Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Poker og MLM

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 1:50:24 AM Forfatter: Eric Mortensen

 

Efter 21 år i network marketing kan jeg kun sige:
Bliv aldrig distributør/forhandler i et MLM-firma der ikke har eksisteret i mindst 6 år og
som fra dag 1 har formået at udbetale til tiden og behandlet deres forhandlere god .......
Selvfølgelig kan der være børnesygdomme det første år, men så bør det også være slut med disse
Find et UNIKT produkt som INGEN andre har ..... bare 1 unikt produkt kan give en indkomst på kort tid
der er højere end tre advokaters løn tilsammens .....
 
Jeg kan ikke undgå at bemærke, at hvis nu Enliven var 3 år gammelt nu... så havde du skrevet "Bliv aldrig distributør/forhandler i et MLM firma der ikke har eksisteret i mindst 3 år"... ;-)
 
Misforstå mig ikke, men vi kan vist godt blive enige om at man "indretter" sine holdninger og deler af sine erfaringer udfra den situation man nu er i - hvilket selskab og produkt man lige nu promoter - ISÆR når man har for vane at skifte selskab jævnt ofte (og dem er der jo nogle stykker af).
 
Men.. nu ved jeg, Eric, at du har været på banen i mange år - og som du også selv skriver: 21 år i Network Marketing - og faktisk som en sidebemærkning: Mine første erfaringer med Network Marketing blev faktisk gjort "under dig" for MAAANGE år siden, da du var frontfigur i selskabet VITALL Fit For Life - allerede dengang synes jeg det var topdollar med et "juice-produkt" kombineret med "autoship".
 
(Hvad blev der egentligt af Vital Fit For Life? De døde pludselig?)
 
Tilbage til min pointe: Taget dine mange år og erfaring i betragtning, synes jeg det kunne være interessant at høre, hvorfor dælen du involverede dig i GII-Corp og senere i 888 - det giver ikke helt mening når man holder det op mod de "erfaringer" du beskriver i slutning af din kommentar.
 
Hvad gjorde GII Corp interessant? For jeg så aldrig det interessante i konceptet - og slet ikke taget ledelsen i betragtning; de havde jo kort forinden været på TV hvor de var noget svære at få fat i, efter de angiveligt havde været lidt for smarte i en fart, bl.a. med noget lotto-værk...
 
Det var jo ikke just et godt ry den ledelse lagde ud med...
 
Og 888.com - "hvad var interessant - så interessant at en gammel ræv slog til?"
 
Hit me with some facts ;-)
 
 
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse du skriver:
 
Jeg kan ikke undgå at bemærke, at hvis nu Enliven var 3 år gammelt nu... så havde du skrevet "Bliv aldrig distributør/forhandler i et MLM firma der ikke har eksisteret i mindst 3 år"... ;-)
 
Misforstå mig ikke, men vi kan vist godt blive enige om at man "indretter" sine holdninger og deler af sine erfaringer udfra den situation man nu er i - hvilket selskab og produkt man lige nu promoter
 
 
Ahhh...den er lidt tynd Lasse ..... er den ikke? 
 
 Hvor nævner jeg i øvrigt ENLIVEN som jeg udelukkende promoter i USA og Asien ??
 
 Når jeg udtaler mig om noget da bygger det på erfaring ...... du refererer fx til GiiCorp hvor jeg har omtrent har været de seneste 4 år .... Giicorp er nok et af de fedeste firmaer jeg har set til at begynde med  (startede som en copycat af WGI og udviklede sig med rivende fart), men ledelsen blev grådig, folk fik ikke de præmier de var blevet lovet, man begyndte at skille sig af med de gode gamle distributører der havde grundlagt hele virksomheden så firmaet kunne score deres provisioner, ja, det er en lang historie .... man facts er at en virksomhed som GiiCorp - med meget store summer kapital bag sig - er ved at knække nakken efter allerede 3 år ..... det sidste år jeg var der var der slet ingen indkomst - jo, lidt på pokersiden - men det var intet i forhold til hvad der skulle til for at drive virksomheden ....
 
Her er et glimrende ekempel på en virksomhed der "allerede" er ude i voldsomme problemer efter 3-4 år ...... og så er det alligevel det selskab "af alle de nye der allerede er borte" der har gjort det bedst ....
 
