Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved køb af serviceydelse inden for EU

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et spørgsmål vedr. moms.

Hvis et dansk firma køber serviceydelser (f.eks. konsulentydelser) fra et andet EU land, er det så rigtigt opfattet, at dette foregår uden moms?

Det vil sige, hvis det danske firma køber for 100.000kr af den ydelse, skal der betales 0% i moms på alle tidspunkter..?

Og hvad hvis man køber samme ydelse fra et andet firma men udenfor EU?

Jeg har prøvet at læse lidt omkring det, men jeg har lidt svært ved at forstå det.

Håber på lidt hjælp :).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går ud fra du taler om at købe fra momsregistrerede firmaer, for er det fra private, så er der naturligvis ikke moms på, og så skal du i stedet angive honorar i SKAT på personens navn, adresse og fødselsdato/år

Når du er momsregistreret så er der ikke direkte moms på, men du angiver reverse charge moms = samme beløb under ydelsesmoms erhvervelse der ligger i salgsmoms OG når du bruger ydelsen til momspligtigt brug, samme under købsmoms, så det går lige op - det samlede køb angives i momsrubrik A
Fra uden for EU leveres den på samme måde så du selv angiver moms på begge sider - men der er ikke nogen rubrik angivelse for det

Dette alene ud fra min bedste hukommelse

Det hele gør jo ingen forskel for dig som momsregistreret, for der ville en evt moms, som f.eks ved køb i Danmark, jo kunne trækkes fra - hvor du fra udlandet bare skal angive men ikke betaler en moms og derfor heller ikke har et beløb at trække fra - det er helt neutralt
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for svaret!

Hvad vil det sige, at man bruger ydelsen til momspligtig brug?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger den til at skabe momspligtig indtægt og ikke til at skabe en ikke momspligtig indtægt

vh  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tilfældigvis en form for liste over, hvad der defineres som en momspligtig omsætning? Eller er en momspligtig omsætning kun noget der forekommer, når man sælger en fysisk vare? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

morrad:

Er der tilfældigvis en form for liste over, hvad der defineres som en momspligtig omsætning? Eller er en momspligtig omsætning kun noget der forekommer, når man sælger en fysisk vare? 

Du bør da være klar over, om du sælger noget momspligtigt - uanset varer eller ydelser. Hvis du ex betaler for at få lavet en stor webside hvor du skal sælge momspligtige varer eller ydelser, så er det køb foretaget til brug for momspligtig ydelse. 

Hvis du får bygget et site op - eller lavet reklame eller eller - for din tandlægeklinik som jo ikke er momspligtig ydelse, så er der heller ikke fradrag for købsmomsdelen af den ydelse du køber til det brug så basalt set

Køber du den ydelse for at skabe en momspligtig omsætning alene, eller ej
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

morrad:

Er der tilfældigvis en form for liste over, hvad der defineres som en momspligtig omsætning? Eller er en momspligtig omsætning kun noget der forekommer, når man sælger en fysisk vare? 

Hvis du kigger i momslovens § 13 så finder en liste over hvad der IKKE er momspligtig. 

 

Så hvis det du sælger ikke er med her, så er det momspligtig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)