I håbet om at du syntes det er så sjovt, at du bliver ved, så får du lige min shop også:
* Jesper Lindhardt * Intimate.dk * www.intimate.dk * Primært: Kvinder i alderen 20-35 år; sekundært: gavekøbende mænd og øvrige kvinder * En loyal og glad kundekreds, der vender tilbage - og selvfølgelig omsætning nok til at kunne tjene lidt selv * Salg af lingeri over nettet er udfordrende, meget svingende konvetering, store krav til lager pga. mange størrelser
Jeg venter spændt - ligemeget hvad er det lærerigt at se dine øvrige videoer - man kan jo altid bruge nogle af tingene selv også.
* Jesper Skov * RobotEksperten.dk * http://roboteksperten.dk * Bred målgruppe, både yngre mennesker og ældre som fx har rygproblemer. * At skabe et solidt og stabilt salg * At få flere konverteringer, trods produktets pris.
Nu, hvor det ser ud til, at du har styr på teknikken i dine reviews, så savner jeg at du går mere i dybden end blot at starte på forsiden og se om det ser tillidsvækkende ud. Jeg tænker bl.a. på
at komme ind i butikken på en tilfældig landingsside fra Google - kategori-/produktsside eller andet - og se om det stadig er muligt at skabe overblik og navigere rundt
rent faktisk at have et spørgsmål og forsøge aktivt at finde svaret (fx hvad koster fragten, hvor lang er leveringstiden etc.)
at argumentere for, hvorfor en given ting er vigtig - i gennemgangen af min butik savnede du mere tekst under punktet "om deside.dk", men rent faktisk vises præcis denne side til mindre end 1 ud af 1000 besøgende. Så kritikken her kunne (generelt) lyde "hvis du kan se at denne side er vigtig for dine kunder, så gør noget ekstra ud af det"
Jeg kommer sikkert i tanke om flere ting hen ad vejen, men det var det for nu.
Det er ikke Amino, da det ligger på en server i USA. Er der andre der oplever at det ikke kører godt?
Dbh Martin
Videoen kører fint her. Det var fint med zoom på den sidste video, men pas på med ikke at bruge det for meget, det skal jo helst passe med kommentarene.
at argumentere for, hvorfor en given ting er vigtig - i gennemgangen af min butik savnede du mere tekst under punktet "om deside.dk", men rent faktisk vises præcis denne side til mindre end 1 ud af 1000 besøgende. Så kritikken her kunne (generelt) lyde "hvis du kan se at denne side er vigtig for dine kunder, så gør noget ekstra ud af det"
Ole en af de vigtigste ting når man modtager feedback er at kunne tage konstruktivt i mod det....i stedet for bare at forsvare sig selv og sin butik. Selvfølgelig kan der være punkter hvor du ikke er enige også bør du bestemt ikke rette, men du er hurtig ude og forsvare punkterne der bliver nævnt.
Det virker bare lidt som om du ikke er interesseret i at lytte til hvad der rent faktisk siges om din side....hvis du ikke mener "om deside.dk" er vigtig og inden kikker på den, hvorfor så overhoved at have den med? Martin giver dig endda masser af tips til hvad du kan skrive på siden.
Dertil skal sige at jeg i videoen heller ikke så den gratis levering men har så set det på siden efterfølgende.
Det er måske bare mig, der ikke er helt vågen - men uret øverst på deside.dks side troede jeg egentlig var en besøgstæller, så jeg synes faktisk den var lidt kikset - måske der skulle være et kolon mellem tallene sådan; 22:10
Selvfølgelig kan der være punkter hvor du ikke er enige også bør du bestemt ikke rette, men du er hurtig ude og forsvare punkterne der bliver nævnt. Det virker bare lidt som om du ikke er interesseret i at lytte til hvad der rent faktisk siges om din side....
Jeg er da ked af at min tilbagemelding til Martin blev opfattet sådan, det var ikke meningen. Jeg lytter altid til konstruktiv kritik og viger ikke tilbage for at rette ind, hvor det virker logisk - vi kan jo alle blive bedre. Som jeg også skrev i min første tilbagemelding at jeg ville gøre omkring gratis levering - det er faktisk allerede sket med et nyt stykke grafik.
Jeg er bare sådan indrettet at jeg også gerne vil fortælle hvorfor tingene virker som de gør. men Amino'erne er ikke de eneste, som må bære over med mig
Jeg forsøger blot at kommunikere nogle generelle synspunkter tilbage til Martin om også at fortælle hvorfor et-eller-andet er vigtigt. Eksempelvis siger han i videoen at der er vigtigt at kunne se et ur i stor størrelse pga. man gerne vil se detaljer etc. og jeg er enig, produktsiderne er omdrejningspunktet i shoppen, men når der argumenteres for at "om firma xx" skal indeholde en lang historie om hvor man er vokset op etc. så er jeg ikke enig grundet det forhold at en sådan side stort set aldrig vises i praksis. Men hvis det for et givet site er vigtigt, så skal der blot fortælles i gennemgangen, hvorfor det synes at være vigtigt.
Når folk bliver usikre på om en forretningn rent faktisk eksisterer, så begynder de at lede efter tegn på at den er ok eller det modsatte og der er en "Om os" side meget vigtig. Jeres butik er meget tillidsvækkende og derfor bruges den nok ikke så meget, så ja, det er måske spild af arbejde. Alternativt kunne i lave den super fed og så gøre den mere tydelig, det ville hele klart gøre at den blev mere brugt og måske også læfte salget på sigt. Pris er selvfølgelig et vigtigt parameter for kunden, men hvis du også har den gode historie med, så bliver den side også mere viral. Folk elsker gode historier og de giver tillid og indlevelse, men man skal ikke glemme at de også bliver fortalt videre til andre. Men helt klart, prioriter din tid, det er klogt gjort, til gengæld kræver det ikke alverden at lave en historie.
Nu, hvor det ser ud til, at du har styr på teknikken i dine reviews, så savner jeg at du går mere i dybden end blot at starte på forsiden og se om det ser tillidsvækkende ud. Jeg tænker bl.a. på
at komme ind i butikken på en tilfældig landingsside fra Google - kategori-/produktsside eller andet - og se om det stadig er muligt at skabe overblik og navigere rundt
rent faktisk at have et spørgsmål og forsøge aktivt at finde svaret (fx hvad koster fragten, hvor lang er leveringstiden etc.)
at argumentere for, hvorfor en given ting er vigtig - i gennemgangen af min butik savnede du mere tekst under punktet "om deside.dk", men rent faktisk vises præcis denne side til mindre end 1 ud af 1000 besøgende. Så kritikken her kunne (generelt) lyde "hvis du kan se at denne side er vigtig for dine kunder, så gør noget ekstra ud af det"
Jeg kommer sikkert i tanke om flere ting hen ad vejen, men det var det for nu.
Venlig hilsen Ole
Hej Ole
Gode ideer som jeg vil tage til mig. Bare for en god ordens skyld, så er tanken med min gennemgang ikke at lave en fuldstændig analyse. Jeg kommer med mine umiddelbare kommentarer og prøver at være lige så dum som en kunde, det er jeg god til ;-) Men jeg lytter til dig!