Bl.a. derfor mener jeg at 6 år må være minimumskravet for at være rimeligt garderet i dag ....
 
Lasse, du skriver:
Hvad blev der egentligt af Vital Fit For Life? De døde pludselig?
 
Må ærligt indrømme at jeg ikke kan huske dig fra dengang, men JA det var en "KANON-JUICE" der også havde stor indflydelse på folks liv og velbefindende. Det er også rigtigt at jeg mens virksomheden eksisterede fra 1994-96 på MLM-basis var top distributør i de 5 lande vi opererede i ......  Du spørger hvor Vitall blev af: Virksomhedens Franchisetagere havde meget svært ved at enes og der var konstant en stor slåskamp kørende i kulisserne hvor det især var englænderne der var nogle "bisser" ..... På et tidpunkt vælger man at lave en drastisk "hug" i kompensationsplanen .... et "hug" der er meget svært for den almindelige networker at gennemskue ... På daværende tidspunkt havde jeg selv omkring kr. 110.000 om måneden og bliver kaldt til kontoret på Vesterbrogade for at få udbetalt min månedsløn efter at have spurgt "Hva fanden de har gang i" ....
Her får jeg at vide at jeg som den eneste af samtlige distributører kan få lov til at beholde mit daværende og stigende lønniveau, mens man var nødt til at skære i alle de andres indkomster .... Da de rækker mig checken på kr. ca. 110.000 bli´r jeg så tosset at jeg river den i stumper og stykker og går min gode vej ..... jeg tror omtrent døren røg af hængslerne her da jeg forlod kontoret ....
 
Jeg så aldrig nogen fra ledelsen i Vitall igen og 2 måneder efter var man nødt til at lukke firmaet. Da selve produktet havde fået ret så gode anmeldelser og reklame i diverse Naturbrevkasser kørte man virksomheden videre ved at levere produktet til de der havde brug for det, men uden MLM.......
 
Her ser du endnu et bevis for at professionelle aldrig ville joine en virksomhed der kun er 2-3 år gammel .....

Forandre dit vand - Forandre dit liv!

http://helsevand.eu 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahaha... sikke en tur du har været igennem!!!

 
Selv stoler jeg nu meget godt på mit background check af RFP... også selvom virksomheden ikke har kørt i hele 6 år endnu...*g*
 
Så længe der er tjek på økonomien og stifteren har et pletfrit ry, eller måske mere retfærdigt stillet op, et ry for at være en meget konservativ, princip- og karakterfast forretningsmand med høj etik og morale... og konceptet og produktet har produceret et så synligt resultat for dem der har brugt det, tjae, så tør jeg godt sætte mit ord på at det er holdbart... *g*
Talte før jeg gik igang med en del bigshots indenfor affiliatemarketing industrien, som kender James Beatie's ry, og da de kan sige god for manden og produktet, var det jo kun et spørgsmål om jeg ville have +15.000,- kr. ekstra i hånden næste år... :-) at mange af dem jeg kender så også ville ha det, tjae... så bliver networkmarketing sgu lige pludselig en helt anden snak... :-P selv dem af mine mlm-skeptiske venner ku se idéen i sports-abitrage...
Jeg forstår dog ikke helt hvad GiiCorp skulle kunne få ud af at lave det nummer du talte om, med at hacke sig ind i databasen... det er min fornemmelse at alle der har penge i riskfreepool er ganske tilfredse med de +15% i afkast om måneden + bonusudbetalingerne til tiden... så det ka da ikke ha været for at forsøge at lokke toplederne over til dem... vel? hehehe...
Jaja, hvad man sår det høster man...
 
Så er der DubLi... skal love for at de har været på en rutchebane tur uden lige... men det ser ud til at stormen omsider er sejlet af... måske blandt andet takket være Preben Westergaard, Eric Wang og diverse stor investorer rundt om i verden... Jeg havde egentlig lidt skudt en hvid pind efter den forretning, men er nu sikker på at det bliver en stor succes alligevel... i kender sikkert følelsen... lidt ligesom da man var barn og glædede sig til juleaften... hehehe...
 
