Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affaldsgebyr for mindre virksomheder - hjælp til artikel

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære forum...

Jeg er journaliststuderende ved Syddansk Universitet, og er ved at skrive en historie om et affaldsgebyr, der rammer mindre virksomheder. Jeg vil gerne høre forummet, hvad de mener om dette gebyr?
 
Kort så er historien, at Århus Kommune pålægger alle virksomheder der omsætter for mere end 50.000 kr. årligt et affaldsgebyr. For en en-mandsvirksomhed svarer det til 1100 kr. ekslusiv moms årligt. Flere virksomheder er sure, specielt IT og kommunikation, da de ikke har noget affald de skal af med.
 
Det får man for gebyret:
- Mulighed for at benytte genbrugsstationer: 617 kr.
- Beredskab for farligt affald: 200 kr.
- Konsulenter til rådgivning på genbrugsstationen: 295 kr.

Gebyret gøres landsdækkende fra 2010 ifølge Miljøstyrelsen.


 
 Jeg kunne godt tænke mig at vide:

 
Hvem tror du det rammer?
 
Hvad kan konsekvensen være, når det bliver landsdækkende i 2010?
 
Tror du færre vil starte virksomhed, når der hele tiden kommer skjulte selsskabsskatter?

Send mig gerne en mail, hvis du har oplevet lignende i din kommune!

 

På forhånd - tak for besvarelserne
 

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undre mig lidt over det du skriver med det bliver landsdækkende i 2010