Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV med for høj omsætning

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er godt klar over at dette indlæg muligvis vil afføde en mindre storm af kritik.

Jeg er i den situation at jeg gennem de seneste tre år har ført en (stadig) mindre virksomhed ved siden af min tidskrævende bacheloruddannelse. 

I løbet af de tre år, og i sær i julesalgs månederne, har min lille kære virksomhed fået vokset sig for stor ifht. det krav om omsætning på under 50.000 som et PMV maksimalt må have. Havde jeg haft tid (og/eller tænkt mig om) havde jeg selvfølgelig blot konverteret virksomheden første år, men frygten for at blive sat i situation hvor jeg pludselig skulle bruge meget mere tid på at administrere min virksomhed pga. bla. ydereligere krav til regnskab, holdt mig fra det.

Sagen drejer sig om at jeg nu har modtaget et brev fra SKAT som anmoder om kontoudtog, billag, indkøb, salg mm. fra min virksomhed fra 2015 helt op til 2018. Dette vil jeg selvfølgelig uden tøven oplyse og sende til dem, men jeg ønsker råd til hvordan jeg kan forklare dem og vinkle dét, at jeg ikke har fået konverteret min virksomhed korrekt, da den simpelthen er vokset mig ud af hænderne.

Alle råd er velkommen.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at et af problemerne SKAT vil komme med, er at du burde være en enkeltmandsvirksomhed med momsregistrering
Der er som sådan ikke yderligere krav fra en PMV til en Enkeltmandsvirksomhed, du har vel bogføringen på plads.
Det ekstra der kunne være, ville være moms.

Nu ved jeg ikke hvor meget du hvert enkelt år har haft ift. omsætning, det kan være at det er relevant.

Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Tak for dit svar.

Jeg har bogføringen på plads men omsætningen har været 200.000-600.000 i løbet af de to seneste år og knap over 50.000 det første år.

Har du/nogen erfaring med hvad en evt. straf kunne være for ikke at have opkrævet moms, som man jo skal når man er over de 50.000? jeg har naturligvis aldrig trukket noget fra da jeg ikke har opkrævet moms.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersEck:

Hej Frederik,

Tak for dit svar.

Jeg har bogføringen på plads men omsætningen har været 200.000-600.000 i løbet af de to seneste år og knap over 50.000 det første år.

Har du/nogen erfaring med hvad en evt. straf kunne være for ikke at have opkrævet moms, som man jo skal når man er over de 50.000? jeg har naturligvis aldrig trukket noget fra da jeg ikke har opkrævet moms.

Normalvis er straffen at du skal afregne moms af hele omsætningen samt en bod på det afregnede beløb. Med andre ord “dobbelt op”

 

Men det er vigtig at du selv tager initiativet og ikke venter på Skat gør det.

Find en revisor som kan hjælpe dig med at tage kontakt til Skat og søge en løsning som både du og Skat kan acceptere.

Skat er meget nemmere at indgå kompromis med før de træffer en decideret afgørelse. Hvis de først har truffet afgørelse bliver det langt mere besværligt (og ikke mindst dyrt!)

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du udfyldt din selvangivelse korrekt, så din fortjeneste er blevet beskattet?

Eller er der tale om både skatte- og momssvig?

Hvis den samlede unddragelse er over 250000 kr. kan du risikere frihedsstraf.

Se: http://skat.dk/skat.aspx?oid=1919833 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt får man moms + samme i bod af al ommsætning og ikke fradrag for købsmoms i sådan en situation

Har man også glemt noget til skat kan det være angst værrre

Se proaktivt selv at få det hee på plads med registrering af enkeltmands så du ikke fanges men selv regerer 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John (og alle jer andre flinke mennesker der har taget jeres tid og svaret)

Der kan man bare se, det er meget værre end jeg troede.

Jeg har aldrig benyttet én krone af de penge virksomheden har tjent men har heller ikke set det som mine penge, hvorfor jeg heller ikke har registreret det ordentligt ifht. SKAT.

Det er ingen hemmelighed at jeg set bagud har været et fjols og ikke har sat mig ind i tingene.

Har I nogen anbefalinger til en god revisor der kan hjælpe mig i denne sag?

Vh. Anders

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders

Du nævner at du er studerende, vil det sige at du er på SU

Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Det er jeg ja.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Se at få angivet dit overskud i udvidet selvangivelse rubrik 111 NU - så har du i alle fald opgivet det selv om noget hørte til 2016 måske - 

gå omg ind og sæt kryds i momsregistrering for dit PMV så det bliver enkeltmands

Kryds fingre - eller

En hver god revisor kan se dit regnskab, måske er der fradrag du glemmer, og lave din indberetning - det er bare at google revisor eller sågar online bogholder - Bare være proaktiv i alle fald og se om du så kan slippe med alm moms fremover og skat af beløbet men vær forberedt på evt momsbod (og evt SU problem)

Vær proaktiv nu - selv skat kan læse Amino 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)