Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anullering af momsregistrering

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle -

Jeg startede i 2008 et firma op, og valgte i den forbindelse at blive momsregistreret.

Grundet flere forskellige årsager, har jeg nu besluttet at drosle ned for målsætningen, og så fortsætte firmaet på "hobby" basis. Og derfor tror jeg ikke at min omsætning vil overstige den gyldne grænse på 50.000, hvor man SKAL momsregistrere sig.

Da mine behandlinger stort set kun henvender sig til private, er momsen kun med til gøre mine priser for høje i forhold til mange andre, og derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at slippe for at være momsregistreret alligevel. Det er ingen fordel for mit vedkommende så vidt jeg kan gennemskue...!

Hvordan gør jeg det - og er det overhovedet muligt? Skal jeg evt. bare lukke mit firma, og så bare køre det videre eller hvad...??

Håber der er nogen der har et godt råd eller viden om overstående!

På forhånd mange tak for svar,

Mvh

Lasse Andersen

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste for dig, vil være at spørge skat direkte, så er du sikker på, at få det rigtige svar. Du kan emaile til dem her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=349105&vID=0

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Når man vælger en frivillig momsregistrering selv om man ikke når den gyldne grænse på 50.000 fanger momsregistreringen alligevel.

En valgt registrering skal omfatte en periode på mindst 2 kalenderår, jf. Momslovens § 50, stk. 2.

Så med andre ord hvis du afmelder din virksomhed nu - og bare fortsætter med samme aktivitet er vi vel ude i omgåelse.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep..Henrik!

Apropos en diskussion andet sted her på AMINO af korrekt svar, er det for mig at se fuldstændig latterligt at et

svar længere oppe i tråden kan blive FORESLÅET/godkendt......hvilken værdi har det!

Man kunne jo så bare i mange tråde skrive: Spørg SKAT!

Og det var så det....Svar godkendt.....hmmm...latterligt!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Yep..Henrik!

Apropos en diskussion andet sted her på AMINO af korrekt svar, er det for mig at se fuldstændig latterligt at et

svar længere oppe i tråden kan blive FORESLÅET/godkendt......hvilken værdi har det!

Man kunne jo så bare i mange tråde skrive: Spørg SKAT!

Og det var så det....Svar godkendt.....hmmm...latterligt!

Det er jo kun det godkendte svar der bliver grønt så vidt jeg ved - det er da smart nok - jeg synes dog også at trådens ejermand skal kunne afvise svar så de ikke længere skal fremhæves (gule) hvis de ikke hjælper.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja....o.k.

Men stadig...jeg kan ikke forstå, at en Amino-bruger, som ikke engang har svaret i tråden går ind og

foreslår et svar.......som alle endda skoleelever jo kunne gøre: SPØRG SKAT!

Jamen, hvad er formålet og motivet? 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja....o.k.

Men stadig...jeg kan ikke forstå, at en Amino-bruger, som ikke engang har svaret i tråden går ind og

foreslår et svar.......som alle endda skoleelever jo kunne gøre: SPØRG SKAT!

Jamen, hvad er formålet og motivet? 

Hej.

Man kan enten trykke opret svar eller opret kommentar jo.

Så brugeren skal altså som systemet er nu på egen hånd vurdere om han/hun har bidraget med et svar eller bare en kommentar. Hvad der egentlig ligger i et svar burde måske uddybes yderligere.

Jeg skriver et svar til dit indlæg nu - men i amino-terminologi vil der altså være tale om en kommentar.

 

Jeg vil give dig ret i at der er plads til forbedring - jeg er selv kommet til at oprette et par svar ved et uheld (du ved jo at jeg er beskedenheden selv). Selv når jeg lægger guldæg er det i kommentarform hvis jeg ikke trykker forkert :-)

 

Det vigtigste er at det endeligt godkendte svar bliver grønt og mest fremhævet - og det ser jo ud til at virke.

 

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja....Jørgen ved jo at du er en meget beskeden type. *LOL*

Plads til forbedringer...Ja......SPØRG  SKAT!*S*

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik -

Mange tak for svartet Big Smile

Så er det bare lidt træls at jeg ikke satte mig ordentligt ind i det fra start af Tongue Tied - da det jo er penge lige ud i luften... Suk!!

 

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Andersen:

Da mine behandlinger stort set kun henvender sig til private, er momsen kun med til gøre mine priser for høje i forhold til mange andre

Den der forstår jeg ikke - men jeg er muligvis bare uvidende. ;-) Nu ved jeg ikke hvad det er for en slags behandlinger du laver, men du skal vel ikke lægge moms på nogle behandlinger bare fordi du er momsregistreret, hvis det er behandlinger som andre må undlade at lægge moms på? Eller... er det bare mig der er forvirret? Jeg mener at hvis det f.eks. er en form for alternativ behandling, skal der ikke moms på...

~
Anja

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)