Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig, borførings spørgsmål og meget andet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fornyligt startet eget virksomhed. Jeg begyndte for godt en mdr siden, men jeg har ikke rigtigt sat mig ind i bogføring osv.

Jeg har pt. kun haft en kunde, men brugt en del penge på udgifter.

Telefon, bærebar, harddisk, hjemmesider, visitkort osv.

Jeg vil så høre om:

1. Hvad skal jeg indberette til skat, mht. faktura osv?

2. Jeg bruger SummaSummarum 3, er det nok med at skrive udgifterne ind der?

3. Hvornår skal man sende faktura osv. ind til skat?

4. Hvad skal man med selvangivelsen og hvornår? får man eventuelt et brev om at det er tid til at indsende oplysninger?

5. Lad os sige jeg har indtjent 300 kr i denne mdr, men da jeg er moms registret og ikke tjener over de 50000 kr, hvad kan der så ske?

6. Hvordan foregår det med at få moms tilbage til firmagoder?

7. Kan man få kørselspenge, ved kørsel til kunder?

Forresten er det et enkeltmandseget virksomhed.

Ved godt det er blevet lidt rodet, men bær over med mig, jeg er ny :)

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op for en masse spørgsmål. Du bør månedligt sende alt dit materiale til Jørgen Olsen (find ham på Amino) - han vil kun lave dit bogholderi og regnskab for en billig penge - nok ikke mere end kr. 3-4000 årligt. Så slipper du for alt besværtet selv.

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja pyha du har mange ting at spørge om. Mit råd er også at finde en bogholder snarest muligt. Du skal snart indberette moms for det sidste kvartal af 2008, og hvis du ikke gør det rettidigt får du et problem! Jeg bruger bb-kontorassistance og er meget tilfreds, men der er mange dygtige folk herinde.

Venlig hilsen Jesper NIssen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen laver det hele for menneskepriser.............kr. 4,17 i minuttet. *S*

Ja...find dig en god bogholder/revisor.............kan jo ikke forklare dig hele "mystikken" her på Amino fra

scratch. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok lad mig begrænse det lidt så :)

Hvor meget tror i jeg skal af med, da jeg ikke rigtig har haft nogen kunder pt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tillykke med din nye virksomhed.

Jeg kan anbefale dig at tage et lille bogføringskursus. Anette Sand har det hele kørende allerede - jeg selv vil også kunne hjælpe dig med bogføring af dine egne bilag på timebasis (du og jeg i fællesskab) ude hos mig - det burde ikke tage mange timer at få dig kørende. Men jeg vil alligevel anbefale dig at få dit regnskab tjekket igennem af en revisor/bogholder løbende så du kan få rettet eventuelle fejl.

1. Hvert kvartal (i første omgang er du kvartalsafregnende) skal du indberette den moms du har opkrævet hos dine kunder - og betale den. Du skal modregne moms du har betalt (købsmoms/indgående moms). Du skal dog bruge lidt tid på at sætte dig ind i hvilke ting der er og hvilke ting der ikke er fradragsberettigede.

3. Du skal sende fakturaer ind til skat hvis du har udført arbejde eller leveret varer til skat. Alternativt i tilfælde af kontrol.

4. Du skal udfylde den udvidede selvangivelse med nøgletal fra din virksomhed ligeså snart dit årsregnskab 2008 er klar.

5. Er de 300kr incl opkrævet moms skal du betale de 60kr til staten.

7. Ja - før en kørebog.

Jeg vil ikke anbefale at outsource dit bogholderi hvis du har masser af tid til at lave det selv i. Og det lyder ikke som om du har alt for meget om ørerne :)

Men har du brug for at komme i gang selv skal du være velkommen hos mig. Og har du brug for at jeg gennemgår din bogføring skal du også være velkommen.

 

Venlige hilsner

Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen...så er du nødt til at sætte beløb på!*S*

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have mange tak for hjælpen, det hjalp i hvertfald en del :)

Jeg vil prøve at kontakte dig, hvis det er i sjælland du bor :D

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo selv - hvis din bank altså stemmer er der ikke noget specielt iøjenfaldende her - bortset fra at du mangler omsætning :)

Hvilken branche er du i?

VH Jørgen Olsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)