Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilgodehavende hos IVS under tvangsopløsning

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt nogle varer til et IVS, men har temmelig svært ved at få min betaling.
I CVR-registret kan jeg se at blot 3 uger efter ejeren har afgivet ordren, og modtaget varerne, er virksomheden sendt til tvangsopløsning jf. selskabslovens § 225.

Hvordan står jeg i den situation?
Det er virksomhedens ejer personlig, der har afgivet ordren. Han kan umuligt have været uvidende om en forestående tvangsopløsning 3 uger senere, så jeg mener ikke han kan have handlet i god tro.
Kan jeg rette mit krav mod IVSét ejer personligt?

Der bliver ikke reageret på de rykkermeddelser  jeg sender til virksomheden og telefon/mail bliver ikke besvaret, så jeg er i tvivl om kurator får besked om at jeg har et krav.
Hvordan finder jeg ud af hvem der er kurator, så jeg kan anmelde mit krav?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

I Statstidende kan du se hvem der er kurator i sagen.  Forvent ikke at få nogle penge, da der med sikkerhed ikke er nogen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

I Statstidende kan du se hvem der er kurator i sagen.  Forvent ikke at få nogle penge, da der med sikkerhed ikke er nogen.

ret enig MEN

Det bør nu nok oftere testes, om disse - ofte IVS folk - optræder så uansvarligt, at de udsætter sig for hæftelsesgennembrud. Det vil kunne give personlig hæftelse og opstår hvis det er helt klart, at man aldrig vil kunne betale for ting man bestiller 
Det er langt fra sikkert det er tilfældet, men tvangsopløsning kan let være noget som ejerne er fuldt oplyste om via deres firmas digitale postkasse - ganske lang tid inden den effektures i skifteretten, og jeg synes godt man kan gøre klart for kurator/skifteretten der behandler sagen - at man modtog ordren på et tidspunkt hvor ejer måtte være helt klar over IKKE at kunne betale, hvorfor man mener der bør statueres hæftelsesgennembrud

Jeg må erkende, jeg ikke ved, om det er nok at give kurator besked, men giv det et skud hvis ikke andre har bedre råd. 
Der er for mange - typisk IVS som forsætter med at købe ind, længe efter de godt ved de ryger i tvangsopløsning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

I Statstidende kan du se hvem der er kurator i sagen.  Forvent ikke at få nogle penge, da der med sikkerhed ikke er nogen.

Tak for dit svar :-)
Søgning i Statstidende giver ingen hits når jeg søger på virksomheden?

Jeg er klar over at der nok ikke er noget at komme efter i IVSét, derfor jeg er også interesseret i at vide om jeg måske kan rette kravet mod ejeren personligt.
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har tvangsopløsning efter § 225 vel ikke noget med selve økonomien at gøre, men snarere tale om manglende indberetning af regnskab, afmeldelse af ledelse eller manglende registrering af reelle ejere.. Så det gør det måske bare endnu mere planlagt fra ledelsens side (i alle tilfælde er der kommet mange beskeder i E-boks).

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:
Søgning i Statstidende giver ingen hits når jeg søger på virksomheden?

Det burde det gøre, har du søgt på cvr. nr.?

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Nu har tvangsopløsning efter § 225 vel ikke noget med selve økonomien at gøre, men snarere tale om manglende indberetning af regnskab, afmeldelse af ledelse eller manglende registrering af reelle ejere.. Så det gør det måske bare endnu mere planlagt fra ledelsens side (i alle tilfælde er der kommet mange beskeder i E-boks).

Lige præcis min pointe.
Der kommer mange henvendelser og advarsler til ejeren før en tvangsopløsning efter §225, så det burde være åbenlyst at en tvangsopløsning var nært forestående, da han bestilte varer hos mig 3 uger tidligere. 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Allan66:
Søgning i Statstidende giver ingen hits når jeg søger på virksomheden?

Det burde det gøre, har du søgt på cvr. nr.?

Jeps, har prøvet søgning på både  CVR-nummer og virksomhedensnavn, men får ingen hits.
Det undre mig og er årsagen til mit spørgsmål om hvordan jeg finder ud af hvem, der er kurator, så jeg kan anmelde mit krav.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:
Det undre mig og er årsagen til mit spørgsmål om hvordan jeg finder ud af hvem, der er kurator, så jeg kan anmelde mit krav.

Det er ikke sikkert at skifteretten har noget at udmelde en kurator endnu. Slå selskabet op på cvr og kik under registreringshistorik. Der kan du se hvilken skifteret der behandler sagen. Så giv dem et kald og hør hvad status er og hvordan du skal forholde dig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

det burde nok fremgå af statstidende men der er sikkert ikke udmeldt kurator (og jeg er ikke sikker på der altid bilver det ved formløs opløsning) Du kan i CVR dk under registreringshistorik se hvilken skifteret der har den og den kan du kontakte og evt også skrive til med henvisning til du måske mener der kan være tale om hæftelsesgennembrug med bestilling på et tidspunkt hvor ejer måtte være helt bekendt med opløsning og så muligvis også med, at der ikke var en rød øre at betale med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)