Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV import - er det EU eller ej?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg har en PMV og har købt for 1.400 kr. kameraudstyr til min video- og fotovirksomhed. Da jeg har læst mig frem til, at man gerne må importere fra andre lande i EU  selvom man er PMV, har jeg lige et spørgsmål. Jeg købte som sagt for 1.400 kr. gennem Amazon.de. Men det er jo blot en platform og producenten af mine varer er fra Kina. Og min faktura skulle jeg også skaffe ved at skrive til den reelle sælger/ producent fra Kina. 

Kan jeg så ikke trække dette beløb fra mit overskud? Jeg mener (desværre), at det er den kinesiske sælger jeg har købt fra og ikke amazon.de (Tyskland)

Tak på forhånd. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46575
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb fra EU er ikke import og ja du må købe fra EU. Varen skal være sendt fra et EU lager - den må ikke komme til dig direkte fra Kina som kræver importregistrering.

Du burde slet ikke få den leveret fra told, de burde slet ikke måtte udlevere den til dit CVR - og du burde også have betalt moms og alt - idet den er kommet ind som privat formentlig. HVIS den er det - så kan du jo sælge den til den pris du har betalt - uden momsfradrag - til dit PMV og få fradrag for udgiften

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for dine altid hjælpsomme svar. 

Jeg har købt som privat, da jeg var bange for at de ikke ville lægge moms på eller lign. og jeg så kunne ende i problemer. 

Jeg vender dog lige tilbage i morgen, når jeg får fundet faktura frem og fundet ud af om pakken er sendt fra Amazons lager i Tyskland (hvilket jeg tvivler meget på).

Igen, tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46575
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Jacob Jenrich:

Hej John. Tak for dine altid hjælpsomme svar. 

Jeg har købt som privat, da jeg var bange for at de ikke ville lægge moms på eller lign. og jeg så kunne ende i problemer. 

Jeg vender dog lige tilbage i morgen, når jeg får fundet faktura frem og fundet ud af om pakken er sendt fra Amazons lager i Tyskland (hvilket jeg tvivler meget på).

Igen, tak. 

generelt hvis du skal importere fra uden for EU skal du se at være enkeltmands med importregistrering og ikke købe privat og så lægge ind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)