Jeg er utrolig glad for det indlæg du kom med Lasse... med hensyn til det at være pionær i/med en ny virksomhed... det kræver sgu boller af stål en gang imellem... og nogen gange satser man sin energi forkert... men nu er jeg omsider ret sikker på, at jeg har fundet 2 af mine grundlæggende indkomstkilder, der forretningsmæssigt rækker langt ud i fremtiden...
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 9:26:13 PM Forfatter: Eric Mortensen
Lasse du skriver:
Jeg kan ikke undgå at bemærke, at hvis nu Enliven var 3 år gammelt nu... så havde du skrevet 'Bliv aldrig distributør/forhandler i et MLM firma der ikke har eksisteret i mindst 3 år'... ;-)
Misforstå mig ikke, men vi kan vist godt blive enige om at man 'indretter' sine holdninger og deler af sine erfaringer udfra den situation man nu er i - hvilket selskab og produkt man lige nu promoter
Ahhh...den er lidt tynd Lasse ..... er den ikke? 
Hvor nævner jeg i øvrigt ENLIVEN som jeg udelukkende promoter i USA og Asien ??
 
 

 

Den er faktisk ikke så tynd, Eric - den giver mening når man læser den som "udenforstående"
Men som nævnt var det nu heller ikke for "genere" dig - og korrekt, du nævner ikke ENLIVEN i din kommentar: Men beskrivelsen af dine kriterier passer jo meget godt på den "smøre" som "man" vil kaste i spil i promotionen af netop Enliven ;-)
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 9:26:13 PM Forfatter: Eric Mortensen
 
Den med at GiiCorps ledelse skulle have været på TV har jeg aldrig hørt om og det lyder utroligt at den skulle være sluppet forbi min person. I dag ville det da havde været en fryd for øjet at se ledelsen hængt ud, ikke mindst deres bagmand der sidder og trækker i alle trådene .... når alt kommer til at er ledelsen kun ansatte med en rimelig løn ..... men en ting er sikkert og det er at det er en flok ''små-gangstere'' hele ledelsen og bagmand tilsammen der fortjener en ordentlig røvfuld. Og det får de sikkert også inden længe af alle de folk de har snydt og bedraget i hoved og r** ....... Det er helt UHØRT hvad GiiCorp ledelsen og bagmand har formået at præstere på negativ vis indenfor MLM ....

Vi er enige om - uden at nævne navne - at ledelsen bl.a. tæller RS og MJ, ikke sandt?
Anyway... der var en reportage i DR - sikkert i "Kontant" umiddelbart forinden eller lige omkring dannelsen af GII, hvor samme personkreds var i "ilden" grundet noget snyderi (dog var MJ ikke nævnt ved navns nævnelse).
 
Med de informationer du kaster ind i debatten omkring GII, så er det vel sikkert at sige følgende: Såfremt man ikke er den helt lille mand på gulvet, men er GII distributør med blot en lille smule indsigt, så kan man vel roligt sige, at såfremt man fortsætter med at promote GII overfor intetanende; personer som ikke har en jordisk chance for at tjekke reelle fakta; så er man på alle mulige måder en grådig gangster - total blottet for moral?!
 
Eric, tak for indsigten omkring GII - og tak for svarene til min kommentar: De giver mening.
 
M.h.t. VITAL Fit For Life: Jeg kom aldrig igang med at skabe netværk; jeg evaluerede produktet - som ganske givet havde en effekt; mit nældefeber blussede op for fulde gardiner - og det plejer at være en god indikator for at der sker ting og sager. Idag er det dog sådan at lignende produkter skal slå det ned, idet jeg har fået bugt med det uskab ;-)
 
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 11:34:15 PM Forfatter: Sassi Jacob O. Schou

 

Så er der DubLi... skal love for at de har været på en rutchebane tur uden lige... men det ser ud til at stormen omsider er sejlet af... måske blandt andet takket være Preben Westergaard, Eric Wang og diverse stor investorer rundt om i verden... Jeg havde egentlig lidt skudt en hvid pind efter den forretning, men er nu sikker på at det bliver en stor succes alligevel... i kender sikkert følelsen... lidt ligesom da man var barn og glædede sig til juleaften... hehehe...
 

