Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg starte virksomhed med gæld til Skat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg skylder omkring 150.000 kroner til Skat. Kan jeg med denne gæld have et CVR-nummer og i så fald hvordan kunne det fungere i min situation?

Jeg har lige nu 2 hjemmesider med omkring 700.000 sidevisninger. Den årlige udgift til hjemmesiderne er 700 kroner. Jeg har ikke brug for noget varelager, inventar eller noget som helst. Jeg vil bare gerne have et CVR-nummer, således jeg kan tjene nogle penge via reklamer og betale overskuddet fra virksomheden tilbage til Skat, så jeg kan få min gæld ud af verden. Lige nu betaler jeg et beskedent beløb tilbage hver måned.

Er der andre der har prøvet noget lignende?

Vil Skat evt. nægte mig, at starte en virksomhed? Kunne de finde på, at vurdere, at mine hjemmesider er penge værd og derefter tvinge mig til, at sælge dem i stedet for, at lade mig betale tilbage over en periode?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
DebtDebt
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan og skal jo føre regnskab og betale skat af dit overskud - med eller uden CVR - som det første.

Nej SKAT kan ikke nægte dig at stifte CVR men de kan, og vil sikkert, stille krav om sikkerhed for moms, og så er du lige vidt. Jeg kan ikke se dem bede dig sælge din hjemmesider - og omsætter du under 50.000 kr per år, så bare vær CPR og opgiv dit overskud til skat i udvidet selvangivelse rubrik 111 - og brug så resten efter skat, til at hakke din skattegæld af med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Du kan og skal jo føre regnskab og betale skat af dit overskud - med eller uden CVR - som det første.


Nej SKAT kan ikke nægte dig at stifte CVR men de kan, og vil sikkert, stille krav om sikkerhed for moms, og så er du lige vidt. Jeg kan ikke se dem bede dig sælge din hjemmesider - og omsætter du under 50.000 kr per år, så bare vær CPR og opgiv dit overskud til skat i udvidet selvangivelse rubrik 111 - og brug så resten efter skat, til at hakke din skattegæld af med


vh John Hannover



Tak for dit svar, John.

Hvad mener du med, at de kan stille krav om sikkerhed for moms? Og i så fald hvad ville et sådant krav lyde på?

Efter mine beregninger, så ville jeg nok have en indtjening på minimum 100.000 årligt, hvilket jo så kræver et CVR-nummer. Den primære indtægt vil komme fra Google Adsense, som der jo ikke skal betales moms af.

Med venlig hilsen
DebtDebt
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan/vil kræve, at du indbetaler et beløb til sikkerhed for din virksomheds moms. Det skal som udgangspunkt svare til den forventede moms for en momsperiode, men vil ofte være sat til 50.000 kr som udgangspunkt

Google adsense er momspligtift men det er korrekt at momsen ikke korter - den indberettes som EU moms på googles VAT nummer og rubrik indberettes samlet
I princippet betales der moms af den - reverse charge moms som du så bare har samme fradrag for i købsmoms
Kan du overbevise skat om, at du ingen salgsmoms kan få - så kunne sikkerhed være 0 men det er ikke til at sige

Mon ikke du bare lægger ud som CPR og venter med moms og CVR problem tll du rammer 4000 kr omsætning per måned (og dermed kan regne ud du vil nå 50.000 ca på 12 mdr) - Det er nok lettest - og så angiver du overskud i rubrik 111 (og småting kan du også lægge i alm årsopgørelse rubrik 15

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg startede selvstændig for 6 måneder siden, var jeg da lidt nervøs, da jeg stod med en gæld på lige over 50.000 kr. til dem. 

SKAT krævede ingenting, jeg fik blot CVR nr. og kunne slå mig løs. 

6 måneder senere, skylder jeg ikke længere SKAT penge... dejlig følelse  Yes

Tilmeldt 11. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Jeg er i opstart med at stifte et It selskab i Symbion.

Jeg stifter i starten selskabet personligt, da jeg fra tidligere virksomheder er opmærksom på at der vil være minus - som jeg kan fradrage i min personlige indkomst.

Samtidig starter jeg også Aps og holdingselskab, hvor mit personlige selskab skal løftes over - efter år 1 - år 2.

Dvs. jeg ønsker at SKAT bistår med at finansiere opstarten af virksomheden.

Jeg har gæld til det offentlige på kr. 70.000,-.
Jeg har ca. 5 gange udbedt mig myndighederne fremkomme med en samlet og fuldstændig opgørelse. Tillige har jeg oplyst at såfremt jeg ikke af en overordnet myndighed - Gældsstsyrelsen - kan få et konkret tal - bestrider jeg fremtidig gæld. Ubesvaret fra gældsstyrelsen ;o) igennem 6 måneder.

Hvorledes ser du min konstruktion for bedste opstart af min ( e ) virksomheder. Jeg er opmærksom på de juridiske og regnskabsmæssige pligter - for hvert selskab.

Beefreemee
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal til en god revisor. Det at "løfte over i" aps og holding er jo ikke bare lige til, og med holding kræver det anpartsombytning og dertil kommer at du MÅSKE er i RKI med gælden og slet ikke får en bankkonto med uanset hvad.

Du kan ikke bare sige til gældsstyrelsen at du frasiger dig gæld uanset hvad - de har udvidet frist og din gæld er formentlig hvad den nu en gang er.

Du vil også få krav om sikkerhed for moms/skat ved stiftelse af personlig virksomhed (som du også ville ved ApS)

Jeg ville få en revisor til at overtage rådgivning konkret og kontakt med myndighederne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)