Hej Aminoer... Efter at have udtænkt et snedigt koncept, og skrevet løs på det i et stykke tid, er jeg pludselig kommet i tvivl om noget så useriøst som den typiske betalingsform forretninger imellem. Min målgruppe er restauranter, og betalingerne bliver enten månedlige småbeløb under 100,- bobs, eller som årlige/halvårlig betalinger der forventes at være på under 1.000,- bobs. Fordele og ulemper for det ene vs det andet skal lige opvejes, når jeg kender til løsningen... Men hvad gør man sådan helt lavpraktisk, hvor det både er rentabelt, nemt for begge parter og professionelt? Er det en BS-løsning, er det DANkort/Visa, eller sender man papirregninger med kontonummer...eller er vi et helt andet sted? ...og når nu er jeg er forvirret over så fundamental en problematik, kan i nok regne ud jeg også er lidt på bar bund mht faktura, hvad de skal indeholde for at være legale, om de skal være på papir, og om en papirfaktura med et kontonummer i virkeligheden er at anse som løsningen?!?? På forhånd tak... |
Hej!
Se om krav til indholdet af en faktura på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=96197&vId=201400#pos.
Betalinngsløsningen bør stå mål med udgiften/administrationen. Hvis det er månedlige små betalinger så vil muligheden for automatisk betaling via pbs måske være en god ting. Ellers en større månedlig/halvårlig faktura.
Min erfaring med at sende faktura elektronisk er en blandet oplevelse. En del - specielt yngere - tager gerne imod en elektronisk faktura - mens "ældre" ikke altid har gidet åbne den elektroniske faktura fordi de forventer den kommer på papir...
Henrik