Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger et godt frima / person til en e-handelsløsning

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke langt tid siden at jeg startede et projekt op på Joomla + Virtuemart, som vi efterfølgende kasserede til fordel for Magento - det gør man ikke uden grund, og jeg ved godt du er den helt store fortaler for Virtuemart, men heldigvis ser vi forskelligt på tingene. Jeg er ikke gift med nogen af disse systemer og har løst og løser opgaver med begge. Men det er min vurdering at du kan sælge mere på Magento end på Virtuemart - Magento er simpelthen bedre "tunet" på salgsfronten.

Hvis du har læst e-Pusher, så vil du indse at det betyder MEGET mere end en evt. dårligere performance på serveren. Det koster nemlig forholdsmæssigt meget mindre at få en god dedikeret server hvis det på sigt bliver nødvendigt, end det vil koste i tabt omsætning pga. et system med for mange og for høje forhindringer (læs e-Pusher og du vil vide hvad jeg mener).

 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville kontakte til folk som fx co3.dk og høre om de kan hjælpe jer.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skræddersyer jeg jo typisk webshops med funktionalitet der ligger betydeligt ud over hvad der leveres off the shelf og jeg ser bestemt ingen problemer i at få en webshop til at gøre præcis det den skal i virtuemart.

Så rent salgsmæssigt så må det så være selve tjek ud processen du vil anfægte i forhold til hvad det anbefales i epusher - alt andet er jo fuldstændigt manupulerbart og selve tjek ud processen kan jo også laves om.

Men som jeg skrev tidligere så er Magento et glimrende alternativ til en off the shelf løsning som f.eks. OsCommerce og der er mange OsCommerce webshop ejere der burde skifte - men der er ingen tvivl om at man skal tage skalerbarheden med på Magento på større projekter - det er immervæk en rimelig betydningsfuld faktor. Derudover så er der nu også en række fordele ved at vælge en CMS + Webshop løsning fremfor en stand alone løsning ligesom der omvendt kan være fordele ved en stand alone løsning - men at påstå at VM kun er god til mindre webshops er et pænt stykke ude i skoven og specielt da kontra et system der skalere så elendigt.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er Magento altså ikke så ringe som du gerne vil gøre den til mht performance, hvis man altså kører på en server der er konfigureret ordentligt. Læs evt. dette dokument om min påstand. http://www.crucialwebhost.com/blog/improving-magento-speed-and-performance-with-mysql-query-cache/

I får lige et citat derfra: "On a Magento installation with over 80,000 products, we have found 64 MB to provide 10x the performance improvement over disabled query cache. The actual use or capacity of the cache is less than 50 percent, which provides room for continued cache growth up to 64 MB."

Her tester de på en database med 80.000 items. Mon ikke det dækker 99,9% af alle webshops.

Når jeg siger at Virtuemart ikke er god nok, så er det ikke kun features jeg hentyder til, men også den bagvedliggende administration som jeg finder rodet, det er den dårlige håndtering af billeder i mere end 2 størrelser, hvor jeg synes 3 var et minimum, men det er også Sören især som har udviklet systemet. Historisk set synes jeg han har haft et forkert fokus på udviklingen. Integrationen med Joomla er fin til visse projekter, men brugerbasen burde have været 100% adskilt og ikke som nu delt. Hvordan vil du f.eks. kræve bekræftelse af gyldig mail konti for de alm. ikke handlende brugere samtidig med at have en shop bruger der ikke først skal aktivere sin konto i forbindelse med checkout. Det er ikke gennemtænkt. Men altså Virtuemart har da sin berettigelse på visse projekter, men jeg mener bare at Magento er bedre - thats it. Og derfor er MIN holdning den, at hvis man er seriøs med e-handel, så skal du fandme også vælge den platform der sælger bedst, og ikke den der tilfældigvis integrerer med et CMS. I øvrigt findes der en (godtnok tidlig udgave) integration mellem Wordpress og Magento, hvis man lyster det.

Og så er du altså ikke den eneste der kan skræddersy - jeg har været dybt inde i både magento og virtuemart, men jeg gider ikke diskutere præferencer - vi bliver ikke enige, sådan er det, og det er ikke i trådstarters interesse at dette skal blive en pissekonkurrence.

 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første link du poster bekræfter jo netop nogle af problematikkerne i magento - selve strukturene i systemet kunne have været lavet meget smartere (og bliver det vel forhåbentligt også på sigt) og hvis det ikke var tilfældet kunne du jo ikke få den slags performance forbedringer med simpel query caching.

Derudover er det vel essentielt at forstå at det ikke handler så meget om antallet af produkter alene men derimod om capaciteten til at handle user loads så man rent faktisk også kan have en del kunder på sin webshop og ikke kun en del produkter ;) men det er altså alment kendt at meget af koden bag magento har et pænt stykke vej igen.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det første link fra maj 08, altså efterhånden ikke helt tidssvarende, og der er sket meget med magento siden, også på performance, men som sagt - gider ikke diskutere det mere med dig for vi bliver bare ikke enige, og du forholder dig ikke til at det er bundlinien der tæller for ejeren af shoppen, og her er jeg bare ikke i tvivl om hvilken app. der vinder. Og det er her jeg har fokus. Teknik betyder ikke en skid for shopejeren - det gør bundlinien til gengæld. Og det er tydeligt at Magento har haft fokus der - at de så har haft lidt startproblemer med performance ser jeg som et lille problem i det store billede - især når der kan gøres rigtig meget med, som du selv skriver "simpel query caching"...

Magento gør meget mere for at skabe mersalg, super optimeret checkout, super lækker produktvisning osv. - alt sammen noget der giver mere salg.

It's a numbers game ...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaee og ellers er problemet at du ikke forholder dig til at der er nogle problematikker ved magento som du fuldstændigt ignorerer - på trods af at de burde indgå i de overvejelser man har inden men vælger et shop system.

Det er ca. en måned siden jeg selv så de rå data fra en magento stresstest - og det var bestemt ikke imponerende og så var shoppen endda tom...

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver ikke at Magento er fejlfri - det ved jeg godt den ikke er, men den er stadig IMHO langt det bedste alternativ blandt de mange open source løsninger. Og holdt sammen med virtuemart er jeg slet ikke i tvivl.

 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Det første link du poster bekræfter jo netop nogle af problematikkerne i magento - selve strukturene i systemet kunne have været lavet meget smartere (og bliver det vel forhåbentligt også på sigt) og hvis det ikke var tilfældet kunne du jo ikke få den slags performance forbedringer med simpel query caching.

Derudover er det vel essentielt at forstå at det ikke handler så meget om antallet af produkter alene men derimod om capaciteten til at handle user loads så man rent faktisk også kan have en del kunder på sin webshop og ikke kun en del produkter ;) men det er altså alment kendt at meget af koden bag magento har et pænt stykke vej igen.

Hvad hjælper det at have mange kunder i sin webshop når de ikke køber noget ?

 

/Hus

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)