udregningen

Overvej at blive selvstændig hos ham, hvis mulig. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår af kontrakten og har også kopi af afregningen til arbejdsgiver der dokumentation på at det er en udgift og hvor meget

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligningsmæssige fradrag er kun på den skattepligtige indkomst, er der så en anden måde at kunne trække en sådan udgift fra på??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke se hvor ligningsmæssige kommer ind med mindre du tager 1000 = 100% til indtægt og så vil tage udgiften som ligningsmæssigt fradrag som lønmodtager men det vil da være meget dårligere end at tage 900 kr som nu = 90% til indtægt.
Hvis du synes det hjælper  så bliv selvstændig  Tag alle 1000 = 100% som indtægt og få faktura på de 10% indleje = 100 kr. Så har du indtægt 1000 og udgift 900 kr og du ser at dine 100 kr har givet fradrag  - der er INGEN anden måde (ved ikke om du tror fradrag er noget der trækkes fra skatten? Det er det ikke - de trækkes fra indtægten inden skat)

Nej ligningsmæssige fradrag er i skattepligtig indkomst og har en bundgrænse og det er derfor dårligere med 1000 kr ind og 100 kr ligningsmæssigt fradrag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine svar og din tid John😊
Jeg har efter møde med revisor fundet ud af at jeg er at betragte som selvstændig og får nu hjælp til det regnskabsmæssige i det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)