Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 Holdingselskaber Om 1 Driftselskab.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Amino'er.

Jeg står i den situation, at min partner og jeg nu ejer 50% hver af driftselskabet gennem hver vores Holdingselskab.

Driftselskabet blev oprettet gennem mit Holdingselskab i første omgang, da planen var at køre solo. 
Derefter fandt vi ud af, at vi begge ønskede at arbejde i samme branche med samme mål i sigte.
Derfor besluttede vi, at vi sammen ønskede at nå vores mål og derfor have 50% ejerskab i hver sit holdingselskab.

Driftselskabet er forholdsvis nyoprettet og der findes derfor ingen omsætning på nuværende tidspunkt.

Derfor har jeg fået anbefalet, at min partner køber 50% af udgifterne ved oprettelse af selskabet.
Selskabet er nu registreret således, at vi begge halvdelen hver.

Mine spørgsmål lyder så:

Hvordan dokumentere vi, at han har købt 50% af driftselskabet gennem Holdingselskabet?

Skal beløbet overføres til privatkonto, da beløbet for virksomheden er betalt af egen lomme eller skal beløbet overføres til mit Holdingselskab, da Holdingselskabet stod som ejer af driftselskabet? 

Håber I kan hjælpe, 
CK

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du registrerer det bare hos erhvervs- og selskabsstyrelsen i selskabets ejerbog.

Hans holdingselskab køber anparterne af dit holdingselskab, så pengene skal naturligvis til dit holdingselskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Han køber - ved at betale dig halvdelen af det du har som stiftelseskapital (betaler han mere for at dække nogen omk. så får selskabet en indtægt som er skattepligtig og betaler han mindre, så taber det kapital og får underskud )
Det letteste er vel, at han betaler præcis halvdelen til holding - og stiftelsen - afhængig af om du lod holding betale (og det gør holding så uden fradrag for omkostningen) eller om du selv har betalt den - kan holding vel så fakturere eller har du selv betalt den - kan han vel bare stikke dig lidt penge hvis den virkelig betyder noget

Hvis ikke det er vigtigt for jer med hver sit holding (som jo giver lidt omk ofte - lovpligtig arbejdsskade også i holding for ejer uanset oms. og løn - bankkonto har ofte en start pris og løbende gebyr) så kunne han af DIG købe halvdelen af holding - igen lettest til halvdelen af din stiftelses kapital for holding

Der skal ændres aktibogen der ligger hos selskabet selv + i legal og reel ejerregister i virk  - I bør overveje vedtægtsændring med måske ny tegningsret - og I bør meget klart få en ejeraftale der også regulerer hvordan I løser konflikter i slet ikke kan forudse idag og evt opløses samarbejdet https://johnhannover.blogspot.dk/2017/06/ejerregistre.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)