Jo, det må der simpelthen være en løsning på. Spørgsmålet er bare, hvad der så sker, når en masse virksomheder finder nye løsninger på problemet. En kasse papir affald burde teoretisk set være i orden at tage med hjem og smide i sin blå papir container, når der var plads til det i den. Mit gæt er, at hvis mange finder andre affaldsløsninger, så skal de nok finde en ny ting, som virksomhederne skal betale for. Men hvad er det, vi i virkeligheden betaler for? Er det 1500,- for at afskaffe et kg papir eller en politikers flaske rødvin til en frokost? Hvad lyder mest plausibelt? Jeg synes, at de fiaskoer i folketinget har haft et fripas i alt for længe og at de snart selv burde følge de regler og love som de selv får indført. Gad vide, hvor meget de betaler af deres flere kg papiraffald. Mon ikke de tænkte det igennem, da de mirakuløst fandt på dette tiltag. |
Anders Mikkelsen, Nr1:
I følge denne liste er "47.91.10 Detailhandel fra postordreforretninger" fritaget for affaldsgebyret.
Skal det ikke tolkes som, at alle rene Internet-butikker er fritaget for affaldsgebyret?
47.91.10 er vel den mest korrekte branchekode for rene Internet-butikker?
I så fald må jeg hellere få ændret min branchekode i en fart ;-)