Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at eje/drive feks 3 købmandbutikker.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er flere butikker der er rigtig gode til at samarbejde. Ligeledes findes der også flere der er ejer af mere end 1 Super Spar butik.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Spænnende Insider viden du kommer med Stick out tongue

Det kan være jeg skal gå over til at måske eje en eller flere Super Spar istedet... Confused

For hvis jeg har forstået det rigtigt, så er Super Spar, noget i nærheden af Super Best, look-a-like? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

tidtilforandring:
For hvis jeg har forstået det rigtigt, så er Super Spar, noget i nærheden af Super Best, look-a-like?

Uha. Nu bevæger du dig ind på gyngende grund. Det hele kommer an på teorier om detail. Efter min bedste overbevisning er de begge det man kalder Dobbelt Supermarkeder (Altså de har både food og nonfood i sortiment). Men det er vist også det eneste de har til fælles (ud over at de får nogle varer fra Super Gros). De har vidt forskellige politikker til kunder, pris, sortiment osv.

Dertil er det også meningen at en SuperBest skal minde om en føtex i størrelse, pris, og service. En SuperSpar minder mere om en Brugs. I princippet kan man sige, at den bør være mindre end en gennemsnits føtex / SuperBest, sortimentet er mindre og prisen er typisk lidt højere. Det er i gennerelle træk.

Jeg kan forstå at du tager det hele meget seriøst. Jeg har dog ogsåe, i din anden tråd, fortalt dig helt præcist hvordan tingenes tilstand er på detailhandelsmarkedet. Det bør du altså tage seriøst.

Det du kan gøre for at forbedre dine chancer, og forstå hele markedet bedre er, at tage en uddannelse inden for detail. Blev elev. Det tager to år. Jeg kan på det varmeste anbefale Dansk Supermarkeds uddannelse. Jeg kender ikke de andre, men eftersigende skulle DS være den bedste man kan få. Du skal med andre ord, ud og prøve at være købmand selv. Det lærer man ikke ved at spørge os, eller arbejde som opfylder i en butik. Ansvar, prøvelser, fejltagelser og succeer er hvad der skal til. Se så at blive elev. Big Smile

Med venlig hilsen
Thomas

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Betho:
Uha. Nu bevæger du dig ind på gyngende grund. Det hele kommer an på teorier om detail. Efter min bedste overbevisning er de begge det man kalder Dobbelt Supermarkeder (Altså de har både food og nonfood i sortiment). Men det er vist også det eneste de har til fælles (ud over at de får nogle varer fra Super Gros). De har vidt forskellige politikker til kunder, pris, sortiment osv

Vil give dig fuldstændig ret Thomas. De er meget forskellige på mange opråder og det er da noget der kræver gennemtænkning om hvad det er man brænder for.

Jeg ved ikke hvad dine drømme og mål er eller hvad din anden tråd omhandlede, men vil bare råde dig til virkelig at gennemtænke hvad du vil. Der er rigtig mange der starter op som købmænd og tror de kan det hele. Men det er sku hårdt arbejde og vil man tjene penge, må man selv lægge sine kræfter og energi i butikken. Der er rigtig mange der knækker nakken fordi de egenlig ikke ved hvad det kræver.

Så mit råd er også at undersøge alt hvad du kan og evt. bruge de 2 år på en uddannelse inden for branchen. Jeg tror bestemt de er givet godt ud. Så får du også masser af erfaring og viden inden det er dig selv der står med alt.

Pøj,pøj med projektet og vend endelig tilbage hvis du har nogen spørgsmål.

 Mvh Tina

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige rette et par misforståelser,

 

Man kan faktisk godt eje en brugs, der findes selvstændige brugser.

Mange af de store Superbest er ejet af dagrofa, så det er også franchise, en del spar og super spar lige sådan. dem kræver det jo ikke så stor egenkapial at gå ind i, men i et fælles koncept, er de jo med til at bestemme hvornår du må købe nummer 2.

 Superbest har aldrig haft planen om at komme i nærheden af Føtex (har selv lige solgt min SB.) Den største forskel er omsætningen.

Målestokken om det er en superspar eller en superbest er: omsætning over 30 mio. ex. moms og egen slagter. så er det typisk(købmanden bestemmer selv) en Superbest.

Det med ejet eller lejet lokaler. kommer jo helt an på din økonomi, kæderne ejer IKKE ret mange bygninger, mange er ejet af investerings selskaber, som så lejer ud til købmanden, dette for han ikke både skal investere i inventar, varelager, ejendom og driftmidler. samtidig er det en fordel at sidde i lejet lokaler den dag man vil sælge. Du finder ikke mange unge der kan ligge 20-25 mio. for et butikslokale. vores husleje lå omkring 200.000 pr. mdr. så du kan nok selv regne ud hvad han skal have for ejendommen.

 Skal du købe supermarked i dag hvor discount skyder op over alt, lønningerne stiger og lign. vil jeg anbefale dig at købe de helt store butikker, altså Superbest eller Aktiv super, det kan også være en superspar, som ligger på grænsen af de 30 mio. men alle de mindre butikker lukker fra en side.

Hvis du ikke har taget en uddannelse endnu så tag og bliv butiksslagter(det er den afdeling, du tjener/taber mest), samtidig læs merkonom på aftenskole, så har du den allerbedste forudsætning for at få en god kæde  at køre.

Håber dette kan lede dig lidt på vej, men husk den branche er hård, så at starte med 3 butikker vil kræve en egen kapital på omkring min. 10 mio.

Peter

www.boghthoft.dk

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

tidtilforandring:
Ang. Superspar osv, de ligger jo ofte i nogle halv gamle lokaler som man kun resturere, så hvis man gerne vil have en ny butik, hvem skal så betale? Koncernen eller ejeren? 

 

Det gør ejeren af bygninerne, hvis det er de der skal renoveres, er det inventaret er det købmanden. man kan ansge kæden om tilskud til det, dette tilskud er nemmere at få i overtagelses fasen.

Men syntes du skal tage fa i Brian hedelund Tlf: 20 74 13 99 ved supergros, han kan hjælpe dig med at besvarer alle de spørgsmål du måtte have vedr. overtagelse..

 

Her kan du se nogle af de små butikker der er til salg http://supergros.dk/2007/pages/butikker_til_salg/butik_til_salg.php?landsdel=10 De store sælges til dem som kontakter dem, altså altid uden om hjemmesiden.

Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En brugs? Så må det da være Super Brugsen du mener ? 

Bare rolig. Jeg bruger pt kun Amino til at hører om markeder for mine idéer og erfaringer fra samme slags virksomheder.  Og ja, en dag så skal jeg have en elev uddannelse, Wink

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver vel også nemmere at ansøge hvis man får overbevist kæden om at det kan gavne dem... 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina.

Som jeg også har svaret Thomas, så vil jeg blot hører andres erfaringer med denne slags ting.

Jeg regner med at tage en Elev uddannelse og  så lige prøve mig selv af i et par år (måske 5) og så se på mulighederne,

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fakta butikker er ikke Franchise, men 100% ejet af COOP.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)