Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny som I/S ejer...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Er der nogen der kan hjælpe min forståelse lidt på vej eller guide mig til gode artikler om emnet.
Jeg har en I/S med en kollega. Vi laver konsulentarbejde for private og virksomheder.

Jeg har svært ved at finde ud af det der med overskud af virksomhed i forhold til f.eks. kørsel. Hvis jeg har faktureret en kunde for kørsel, er det ofte køretid samt kilometer til statens takst. Så læste jeg forleden at man ikke må udbetale kilometer penge til sig selv men man i stedet skal trække det fra som fradrag. Eksempelvis. Jeg har tjent 1000,-kr og har faktureret 1000 kr pas moms plus eksempelvis 375 kroner i km penge. Hvordan ser det regnestykke ud?

Og er moms en del af ens overskud eller er det bare seperat indbetaling til skat (som jeg ser holder dinero det adskilt)...?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kommer galt afg sted som gør det selv. Brug penge på en der forstår skat

Det du fakturerer for kørsel er med moms og indgår i I/S resultatet. Din egen kørsel i egen bil rent erhvervsmæssige føres nøje kørebog for (nøje da skat ofte kontrollerer når du er selvstændig og det er tag selv bord) og fradrag får du ved at trække udgiften fra din andel af overskuddet og gemme regnskab og kørebog + 5 år

Du kommer galt af sted som gør det selv regnskabsfører og skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Tager også gerne i mod anbefaling til skatterådgivning :-)

men det vil sige. Min køretid og km takst som jeg fakturere mine kunder skal der moms på begge dele (også km penge)? Og det går ind som en del af min indtægt men km satsen kan jeg trække fra som udgift samtidig?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

solstikke:
anbefaling til skatterådgivning

Du har da vist bare brug for en godkendt revisor, der er ingen grund til en skatterådgiver. 

Ja naturligvis skal der moms på kørselb og køretid, som du fakturere til din kunde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

solstikke:
men det vil sige. Min køretid og km takst som jeg fakturere mine kunder skal der moms på begge dele (også km penge)? Og det går ind som en del af min indtægt men km satsen kan jeg trække fra som udgift samtidig?

Ja - det du fakturerer dine kunder er med moms, og har intet med om du kører i egen bil og har fradrag, eller du tager toget. Det er bare op til dig om du lægger de i varens pris eller i kørsel. Har du faktureret kørsel uden moms, skal du mindst ompostere det så du nu flytter 20% af det beløn over som salgsmoms, ellers får du klare problemer ved en kontrol

God ide med skatterådgivning som du vil normalt lettest får hos en revisor, men ja, der findes da også fremragende skattekonsulenter, ofte revisor baggrund uden at de nødvendigvis fungerer som revisor (har "bestalling") de KAN jo være billigere end en godkendt revisor, og lidt afhængig af kompleksitet kan sådan en bogholder ofte række - det kan så være lidt billigere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)