Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af regnskabs program

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du læser lidt nærmer om hvad anmeldelserne går ud på, er det mest fra forkert, misforståelser eller dumheder fra brugerne (Har intet med firmaet at gøre), min bogholder har dog anbefalet det eller microsoft løsningen, da vi skal bruge både API og lagerstyring...
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er der ikke krav om at virksomheden skal dokumentere at de er økonomisk rentable.
Så nej, det er jeg ret sikker på ikke er et krav.

De bedste hilsner

 

Martin

 

 

 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg bruger Dinero Pro og er rigtig glad for det. Som webshop ejer kører jeg Shipmondo med integration til Dinero med automatisk bogføring+at bank er integreret. Det gør bogføring legende let.

Har nogle gange haft brug for support, og har kun godt at sige om deres support.

Det lyder næsten som om jeg få retur kommision fra Dinero, men jeg er bare en ganske enkel tilfreds kunde.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 26. Feb 24
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er gået væk fra Dinero på grund af springende priser (opad), en noget gammeldags brugerflade og problemer med integration med lagermodul. Sidstnævnte problemer har man skulle vænne sig til jfr. Dinero.

Udbydere af regnskabssystemer skal gemme data i 5 år + løbende år i følge lovgivningen. Jeg tager backup i mit nye regnskabssystem, og går min udbyder konkurs, har jeg gjort, hvad jeg kunne gøre, da jeg har backup. Alle virksomheder kan gå konkurs - også Visma og Dinero. Hvis Vestas og Maersk kan blive hacket, så kan Visma og Dinero også.

Så længe du selv tager backup, kan du være sikker. Er DSB mere sikker end Flixbus, fordi deres priser er 3 gange højere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bentebent:
Jeg tager backup i mit nye regnskabssystem, og går min udbyder konkurs, har jeg gjort, hvad jeg kunne gøre, da jeg har backup
som helt uanset hvad du tror . IKKE opfylder digital bogføringslov - helt som kun de certificerede programmer gør det-  ingen andre, vil kunne overholde digital bogføringslov

At sætte det op selv, er ikke absolut ikke noget man kan (med mindre man har masser af udviklingstimer og evner)

Ja alle kan gå konkurs, men der er mig bekendt regler der gør, at selv i en sådan situation er hele programmet og alle bilag (og hvert bilag skal komme frem ved klik på postering sov) tilgængelige. Loven sikrer, med alt jeg ved, at uanset konkurs er der hele tiden betalt til denne garanti. 

Jeg ville i det hele taget ikke frygte den del med konkurs - kun - at ingen andre end de certificerede programmer (en hel del) lovligt kan overholde digital bogføring

Om du er omfattet af loven, ved jeg så ikke https://johnhannover.blogspot.com/2022/09/digital-bogfring.html

Lagerstyring er vel stadigt ikke del af Dinero, så der vil man vælge andet- f.eks economic som størst, men der er jo flere 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 24
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret John. Egen backup laver jeg blot som en ekstra, ekstra sikkerhed - og har ikke noget med Bogføringsloven at gøre.

Jeg benytter et autoriseret, myndighedsgodkendt program, som man skal jfr. loven. Snakken går på om man står ringere ved IKKE at vælge netop Dinero. Dinero argumenterer for en langt højere pris ud fra sikkerhed. Men som du selv skriver, er der en garanti selv om udbyderen går konkurs. Data er sikret uanset hvad. Så ud fra et sikkerhedsmæssigt argument, kan man vælge et hvilket som helst myndighedsgodkendt system, og dem er der 20-30 stykker af. Og data kan altid trækkes ud uanset hvad og migreres til andre regnskabssystemer uanset konkurs, hackerangreb m.m.

Så til trådstarteren. Vælg system ud fra behov, brugerflade og pengepung. Er du en "simpel selvstændig" (beklager udtrykket) er alt over kr. 1.000/året spild af penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

bentebent:
Snakken går på om man står ringere ved IKKE at vælge netop Dinero
Jeg ville heller ikke vælge ud fra risiko for datatab ved konkurs MEN - omvendt, hvis et regnskabsprogram kommer i problem (og det mener jeg ikke er umuligt for nogle af dem) så er det hele besværet med at flytte regnskab - via åbningsbalance - forhåbentlig gør det konkurs 3/12 Stick out tongue og i det hele taget så have alt før i ET program - backup og alt efter i et andet

Jeg tror ikke det er så let at finde noget - hvor du har f.eks direkte klik sammenhæng til bilag i skyen og fuld support til dine 1000 kr om året. Jeg tror desværre man skal være villig til at komme på på 3.000 i alle fald  men det mener jeg så nok heller ikke er den prisforskel der skal afgøre valget - det må være - som du også skriver behov brugerflade osv - lagerstyring/ikke lagerstyring osv - der afgør det, og ikke 1000 eller 3500 kr om året (ellers er man i alle fald nok så lille, at man kan bruge dinero gratis (og måske Billy)

Jeg oplever ikke Dinero dyr heller - og tror, de som mest kan komme i klemme, er de som svinger i omsætning, og ofte er under betalingskravet på 100.000 kr omsætning men så visse år rammer over . måske med 105.000 kr omsætning - Det er nok de relativt små, som kommer mest i klemme i det hele taget, med digital bogføring som har givet mere eller mindre alle programmer, et helt nødvendigt og naturligt prisløft

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)