Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder er nogle svage stakler

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Thorning mener, sammen med SF og Enhedslisten, åbenbart, at danske kvinder er sådan nogle sølle skvat, at deres eneste mulighed for gøre seriøs karriere er, at tvinge virksomheder til at tage dem ind i deres bestyrelser og ledelser.

http://www.business.dk/article/20090126/karriere/90126171/

Forslaget kommer under påskud af "ligeberettigelse" - men dels indholder forslaget, såvidt jeg kan se, ikke noget krav om at kvinder så også skal tvinges ind i værnepligten, og det indeholder heller ingen forslag om at andre grupper med lav repræsentation i bestyrelser og ledelser skal tvinges ind (f.eks. folk fra andre lande, homoseksuelle, kommunister eller andre som med samme berettigelse kan siges at have noget særligt at byde på, der vil øge mangfoldigheden).

Det er til at brække sig over!

Helle Thorning skal fandme ikke bestemme hvem der skal lede mine virksomheder! Hvad bilder hun sig ind? Den højrøvede idiot ved ikke en skid om, hvordan mine virksomheder ledes bedst, og sålænge det er mig der løber den økonomiske risiko er det også mig der bestemmer. Men måske har hun tænkt sig også at overtage risikoen, når mine bestyrelser skal fyldes af talentløse fisseletter?

Eller også er det bare et snedigt forsøg på at stoppe alt det der iværksætteri-noget ...

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

det er da vist kun i bestyrelser, tror ikke hun kommer efter DIG. og der findes da kvinder der har gjort det ganske godt ------siger min kone

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist en der ikke stemmer socialdemokratisk næste gang Stick out tongue

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske med en anelse anden brug af sproget, er jeg enig med dig, Mikkel. Helle Thorning er en skvaddernavle!

Punkt 1: Det er ligeså meget kvinderne selv, der ikke vil.

Punkt 2: Du kan da ikke tvinge folk til noget.

Punkt 3: Og så vil enhver kvinde, med respekt for sig selv, da vælges ud fra sine kvalifikationer og ikke ud fra sit køn. Dét kan man da kalde diskrimination af værste skuffe!

Jeg ved ikke, hvad dævlen, de har gang i. Men bare fortsæt ud af samme spor, så behøver vi da ikke frygte et regeringsskifte ved næste valg.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ØF!!! Helle sørger lige nøjagtigt for at der gøres forskel på kønnene, når hun vil lave sådan en regel!!!

Jeg er kvinde...og jeg vil skutte komme nemmere til noget end mænd!!!!!!!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

> det er da vist kun i bestyrelser, tror ikke hun kommer efter DIG.

Der er bestyrelser i mine virksomheder - og dem skal JEG nok udpege. Ikke en eller anden talentløs politiker

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle af de ellers rare og kvikke kvinder i min VL Gruppe, gik også ind for at der kom kvoter på køn.
Jeg spurgte dem hvordan det kunne være at der næsten ingen kvinder var i Amino Bestyrelsesbørs og deres svar var at de ikke kendte den..
Jeg tillod mig at fortælle dem, at det gjorde mændende heller ikke, men at de selv fandt den og det måske var en del af forskellen på, hvorfor der var flere mænd en kvinder i bestyrelser og de kunne godt se pointen.

Generelt er mænd bare bedre til at sælge sig selv og til at netværke og det er to stærke kvaliteter i forhold til at få en bestyrelsespost.
Der er bestemt mange dygtige kvinder, men mange af dem vil det bare ikke nok og har ikke den vedholdenhed der skal til.

At sætte kvoter på kønsfordeling er helt hen i vejret, det må alle fornuftige mennesker kunne se.


Dbh Martin

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

> Der er vist en der ikke stemmer socialdemokratisk næste gang

Det er ingen hemmelighed, at jeg opfatter den nuværende regering som både inkompetente, højrøvede og fremmedsfjendske i en uhyggelig grad. Jeg så dem meget gerne udskiftet med noget bedre. Men så skal det også være bedre, og det er der desværre meget der tyder på, at en regering ledet af Thorning bestemt ikke vil blive.

Jeg har aldrig stemt Socialdemokratisk og med en retarderes musling som Helle Thorning ved roret kommer jeg heller ikke til det.

> At sætte kvoter på kønsfordeling er helt hen i vejret, det må alle fornuftige mennesker kunne se.

Det tror jeg du har ret i. Det er så bare ærgeligt, at der er SÅ mange fjolser der bliver valgt ind i Folketinget.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person

Mikkel, jeg vil nok give dig ret, og det er nok også ok at "brokke" sig her.

MEN, er det ikke lidt billigt, at smide et indlæg her? For det første vil jeg gætte på at 50%+ , jeg selv incl. i dette forum stemmer for den siddende regering.Vi er vel alle vores egen lykkesmed som iværksættere. For det andet. Jeg tror ikke Helle T. læser med, så hvordan skulle hun kunne forsvare sig?

En eller anden der har Helle T's, email, så vi kan inviterer hende til en snak om virkeligheden her i Amino?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle-pigen er da mere end velkommen til at forsvare sig her, men jeg tvivler på at hun nedlader sig til at kommentere noget som helst fra en flok glade iværksættere. Og ja, det er nok ikke her hun høster fleste stemmer og med god grund.

Dbh Martin

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)