Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at eje/drive feks 3 købmandbutikker.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina.

Kan du fortælle mig hvilke butikker jeg selv kan eje?, som ikker er Franschie 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Du skal hvertfal lige have med i tankerne at selv om det er privat ejet så ejer man som regel ikke bygningerne, men sidder til leje.

 Men jeg ved at kwik Spar, Grøn Spar, Super Spar er mulige at eje personligt. Edeka koncernen ved jeg ikke så meget om.

Men Fakta, brugsen, kvickly, Irma hører under dansk super marked og disse er ikke mulige at eje.

Ved også at Rema 1000 ikke er muligt at eje 100 %

Super best er en mulighed som ejer. De hører under Super Gros sammen med spar butikkerne.

Mvh Tina

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

TinaHaaning:
 Men jeg ved at kwik Spar, Grøn Spar, Super Spar er mulige at eje personligt. Edeka koncernen ved jeg ikke så meget om.

Fælles for disse, undtaget Edeka, er at de det man kalder frivillige kæder. Dvs. franchise licenser som butiksindehaveren køber sig til. Ejeren betaler derfor en royalty til ejeren af koncepterne, i dette tilfælde Dagrofa. En anden ting der er fælles for disse kæder er, at de køber ind hos Super Gros. Kæderne er ejet af Dagrofa, som ejer SuperGros. (SuperBest ejes også af Dagrofa)

Hvad angår lejemål osv. Du kan sagtens købe en ejendom og åbne en Kwik Spar / SuperBest / Edeka, hvis så frem at Dagrofa mener du skal have lov til at kører med deres koncepter. Det vil dog være mest normalt at leje lokalerne, eftersom det er svært at finde nye lokaler til dagligvarebutikker. Oftest vil de også være solgt til ejerne af en koncern (Dagrofa, Dansk Supermarked, Coop), som så lejer dem videre til de personer der vil / er ansat til at drive butik.

TinaHaaning:

Men Fakta, brugsen, kvickly, Irma hører under dansk super marked og disse er ikke mulige at eje.

Disse kæder er IKKE ejet af Dansk Supermarked, men Coop Danmark (tidligere kendt som FDB).
Det er dog korrekt, at de ikke kan ejes, da de er en del af det man kalder en kapitalkæde. Altså en pengestærk instítution, som selv administrere alle butikkerne (Coop Danmark eller Dansk Supermarked (Føtex, Bilka, Netto, Tøj og Sko))

TinaHaaning:

Ved også at Rema 1000 ikke er muligt at eje 100 %

Korrekt. Rema 1000 er også et franchise licens. Rema 1000 konceptet ejes af Reitangruppan, som iøvrigt også har 7-eleven og Edeka under sig.

Håber endu engang, at det kunne hjælpe til forståelse af nogle ting. Big Smile

Med venlig hilsen
Thomas

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina.

Dejligt at vide. Vil mene at Super Spar (som jeg har hørt en del om), nok ligger bedst til mig, da den gerne skal have størrelse som en Super Best.

Men er der mulighed for at jeg kan Eje "lokalerne, som Rema er i og så også være Købmand der?

 

- Det lyder til at du har styr på det der halløj. Måske du vil være med som udvikler af en ny kæde? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Efter at have læst det ca 3 gange, så faldt 5 øren. Jeg vidste godt at Dagli brugsen,kvickly mfl.var ejet af Coop. Og dermed er det et lukket land for mig. 

ang. eje lokaler, så kan jeg godt eje den eneste Super Best butik's lokaler, mens jeg er købmand i den anden, hvis der er 2 i en by. 

Ang. Superspar osv, de ligger jo ofte i nogle halv gamle lokaler som man kun resturere, så hvis man gerne vil have en ny butik, hvem skal så betale? Koncernen eller ejeren? 

 

Jeg kan lige give dig seneste update på mit kæde-projekt; Har fundet et navn, et motto (ligesom at Føtex er; Lev livet lidt bedre). Så er nu nået til varer indkøb. '

TTT 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 Min mand har selv 3 super spar butikker, så ved da lidt om det. Så du må endelig spørge hvis der er mere;o)

 Men ellers tak for buddet, vi har vist rigeligt at se til med det vi har.

 Mvh Tina

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

TinaHaaning:
Så du må endelig spørge hvis der er mere
Det tilbud vil jeg gerne benytte mig af på et tidspunkt.

Hvorhenne af i landet er det? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i midtjylland.

Hvor i landet tænker du, dine planer skal realiseres?

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare fordi at jeg læste i Handelsbladet omkring at der var 5 Super Spar som hjalp hinanden med kød varer osv.

Det med at eje er nok i Sønderjylland, hvor jeg pt også bor. Men i Region Syddanmark så har jeg vidst et område :p

 

Men hvis du tænker på min kæde, ja så er den self landsdækkende.

Kunne da være at man en dag besøgte jeres butik/butikker. 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Side 2 ud af 4 (31 indlæg)