Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV med for høj omsætning

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Se proaktivt selv at få det hee på plads med registrering af enkeltmands så du ikke fanges men selv regerer

Enig - man skal bare være opmærksom på, at det ikke har nogen effekt i forhold til ansvarsvurderingen når det først sker efter, at SKAT har bedt om materialet. 

Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

b

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersEck:
Det er jeg ja.

Har din indtægt ikke være så stor at du skal tilbage betale SU?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Se proaktivt selv at få det hee på plads med registrering af enkeltmands så du ikke fanges men selv regerer

Enig - man skal bare være opmærksom på, at det ikke har nogen effekt i forhold til ansvarsvurderingen når det først sker efter, at SKAT har bedt om materialet. 

Enig i at det ikke betyder noget for selve ansvarsvurderingen.

Men den enkelte sagsbehandler ved Skat har indflydelse på om sagen overhovedet bliver sendt til ansvarsvurdering - Så jo mere du selv hjælper til, jo mindre er risiko for overhovedet at blive vurderet på ansvaret (min erfaring i hvert fald)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper & Whiskey

Vil i ikke vurdere at det bedste for Anderes er at tage fat i en seriøs revisor der kan hjælpe ham gennem ubehagelighederne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Se proaktivt selv at få det hee på plads med registrering af enkeltmands så du ikke fanges men selv regerer

Enig - man skal bare være opmærksom på, at det ikke har nogen effekt i forhold til ansvarsvurderingen når det først sker efter, at SKAT har bedt om materialet. 

ja helt enig Jeg var ikke klar over at skat havde bedt om noget - har nok ikke læst langt nok tilbage så. På den led er løbet jo så lidt kørt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Men den enkelte sagsbehandler ved Skat har indflydelse på om sagen overhovedet bliver sendt til ansvarsvurdering

Ja - tingene har nok sig siden min tid i systemet, hvor vi i min gruppe betragtede juristerne som tidsrøvere. Nu om stunder er der mere fokus på ansvarsvurderingen og her hvor der reelt har været tale om manglende registrering og en markant større omsætning end grænsen for registrering - så er det nok meget at håbe på, at det bare forbigås.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jesper & Whiskey

Vil i ikke vurdere at det bedste for Anderes er at tage fat i en seriøs revisor der kan hjælpe ham gennem ubehagelighederne?

jo ret klart at når skat har bedt om materiale og dermed er informeret i et eller andet omfang så er rådet om at gå til revisor eneste rigtige

Jeg tænkte mere i hvis skat ikke var inde, så er der jo ikke andet at gøre end korrekt selvangivelser omg og momsregistrering aktivt omg og så måske krydse fingre (Og SU kommer af sig selv som problem når der selvangivelse korrekt)

Den er jo gal når skat ER inde - jeg startede for langt nede i tråden

Med SU er problemet snarere at hvis der også var SU i 2016 så bør/skal overskuuddet fordeles på 2016 og 2017 for at give korrrekt evt modregning af SU. Var der alene SU i 2017 og skat ikke havde reageret ville det måske række at få hele overskud ind i selvangivelse 2017. Jeg mener bestemt SU altid får selvangivelsestallet til kontrol af årets SU?

Har skat bedt om noget så ville jeg nok ikke bare turde selv her - men gå til en revisor i en frygtelig fart - også fordi sådan en kan tale ”skatsk” og måske bedre formidle at det var fejl osv 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Jesper & Whiskey

Vil i ikke vurdere at det bedste for Anderes er at tage fat i en seriøs revisor der kan hjælpe ham gennem ubehagelighederne?

Ja, hvis man ikke selv har overblikket så kan det ofte være en god ide. Ofte kan revisorens goodwill hos SKAT smitte lidt på problemstillingen (ingen garanti).


Side 2 ud af 3 (29 indlæg)