Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at eje/drive feks 3 købmandbutikker.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 Et spørgsmål kommer her;

 Er det muligt at eje/drive feks 3 købmandbutikker. ?

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

øh hvorfor skulle det ikke være det?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der masser der gør på forskellige leder. Nogle ejer alle 3 butikker personlig, andre ejer alle 3 butikker i et selskab. Andre har et selskab pr. butik. I alle henseender er det en god ide at lave en opdeling af driften på de 3 forretninger. Enten i form af 3 regnskaber eller via noterne. Dette kan blive relevant hvis du pludselig har en køber til den ene forretning eller vil optage en medejer i en af dem. Herudover handler det jo om at kunne følge med i driften hvilket kræver overblik.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Skattekonsulenterne;

Kan jeg få feks. godt Købe en Rema 1000, en Spar og en Super Best, og så lave et A/S Selskab, feks. Dansk & Dagligt A/S. Og så derefter at måske sælger nogle af aktierne til feks. en god ven eller en 1 Mand/ Soucechef?

Desuden. hvis dette kunne lykkedes, hvor meget skulle en aktie så koste ? Og hvordan skulle afregningen være? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Værdien af aktierne afhænger jo fuldstændig af værdierne i selskabet, og det er umuligt at sige på forhånd, før du er igang :) 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist, men det er muligt. Problemet er jo så

1) at det udløser skat hvis du sælger nogle af aktierne til pågældende.

2) at det ikke vil være muligt at sælge aktier hvis pågældende kun skal tage andel i en af forretningerne.

Det er sådan nogle forhold man skal overveje i forhold til hvilken ejerstruktur man skal have. Skal man have et holdingselskab over ? Skal man placere de 3 forretninger i hvert sit selskab.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi siger 3 Fakta butikker i Odense, og så jeg ejer dem alle til at starte med. Derefter sælger jeg nogle. Hvis jeg så har købt de tre butikker til sammen for ca 12,5 i egne lokaler, og så sælger jeg feks. 5 % til En 1 Mand i en af butikker. Han køber de 5% = 5* 200.000. Og feks sælger de butikker til sammen ca. (højtydende butikker) 3*25 mil og så man tager = 75.000.000*5/100= 3.750.00 til ham. 

Er dette realistisk eller skal jeg tage et overskud af det? = eks = 25.000.000*5/100=1.250.000 ud af det til min anden part. Dertil kommer der jo løn til bestyrelsesmedlemmerne.

Er jeg helt galt på den? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Værdien af dine foretninger er jo ikke lig omsætningen, den udregnes jo udfra overskud, sikkerhed i drift, markedet omkring dig (konkurence og lign.) mener du skal starte med en butik af gangen :-D

 

Vil da lige nævne at det er ikke umuligt at eje en spar og en superbest samtidig, men er ikke sikke på kæden ikke straffer dig lidt, da du jo så i princippet kunne flytte rundt på din tilbuds varer... Du kan ikke have en Rema 1000 samtidig med de andre butikker, det er en anden leveranør og de kører på franshise.

 

Mvh.

Peter husk jeg skal nok leje dig eventudstyr til åbningen af din forretninger. hoppeborge, sumodragter og lign.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde tænkt mig følgende; EKSEMPEL; Overtage 3 Fakta butikker i Odense, måske over 3-5 år..  

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare huske på at fakta butikker ikke er privat ejet, men franchise. Så du ville aldrig kunne overtage dem 100%

Den mulighed har du fks. hvis det er spar butikker, da det er ejet af selve købmanden og ikke kæden som sådan.

 

Mvh Tina

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)