Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart, under og overskud.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude.

Jeg har et spørgsmål ift opstart af virksomhed.

Jeg har indkøbt nogle ting, som selvfølgelig på stående fod vil give underskud. Problemet er bare, jeg ved ikke hvor eller om jeg får overskud i løbet af året, da ting tager sin tid?.

Skal jeg vente med afskrive til slutningen af året, så jeg ligesom kan minusse udgifterne med overskud eller skal det ind og stå med det samme (selvom det giver underskud og et forhøjet fradrag til mig med det samme)


Som udgangspunkt, tænker jeg, at det er mest logisk at afskrive alt der er indkøbt ved opstarts datoen, i og med, at jeg også skal være momsberettiget.

Nogle tanker, på forhånd tak og hav en fantastisk sommer!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får jo ikke fradrag løbende uanset hvad - med mindre du vælger at forskudsregistrere - det har jo intet at gøre med, hvad du regnskabsmæssigt gør afskrivningsmæssigt

Du er med på at disko - DJ o.l. Slet ikke er berettiget til momspligt og CVR går jeg ud fra - men:

Er det noget momspligtigt som giver ret til CVR registrering - så bogfører du på købsdato og afskriver efter alm afskrivningsregler - og dit fradrag opstår ud fra årets samlede regnskab, men kan foruddiskonteres, ved at du forskudsregistrerer - forudsat du er personlig virksomhed - ellers ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Navnet på min bruger er bare et "nickname" alt i alt, handler det om et vinduespudser firma, hvori jeg gerne selv vil være momsberettiget.


Jeg vil derved oprette et personlig ejet firma "enkeltmandsvirksomhed", jeg var nok ikke tydelig nok omkring dette. Jeg havde nemlig tænkt mig at forskudsregistrere alt jeg har købt i takt med firma opstart.


Hertil.

Jeg opretter et enkeltmandsfirma

Jeg vil gerne være momsberettiget

Jeg vil gerne registrere mine udgifter den dag, hvor jeg modtager mit CVR.

Hvis der er noget jeg har misforstået, må du hjertens gerne byde ind - ikke desto mindre tak for ovenstående svar, men jeg har måske et behov for at blive lidt klogere på dette. God aften!
Tilmeldt 4. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også at jeg misforstod afskrivning, fordi jeg har ikke købt og kommer ikke til at købe for mere end 13.500 inkl momsBig Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Diskomads:
Navnet på min bruger er bare et "nickname" alt i alt, handler det om et vinduespudser firma, hvori jeg gerne selv vil være momsberettiget.


Jeg vil derved oprette et personlig ejet firma "enkeltmandsvirksomhed", jeg var nok ikke tydelig nok omkring dette. Jeg havde nemlig tænkt mig at forskudsregistrere alt jeg har købt i takt med firma opstart.


Hertil.

Jeg opretter et enkeltmandsfirma

Jeg vil gerne være momsberettiget

Jeg vil gerne registrere mine udgifter den dag, hvor jeg modtager mit CVR.

Hvis der er noget jeg har misforstået, må du hjertens gerne byde ind - ikke desto mindre tak for ovenstående svar, men jeg har måske et behov for at blive lidt klogere på dette. God aften!

 
Fint nok - vinduespudser er momspligt ved forventet omsætning + 50 t på 12 mdr

Du kan så trække udgift og moms fra når du er registreret hvis det er vinduespudserudstyr og ikke noget du forventes at bruge privat og - har du ikke faktureret noget uden moms inden - kan du trække moms fra selv om det er købt inden CVR men har du haft en indtægt inden - uden moms - så kan du ikke trække moms fra for noget du købte - inden du blev momsregistreret http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

Du forskudsregistrerer ikke det du har købt - Du forskudsregistrer dit samlede resultat = overskud for hele året - ikke måned for måned - ikke udgifter men- indtægter minus udgifter for helåret - overvej 55 kr efter letlæst bog om personlig virksomhed - inkl alt om stiftelse, skat moms og en masse andet http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det må jeg se på!

Problemet er bare, at jeg ikke aner om jeg overhovedet får overskud altså et positivt resultat. Til at starte med, vil jeg jo have et underskud i takt med de indkøb til virksomheden..

Men hvis jeg forventer 40.000 årligt og kun måske har 10.000 årligt, så får jeg vel bare det tilbage i skat, da jeg logisk set så har betalt for meget.


Ift et eventuelt forventet overskud, bliver AM-bidrag regnet automatisk på selvangivelsen, eller skal man lægge et par procenter af pengene oven i de 38% pr indtjent beløb af en kunde man får før.

Tak for hjælpen!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Diskomads:
Men hvis jeg forventer 40.000 årligt og kun måske har 10.000 årligt, så får jeg vel bare det tilbage i skat, da jeg logisk set så har betalt for meget.


Ift et eventuelt forventet overskud, bliver AM-bidrag regnet automatisk på selvangivelsen, eller skal man lægge et par procenter af pengene oven i de 38% pr indtjent beløb af en kunde man får før.
ja angiver du mere end det bliver, får du pengene igen - og mindre - så får du en ekstra skat

Det du angiver trækkes der både AM og skat af - via nedsat fradrag på alm lønindkomst og siden via opkrævning så det er det fulde beløb der er betalt skat af - bare du forskudangiver så godt du kan. Du kan godt starte ET sted og så ændre op eller ned - efterhånden som året går, men jo mere præcist du rammer, jo mindre risiko for at du skal have penge retur eller - skal af med en stor restskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)