 
Hvilke faktorer gør at du ser DUBLI som en langsigtet forretning?
Jeg noterede mig din kommentar om rutscheturen - og jeg må indrømme jeg havde det helt store smil fremme da Dubli i sin tid lancherede sig; Total copycat - selv logo´et var ren Ebay stil.
 
En sætning som ofte er med til at sætte standarden er:
 
INNOVATE - don´t imitate ;-)
 
Hvor adskiller Dubli sig fra "konkurrencen"?
 
 
Lasse
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Det der med RS og GII i TV må have været lige før min tid i GII.
Sjovt at jeg aldrig har hørt om dette ..... "Ville ellers have frydet mig i dag"
Og JA; MJ rejste først til Panama 3-4 måneder senere end RS.
 
Personligt ligger jeg inde med tonsvis af inside-informationer omkring GII som jeg ALDRIG
ville lægge ud på noget Forum....... har bare givet en lille forsmag på hvordan netop dette firma arbejder ...
 
En god indikator for at GII er helt på "skideren" nu er de 3 øverste topdistributører enten har valgt at gå
eller er blevet smidt ud indenfor de seneste 14 dage.
 
Rune Evensen (som jeg til enhver tid havde forsvoret ville have holdt ud sammen med ledelsen til det sidste,)
valgte at gå forleden ....
 
Desuden er TRITON og MONEY, to distributører der lå i Top 3 er blevet smidt ud af ledelsen efter at den havde lavet
et "uhyggeligt"  bagangreb på dem ...... Ud over det er der mindst 50 andre top distributører der er blevet smidt ud
udelukkende af den grund at ledelsen så GII selv kan putte deres ugentlige provision (+ udgifter til Biler, Gæld til større
præmier osv) i lommen selv. Som sagt er GII ved at søsætte en række projekter i stil med RFP..... måske skal udgifterne
bruges til dette .... (??)
 
VITALL FIT FOR LIFE var et kanont produkt.
 
1/ Det havde kanon effekt på omtrent ethvert menneske
2/ Selvom ens downline var på under 1500 personer havde man en indtægt på
     ca. 100.000 om måneden .....
 
Havde forsvoret at jeg ALDRIG mere i mit liv ville arbejde med at Fysisk produkt,
men udelukkende med Virtuelle produkter/online ....
 
Da jeg selv evaluerede NITRO FX og pludseligt kom til at tænke tilbage på netop
VITALL, ja, da tror jeg nok at du, Lasse, kan regne resten ud .....
 
Bedste hilsner
 
Eric :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Forandre dit vand - Forandre dit liv!

http://helsevand.eu 

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik...

Du skriver en del, og som om de virkelig er noget vægt bag.
 
Af nysgerrighed.. Hvor mange selskaber har du joinet inden for de sidste to år?
Og.. hvor mange selskaber ahr du gang i, lige pt?
 
 
 
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet er jo tit og ofte at mange forveklser MLM med hurtigt/let tjente penge. Det er det ikke, der skal arbejdes for pengene også indenfor MLM. Når så nogle grupper har siddet tilpads længe i sofaen og ventet på den første million tilpads længe så hopper de videre.

 

Jeg har selv været med i et af de online gambling orrienterede MLM koncpeter (og er det forså vidt stadigvæk, men arbejder kun aktivt med LR International) og så mange af de typer der tror at MLM drejer sig om at komme først, fordi at pengene er udeblevet og de så tror at bare de rykker 1000 pladser op i det nye system så skal pengene nok komme. Paradoksalt har jeg også set mennesker med medlemsnumre under 100 som ingenting har tjent.

 

Derfor og lad mig sige det meget klart og tydeligt, find noget du synes er sjovt og spændene (og ikke mindst lovligt) - og arbejd fokuseret med det, MLM handler om at være med og ikke være først.

 

/Michael

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 8:22:51 AM Forfatter: Mikkel deMib En vigtig detalje at huske på i forbindelse med 888, og gambling generelt, er at det er ulovligt at markedsføre, eller blot hjælpe med at markedsføre, stort set enhver form for gambling i Danmark. Det er meget muligt det vil ændre sig med tiden

 

Den holder vidst ikke helt, hvis den kommer op i en EU domstol....

 

/Michael

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)