Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie selskab - uden penge?

Side 3 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/14/2006 4:08:13 AM
Forfatter: elena
Det bliver jo også dyrt at tage patent...

Du kan ikke tage patent på tøjdesign.

Det er kun tekniske opfindelser, der kan tages patent på eksempelvis en ny lukkeanordning til en bh.

Og ja jeg ved godt at nogen har sagt det ikke er nødvendigt at tage patent, for slavisk kopiering er ulovligt? men så kan man jo bare ændre en smule på det jeg har lavet, også er det ikke det samme mere...

Det samme gør sig gældende for et patent.

Hvis den der har udarbejdet et lignende produkt som det, du har taget patent på, og dette produkt ikke matcher alle specifikationerne i dit patent, så er der ikke tale om en patentkrænkelse.

Desuden er et patent ikke en garanti. Du skal nemlig selv aktivt holde øje med patentkrænkere og reagere på krænkelser, du bliver opmærksom på.

Yderligere er det dyrt både at anskaffe sig et patent samt holde øje med krænkelse samt køre sager, når der opstår krænkelser.
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville der være skattemæssige konsekvenser af. Men du kan vælge at indskyde nom. 62.500 til kurs 100 og bede investoren/partneren indskyde nom. 62.500 til kurs xxx, hvori indskudsprovenuet justeres i kursen på indskuddet. Dette har ingen skattemæssige konsekvenser. Det kræver naturligvis fortsat, at du kan stille med 62.500 kr. selv, men hvis ideen er bare middelmådig god, så skulle det ikke være noget problem at låne disse i Banken.

 
/Claus
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/16/2006 12:58:26 AM Forfatter: Claes N.

NU bliver jeg nødt til at blande mig !

Elena - Hvorfor er det at du gerne vil have et A/S ? Med mindre du allerede har en børsintroduktion og en professionel bestyrelse i tankerne har jeg svært ved at se formålet. Handler det på nuværende tidspunkt ikke om at komme igang med dit tøj-koncept - som jeg formoder det er, grundet din henvsining til Versace i din signatur. Der er jo også andre muligheder end A/S eller Aps. Hvis du ikke har nogen penge, kunne du jo evt alliere dig med en busines angel (Professionel investor med riskovillig kapital) og så tage en snak med dem om deres syn på sagen. Hvis du ingen penge har og ikke kan finde en investor, kan du jo godt udelukke både A/S og Aps. Så må du jo starte med et personligt ejet selskab. Der er absolut også fordele i det! Bla. det personlige fradrag som du vil få ved et underskud i din forretning. Så tænk nu tingenegodt igennem og kravl før du kan gå Så skal det sgu''nok gå !

mit tøj-koncept? ;-) sweety min ide her har ikke lige noget med tøj at gøre... Design må liiiiige vente LIDT, jeg har bare fået en ide jeg bare ikke kan lægge på hylden, der sku for mange dollar tegn i mine øjne mht til dén ;-)
Personligt ejet går så ikke lige nu med det her... Har brug for flere penge end jeg selv ku lægge ud i det store hele... "småpengene" til lige at få lavet prototyper osv bliver ikke det store problem for mig...
Men når jeg starter mit design bliver det 100% MIT, deler skam ikke mit livs store drøm med nogen;-)
Kravl før du kan gå, hehe, godt sagt;-) and I know...
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/17/2006 8:53:06 PM
Forfatter: elena
Men når jeg starter mit design bliver det 100% MIT, deler skam ikke mit livs store drøm med nogen;-)

Det er ærgerligt at høre.

Jeg er helt sikker på, at mange rigtig gode idéer går i vasken, fordi man ikke vil dele idéen med nogen.

Der er dog også rigtig mange idéer, som folk tror er geniale, men netop ved at dele den med andre, kan det vise sig at være triviel.

Og glem ikke, at den første der kommer på markedet ofte har de bedste betingelser. Hvis man venter for længe med sin idé, er der sikkert en anden, der bliver først på markedet. For mange idéer kommer, fordi det er tid for dem - og så opstår de uafhængigt af hinanden.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

[/QUOTE] Det er ærgerligt at høre. Jeg er helt sikker på, at mange rigtig gode idéer går i vasken, fordi man ikke vil dele idéen med nogen.[/QUOTE]

Hvorfor sku jeg dele mit design firma med nogen? Det kan jeg ikke se ogen grund til Det ka jeg virkelig ikke... Har du ikke set Glamour?? tsk tsk....
Hvad er det jeg skulle dele? Altså sku det hjælpe mig noget at der sidder nogen penge liderlige aktionære og blander sig i hvordan jeg skal drive MIT firma, MIN drøm, MIT arbejde, MIT liv, MIN fremtid? nej tak... Og det er ikke fordi jeg er lukket, for jeg er da godt klar over at jeg kun er 17 år og ikke rigtig ved noget, igen erfaring har osv. Men så kan man jo ha nogen rådgivere, advokater, revisorere.... Også er beslutningerne i bund og grund mine, og ingen andres ... Men det til den tid...
 
