Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cvr registrering / webshop!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj

SKAL man lade sig cvr registreres hvis man ønsker at drive en web shop på hobby basis?

 

Hilsen

Morten P

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du regner med at omsætte for over 50.000kr inden for en 12 måneders periode så er det tvunget (bemærk der er ikke tale om inden for et kaldender år).

Ud over det, så er der en række fordele ved at være momsregistreret. F.eks. får du momsen for computere, webshop, etc. tilbage. Samt, kan de samme udgifter naturligvis trækkes fra i skat.

Mvh Peder

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil drive forretning, og eks kunne trække moms fra skal du.

Der er vel heller ikke nogen grund til at lade være, det koster jo ikke noget?

I gamle dage (3 år siden) var der en tommelfingerregl om at hvis du på 3 år ikke kom over 20000 om året i omsætning blev det betragtet som hobby istedet for virksomhed. Men jeg ved ikke om det har ændret sig

 

S

Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

okay.. super :)

 

tak for svarene :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Ud over det, så er der en række fordele ved at være momsregistreret. F.eks. får du momsen for computere, webshop, etc. tilbage. Samt, kan de samme udgifter naturligvis trækkes fra i skat.

Der kan vel stadigvæk opnåes fradrag fir udgifterne i skatten selvom man ikke er momsregistreret.

Henrik

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Peder TakeTwo.dk:

Ud over det, så er der en række fordele ved at være momsregistreret. F.eks. får du momsen for computere, webshop, etc. tilbage. Samt, kan de samme udgifter naturligvis trækkes fra i skat.

Der kan vel stadigvæk opnåes fradrag fir udgifterne i skatten selvom man ikke er momsregistreret.

Henrik

Kan der? Jeg har aldrig drevet ikke momsregistreret virksomhed. Men jeg ville da forvente at uden cvr. nr. ville alle indkøb blive betragtet som private og derfor ikke fradragsberettigede. Det kan meget vel være jeg tager fejl.

Mvh Peder

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Kan der? Jeg har aldrig drevet ikke momsregistreret virksomhed. Men jeg ville da forvente at uden cvr. nr. ville alle indkøb blive betragtet som private og derfor ikke fradragsberettigede. Det kan meget vel være jeg tager fejl.

Du har ret med hensyn til grænsen for momsregistrering på 50.000.

Men hvis du har en situation hvor du i et skatteår sælger en varer for 40.000 DKK som du har givet 20.000 DKK. Så bliver du kun beskattet af de 20.000 DKK, som du reelt har tjent.

Henrik

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig rigtig.

Men hvordan står det til med f.eks. computere der er indkøbt?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:
Men hvordan står det til med f.eks. computere der er indkøbt?

Hvis de er indkøbt for brug i virksomheden så i pricippet ja.

MEN jeg er ikke uenig med dig i at grænsen for hobbyvirksomhed let kan nåes, hvis man vedvarende har en omsætning på under 50.000 DKK. Derfor skal man da også være opmærksom på at ens dispositioner er erhvervsmæssige!

Henrik

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev jeg så meget klogere :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)