Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privathævning ved en fejl - ApS

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ser ifbm. afstemning, at jeg har lavet en privathævning på 115 gode danske kroner i Fakta på min firmakonto Super Angry - Det må være gået lidt stærkt med indkøb, trætte børn, træt far osv. :-)

Hvordan slipper jeg rigtigt omkring dette. Overfører jeg bare beløbet fra min privatkonto og lader de to posteringer gå ud med hinanden. De bør vel retteligt bogføres også, så der kan afstemmes. Hvilke finanskonti skal bruges?

Er der andet jeg skal gøre. Det er jo totalt no go med private hævninger, men en simpel tanketorsk - Så når bogføringen er lavet er den sag så ude af verdenen?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, du har et ApS/selskab?

Håber, der kommer andre på banen, men ja, overfør pengene fra privat til firmakonto. Brug udskriften fra banken som bilag og skriv på det hvad du har lavet! At det var en fejl osv.

Og så få for Guds skyld lagt det hævekort langt væk. Den slags må bare ikke ske - hvis det altså ER et selskab.

Har du derimod en enkeltmandsvirksomhed, så betyder det ikke det helt store, men gør for god ordens skyld alligevel som ovenfor beskrevet.

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :





Jeg bruger Dinero hvis det skulle have nogen betydning.



Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kan jo se nu i overskriften, at det er Aps. Jeg kan åbenbart ikke rette i mine indlæg...

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er ApS

Jeg har daglige hævninger i forbindelse med mit arbejde - nogle gange repræsentation udenfor normalt arbejdstid, så det er ikke helt så nemt bare, at lægge hævekortet væk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

SirDancaLot:

Ja, det er ApS

Jeg har daglige hævninger i forbindelse med mit arbejde - nogle gange repræsentation udenfor normalt arbejdstid, så det er ikke helt så nemt bare, at lægge hævekortet væk.

til gengæld - hvis du har en revisor ind over - så skal denne indberette det til hvidvask direktoratet med mere + du får skat på over 100% og muligvis en bod - så det må helt enkelt ikke ske at du får det blandet - det er noget af det man aldrig må risikere

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :





Alvoren ved selv helt små og midlertidige fejl = aktionærlån - fremgår her 


med bla.a denne tekst og link til BDO om det (beklager den store tekst) https://johnhannover.blogspot.com/2018/03/aktionrlan.html med kravet om at bogholder og revisorer SKAL indberette selv de små fejl som jeg læser det


Det er nov 2019 fra Erhvervsstyrelsen, med øjeblikkelig virkning, blevet pålagt alle landets revisorer at indberette de ulovlige lån, som de ser hos deres kunder, og det endda uden at måtte fortælle kunderne om indberetningen. Dette gælder uanset lånets størrelse og så snart en revisor konstaterer det, uanset det er ved fuld revision eller blot ved regnskabsassistance. Indberetning skal ske til bagmandspolitiet.

Reglen om indberetningspligt omfatter også bogholdere mm da de hører under hvidvasklovens regler - defineret som advokater, revisor OG virksomheder og personer der yder samme ydelser, herunder skatterådgivere og eksterne bogholdere (fra BDO)


vh john Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstås. Og kan ikke diskuteres.

Hævningen blev foretaget i går og jeg vil korrigere det med modpostering i dag. Vil det også give anledning til bod? Er det ikke mere såfremt der er tale om noget, der ligner et lån? Jeg mener, det er jo ikke en Peter Warnøe, der er lavet her. Nu lyder det som om jeg vil formilde det, at lave privathævninger. Det er ikke mit ærinde, jeg prøvet blot at forstå bodsgagen irt. den begåede bod. En fejl på 115 kroner der rettes op på i samme øjeblik den dukker op i banken virker for mig mindre harmløst end en forsætlig privathævning af tusindvis af kroner.

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg forstår baggrunden, men har svært ved, at forstå proportionerne. Det vil reelt set være bedre for mig så, at rent faktisk at postere mit indkøb som madudgifter (eller lignende), velvidende, at det ikke er korrekt, men virker som om der slås mindre hårdt ned på det end? Igen, blot for at forstå logikken bag det her.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan også bogføre det som vareforbrug og lave en faktura med 50 kr. i fortjeneste og dermed så er det vel ikke et udlæg længere.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)