Lige nu handler det om den idé som jeg godt vil dele ... Og starte et ApS hvis det er så meget bedre.. hehe... 
Er der et sted på nettet hvor jeg kan læse diverse krav og regler på ApS og A/S ?? 
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elena

Du har endnu ikke skrevet, hvad det er for en ide du har. Hvis årsagen er, at du frygter, at andre kopier den eller lign., så kan du via fundraisers.dk sende en beskrivelse af ideen, og få dem til at lave en umiddelbar overfladisk vurdering om hvorvidt der kan være hold i den. Du skal ikke frygte, at de stjæler el. kopier den, for så består de ikke længe.
Vil du gerne i dybere dialog med dem, ja så er det ikke gratis.
 
/Claus
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/18/2006 9:49:25 AM Forfatter: Torken

Hej Elena

Du har endnu ikke skrevet, hvad det er for en ide du har. Hvis årsagen er, at du frygter, at andre kopier den eller lign., så kan du via fundraisers.dk sende en beskrivelse af ideen, og få dem til at lave en umiddelbar overfladisk vurdering om hvorvidt der kan være hold i den. Du skal ikke frygte, at de stjæler el. kopier den, for så består de ikke længe.
Vil du gerne i dybere dialog med dem, ja så er det ikke gratis.
/Claus

Oki.. i''ll do that... hehe..men lufter den ikke her ;-)

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Torken

Har lige skrevet til dem
 
 
However, kan man egentlig få støtte eller noget til start af virksomhed??
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/18/2006 8:55:07 AM Forfatter: elena

Hvorfor sku jeg dele mit design firma med nogen? Det kan jeg ikke se ogen grund til Det ka jeg virkelig ikke... Har du ikke set Glamour?? tsk tsk....

Hvad er det jeg skulle dele?
 
For hvis du ikke deler, så bliver det ikke til noget - for at være så ærlig som jeg kan. Det eneste du har er en uafprøvet idé. Du mangler nogle med erfaring, kompetance, netværk og penge. Der er langt flere mennesker med ideer end der er folk med kompetance, netværk og penge til at fører den slags ideer ud i livet.
Det er bedre at eje 20% af en succes end 100% af en fiasko - det er et lidt slidt ordsprog, men det er de valg du står overfor. 
 
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elena,

Jeg gættede jo så forkert kan jeg forstå
Kan umiddelbart godt forstå din tanke med ikke at dele din drøm med nogen. Jeg tror dog du vil finde ud af, at det er godt at være 2-3 stykker når man sætter noget igang af den kaliber, som jeg kan forstå du er igang med. Fordelen med dette er naturligvis at I er flere til at støtte hinanden når det hele ikke lige går efter planen. Samt I er flere til at sparre med hinanden. Herudover vil du opleve en hel anden commitment fra partnere i dit selskab end fra ansatte.
Der er jo ikke nogen som siger at I skal dele selskabet i tre lige store dele. 
Da jeg for en del år siden startede min første virksomhed, var det også sammen med to andre. Vi startede også et A/S, men vi havde planlagt en IPO som exit nogle år fremme, og min ene partner var en erfaren iværksætter, som havde solgt et IT-firma tre dage før Nasdaq krakkede - ''Lucky punk'' . Så jeg følte at der var ekspertise at læne sig opad, og derfor var jeg ikke bange for at smide min del af de 2.5 mill vi skulle bruge til opstarten. Jeg havde ikke så mange %''er, men det antallet af disse, erfarede jeg, er ikke udslagsgivende for hvor meget blod, sved og tårrer man ligger i opgaven.
Nu kender jeg jo ikke din idé, men min Pointe er : At jeg tror ikke du skal være bange for at dele din drøm med andre - Det kunne jo også blive deres drøm. Og så har du nogen at dele sejrene og ikke mindst nederlagene med - Og det er en go'' ting !
 
NB: Hvis du gerne vil have mine indput på din idé vil jeg gerne lege ''djævlens advokat'' med dig. Jeg har ikke noget imod at skrive under på en hemmeligholdelses aftale. Så er du da sikker på at jeg ikke render af med din idé
Side 3 ud af 9 (81 indlæg)