Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville du investere 100.000kr ?

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

investorn:

edgar:

10% virker måske ikke af meget på et år men det som mange ikke ved er at det er mulugt at lave gearet handler dvs man handler for flere penge en der står på ens konto fks 50:1.



Så er det bare surt, hvis man investerer 100.000 kr. til en gearing 50:1 i USD/kr. og den så falder med 5% :)
 

Ja for pokker så er man ilde stet.... Men det sker ikke hvis man følger Danske Banks anbefalinger. 50:1 er nu heller ikke en god margin at starte med, man starter som regel med en lavere margin så der ikke er så stor risiko ved de første handler.

Dette er hvad jeg ville gøre ikke hvad jeg anbefaler andre at gøre.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen tvilv fra min side aktier ville jeg investere i

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er da en sikker måde at komme af med dem på Big Smile Du har måske fået råd fra Roskilde Bank.

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe det er nok en god ide at vente med aktier til trenden er opad igen....

Men har du en springer Astroman må du da gerne dele :) pls

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Roskilde Bank (lidt tirsdagshumor) Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
DJB:

 Rent hypotetisk.

Hvis du havde 100.000 surt tjente kroner stående på en konto, hvordan ville du så investere dem for at få det højst mulige afkast over en relativt kortsigtet periode på 2-3 år?

 

Det tror jeg ikke rigtig jeg ville, lige nu er det temmelig risikabelt og hvis det er "surt opsparede" penge og du vil ligge søvnløs over at tabe 20-30% så er det måske ikke nogen god ide? Flere af de nye E-banker (eik bla) har vist stadig nogen åbningstilbud ala 3.75 procent i rente hvis man har over 100.000 stående, og selvom det ikke er alverden, så er det faktisk ikke helt ringe i disse tider. Ellers er det Asien og særligt kina der rykker, så med lidt omtanke og rådgivning kan du tjene gode penge derude.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sansir:
Flere af de nye E-banker (eik bla) har vist stadig nogen åbningstilbud ala 3.75 procent i rente hvis man har over 100.000 stående, og selvom det ikke er alverden, så er det faktisk ikke helt ringe i disse tider.
 

Der er en bank, der giver 5-6% afhængig af om man binder pengene i 1 eller 12 måneder. Linket har været på amino tidligere, men jeg fik ikke lige bogmærket den - forsiden er meget simpel og giver mulighed for hvilke af pakkerne (=antal måneder) man ønsker. 

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Sansir:
Flere af de nye E-banker (eik bla) har vist stadig nogen åbningstilbud ala 3.75 procent i rente hvis man har over 100.000 stående, og selvom det ikke er alverden, så er det faktisk ikke helt ringe i disse tider.
 

Der er en bank, der giver 5-6% afhængig af om man binder pengene i 1 eller 12 måneder. Linket har været på amino tidligere, men jeg fik ikke lige bogmærket den - forsiden er meget simpel og giver mulighed for hvilke af pakkerne (=antal måneder) man ønsker. 

 

 

Er det en udelandsk bank?

Jeg hælder nemlig mest til at investere mit depot i udelandske investeringer af flere årsager. Har bl.a. fået øje for New Zealandske banker, mange af dem giver op mod 8% i rente om året.

 

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Sansir:
DJB:

 Rent hypotetisk.

Hvis du havde 100.000 surt tjente kroner stående på en konto, hvordan ville du så investere dem for at få det højst mulige afkast over en relativt kortsigtet periode på 2-3 år?

 

Det tror jeg ikke rigtig jeg ville, lige nu er det temmelig risikabelt og hvis det er "surt opsparede" penge og du vil ligge søvnløs over at tabe 20-30% så er det måske ikke nogen god ide? Flere af de nye E-banker (eik bla) har vist stadig nogen åbningstilbud ala 3.75 procent i rente hvis man har over 100.000 stående, og selvom det ikke er alverden, så er det faktisk ikke helt ringe i disse tider. Ellers er det Asien og særligt kina der rykker, så med lidt omtanke og rådgivning kan du tjene gode penge derude.
 

 

Asien/Kina siger du..? Uha, lyder spændende. Har du nogle links til et konkret eksempel eller bank med lukrative tilbud?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

DJB:

 

Er det en udelandsk bank?

Jeg hælder nemlig mest til at investere mit depot i udelandske investeringer af flere årsager. Har bl.a. fået øje for New Zealandske banker, mange af dem giver op mod 8% i rente om året.

 

Det er en dansk bank.

Du skal tænke på, at ændringer i valutakursen hurtig kan æde din gevinst - det modsatte kan selvfølgelig også ske. Såvidt jeg ved er renten på Island omkring 20% for tiden, men du kan være ret sikker på at alle ville sende deres penge derop hvis ikke det var fordi at der forventes en fortsat svækkelse af den islandske valuta

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)