Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du twitter?

Side 3 ud af 12 (115 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg twitter - men er ikke så god til at huske det - http://twitter.com/anettesand.

Før bloggen http://anettesand.dk fik nyt udseende, var twitter integreret i bloggen og gav et lille frisk pust til dem, der kommer så ofte forbi, at der ikke altid når at ske noget nyt. Men jeg havde for mange gadgets på, så i forbindelse med stor-renovationen mellem jul og nytår, hvor bloggen fik nyt udseende, røg twitter ud igen. Forløbig i hvert fald. Jeg synes, det er hyggeligt at følge med, især efterhånden som flere af mit netværk er på.

Så vidt jeg kan forstå på min 13- og 15-årige samt  nogle af de invitationer, jeg modtager, er især Facebook vist overtaget af børn (som samler på venner og laver grupper med morsomme navne) og pensionister (som lærer e-networking ved at være venner med deres børnebørn), og jeg bruger kun Facebook til at sige ja til invitationer for ikke at være uhøflig at sige nej.  Der kan let blive for megen sammenblanding mellem privat og erhverv, så jeg har afvist store dele af min familie på Facebook. Jeg er også medlem af Linkedin, men det bruger jeg heller ikke til noget særligt. Derimod har jeg nogle gode mailinglister og Amino, som jeg tjekker dagligt - uden dog at følge med i det hele - har også et job, der skal passes.  

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:
det giver ikke brød på bordet - min energi er bedre brugt andet sted

Enig det må ikke tage overhånd, det er spild af tid, der kunne bruges andre og mere fornuftige steder.

Jeg synes dog det typisk er sådan, at man bruger sådanne netværk en del de første par dage, det er nyt, sjovt og man skal lige finde ud af hvad det kan. Så finder det et naturligt leje derefter. Her hjælper det især, hvis man kun følger personer, som man har en arbejds-/erhvervsmæssig grund til at følge.

Det jeg godt kan lide ved twitter, er, at det er så utrolig enkelt.

/Grosen Friis

 

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:
/My 2 cents

Hej Oscar

Jeg synes dit indlæg var interessant læsning

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja Lysholm:
Kører det altid så SINDSSYGT langsomt som det gør lige nu

Hej Anja

Jeg har endnu ikke oplevet at Twitter ikke har gode svartider ?

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:
Der kan let blive for megen sammenblanding mellem privat og erhverv, så jeg har afvist store dele af min familie på Facebook. Jeg er også medlem af Linkedin, men det bruger jeg heller ikke til noget særligt. Derimod har jeg nogle gode mailinglister og Amino, som jeg tjekker dagligt - uden dog at følge med i det hele - har også et job, der skal passes.

Hej Anette

Tak for et lille indblik i hvordan du bruger sociale-netværk, herunder Twitter. Det er interessant at følge lidt med i hvor forskelligt folk bruger det, hvor meget de prioriterer det og ikke mindst hvad de ønsker at opnå med det.

Det jeg bruger Twitter til, er, at jeg kan følge med andre indenfor mit arbejdsområde, og da de ofte følger eller bliver fulgt af mange andre, der også arbejder med samme fagområde, så finder man frem til nye relevante personer/blogs.

Jeg følger også med i hvem der følger mig, især hvis jeg ikke kender dem i forvejen, det er interessant at se, hvilke fagområder de er indenfor, især hvis det ikke er tæt på mit eget fagområde.

/Grosen Friis

 

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg twitter også på www.twitter.com/nikstep bruger det mere end facebook osv.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Grosen Friis | OP.dk:

 

Jeg har endnu ikke oplevet at Twitter ikke har gode svartider ?

Det blev også bedre et par timer senere, men lige da jeg tilmeldte mig, kørte det ekstremt dårligt. Jeg kunne ikke ændre design eller noget som helst. Men det sker jo for alle sites indimellem. Nu kører det i hvert fald fint og hurtigt. :-)

Jeg har installeret en lille plugin til min Firefox - TwitterFox - så jeg nemt kan følge med.

~
Anja

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har efterhånden haft en profil her på Amino i et stykke tid, men aldrig rigtig kommet igang med at være aktiv herinde.

Så nu skal det være, og dette indlæg er jo en fin anledning til mit første bidrag :)

Jeg twitter også, men er temmelig ny indenfor det. Min profil kan ses her: http://twitter.com/kim_andersen

 

@Saugstrup og Frank HM:

Tak for omtalen af min blog, er glad for at så mange har gidet at biddrage til artiklen, og kommet med deres mening omkring hvad Twitter egentlig er for en størrelse og hvad det skal bruges til.

Kim Andersen's blog om Umbraco, sociale medier, web 2.0, Google, SEO, webudvikling mm.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have lyttet til Thorborgs interview med Henriette i Thorborgs Talkshow, tog jeg også springet og er nu officiel en twitter Smile

Du kan se min profil her - http://twitter.com/minmave

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Grosen Friis | OP.dk:

Så derfor vil jeg spørge, om du bruger Twitter?

Nej - kan slet ikke lige se fidusen - skal man bare skrive små beskeder "Hej mette, har du grønne bukser på i dag" "vi ses til kaffe i morgen" eller hvad?

(Efter at have kigget ca. 20 sekunder på twitter).. er det så ikke bare en side, hvor det gælder om at vise andre, at man har mange venner og spille lidt smart - eller hvad?..
Fra deres forside at dømme, skal man skrive små "sms-beskeder" til hinanden.. som min 12-årige datter gør med sine veninder "hvad laver du" - "jeg ser disney channel" "er det hannah montana" "nej det er hm2"..så meget keder jeg mig heller ikke :-)

Men okay, det tænkte jeg også om facebook først, at det var tidsspilde - kan være det ikke er så slemt, når man kommer i gang

Side 3 ud af 12 (115 indlæg)