Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervs rejse - Enkeltmands, trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 21
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har et enkeltmandsfirma, hvor jeg har en kunde, der gerne vil have mig med til et udenlandsk arrangement, idet der vurderes jeg kan blive præsenteret for en ny gruppe af kunder. 

Helt konkret drejer det sig, om et formel-1 løb som turen indebærer, med en masse potentielle kunder tilstede. 

Hvordan kører jeg dette korrekt over virksomheden/mit enkeltmands? Betales rejsen blot fra mit firmakort og gemmer alle bilag?

tillægsspørgsmål:
Jeg har en rigtig god kunde, jeg overvejer at invitere med på turen for at anerkende vores samarbejde med mere. 

Rejsen har en pris af 13.000,- pr. person inkl. fly, billetter mm.

Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du forvente skat forkaster som privt. Ellers kunne alle jo tage til F1 eller Barcelona mod Real madrid og sige de ville kunne møde masser af kunder

Notmlt praksis vil her være forkastelse af omkostningen og flag hos skat for at holde lidt øje me dig

Det er for fluffy som du beskriver det ehlt klart, men vil du vre sikker og det er jo mange penge, så få bindende svar fra skat men der er for mig ikke meget tvivl om F 1 til 13000 kr + rejsen IKKE vil ses som erhversssigt betinget og dermed ikke fradag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er for fluffy

Enig med John. Det er lidt fluffy beskrevet. En ting er sikkert rejsen skal være sagligt begrundet og praksis er meget restriktiv. Et krav er at rejsen skal være sagligt begrundet. Det vil sige at, at der formentlig på forhånd skal være aftale en møderække med relevante personer. For megen tid til til at se forme 1 og andet tristmæssigt trækker i den modsatte retning. Om turen kan begrundes afhænger i høj grad af branche mv. Hvis ens kundegruppe typisk er til formel 1 løb kan man eventuelt argumentere med formel 1 ikke har været det primære - men derimod potentielle kunder som er samlet på et sted. Men igen - det skal være arrangeret på forhånd.

En mulighed er som John er inde på - at bede om et bindende svar. Svært at få et brugbar svar uden at turen er beskrevet fyldestgørende.  Udganspunktet for fradrag for "udgifter, som i årets løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten”.  Ha' det i baghovedet når du overvejer om turen mon kan trækkes fra.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)