Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder er nogle svage stakler

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:

Sorry Embarrassed

Men jeg bliver bare så edder-sparke-mig gal når kvinder så absolut skal gøres til det svage køn, men måske er det fordi de ikke har mødt en KVINDE endnu Stick out tongue

Kære Birgit

Som med så meget andet er det ofte dem, der sidder midt i det, der mener, de har løsningsmodellen for alle andre... Det kunne jo rent faktisk være, der var nogle, der mente noget andet. Nogle mennesker tror jo, de altid ved, hvad der er bedst for alle andre – en stor del af dem bliver politikere. [:'(]

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg googlet mig lidt omkring de norske erfaringer hvor kønskvotering er gennemført med krav om 40% repræsentation eller tvangsopløsning af selskabet. Iflg mine oplysninger er der nu 40,8% kvinder i bestyrelserne, - og det tal er jo ret sigende!

Jeg søgte ellers at finde ud af præcis hvad politikerne ville opnå ved flere kvinder i bestyrelserne, fremfor f.eks flere negre, som Demib er inde på. Svaret fandt jeg til dels ved dette skamløse copy/paste, -skamløst fordi Mari Teigen ikke taler imod kønskvotering - men derfor kan hun jo godt sige noget fornuftigt alligevel:

Sagen er, at man måske forsøger at overføre en argumentation og logik fra den
politiske sfære til den økonomiske sfære. Politikkens legitimitet hviler på beslutningers repræsentativitet og markedets legitimitet hviler på beslutningers effektivitet, konstaterer Norske Mari Teigen, sociolog, dr.polit. og forsker ved det uafhængige Institutt for Samfunnsforskning.

/Michael

Kilde: http://www.kvinfo.dk/side/559/article/145/ 

  

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da vist din hetz mod Anders Fogh og avisstøtten du kører af der... igen :-)
Ligeså på din blog.

Er det virkelig sket - at du ikke har mere at sige og derfor nu bare genbruger gammelt materiale?

Surprise

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, jeg vil bare lige sige, at jeg synes "fisselette" er for sejt et ord og bruges alt for sjældent.

Mht. emnet, så er det klart for latterligt et udsagn fra Helle T, men sandheden er jo den, at der jo kun er tale om politisk marketing. Vi ved jo godt at det kun er til for at skabe opmærksomhed og taletid. Tilsyneladende virker taktikken. Det har jo aldrig været hensigten at et sådan "forslag" skal realiseres. I vores verden svarer det til, når fageksperter blogger under kulørte overskrifter som kun har til formål at tiltrække opmærksomhed.

Da kommunikativ taktik er en forventet (og dermed forudsigelig) del af enhver politikers handlingspalette, så kan jeg personligt slet ikke rynke et øjenbryn over sådanne udsagn. Hvis man er smart (politisk modstander) er det bedste modtræk, at ignorere sådanne udtalelser (som i øvrigt praktiseres af alle i varieret grad).

God dag til alle!
Aleksander 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut enig i, at det er et tåbeligt forslag!

Jeg arbejdede i et par år på en virksomhed, hvor jeg tog telefonen og mit job var, at tage mod bestillinger -mange skulle bruge reservedele, og dem hjalp jeg med at finde. Hvis det blev for teknisk eller der var maskiner som krævede reparation, skulle jeg stille kunden om til værkstedet.

Jeg oplevede ofte, at kunderne ikke ville have hjælp af mig til at finde reservedele - jeg vil gerne snakke med mekanikeren, sagde de straks..
De troede ganske enkelt ikke på, at en lille pige kunne finde den rigtige del.. De gange jeg var med på messer, skete det samme - kunderne ville hellere end gerne tale med mig, men hvis de for alvor skulle tale om en maskines kunnen, skulle jeg kæmpe meget mere for det end mine mandlige kolleger - og en del af kunderne (primært mandlige bønder), ville ganske enkelt ikke handle priser osv med mig, selv om jeg var lige så kompetent som de andre.
Det samme ville nok også have gjort sig gældende for en mand i et "kvinde"-fag.

Firmaet handlede både med byggemarkeder og landmænd, fabrikker og lign.
Sælgeren der kørte i byggemarkeder var en yngre pige - for når hun kom ud og skulle sætte varer på hylderne, kunne hun næsten få lov til at sætte hvad som helst op - de (mandlige) unge ansatte i byggemarkedet ville hellere end gerne overtales til at give varerne den bedste placering i butikken, mod en lille flirt.
Til gengæld var det mandlige sælgere der kørte til landmændende - for der skulle ikke komme et bette pigebarn dér og tro hun wist no'e om maskiner!

Men jeg ser det slet ikke som kønsdiskrimination - Som jeg ser det, gælder det om at finde de værdier frem man kan tilbyde, som mand eller kvinde, og udnytte dem - uanset om det er i en bestyrelse eller what ever.

Når det er sagt, er det da en god ide at have en lidt "blandet" bestyrelse - at der folk med mange forskellige meninger og erfaringer fra forskellige steder - ellers bliver det jo bare til, at man sidder og nikker i kor hele tiden. Og det er vel den tanke, Helle har taget udgangspunkt i - men resultatet er godt nok ikke særlig gennemtænkt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det har jo aldrig været hensigten at et sådan "forslag" skal realiseres.

Forslaget er jo gennemført i Norge, så det er slet ikke utænkeligt at Helle Thorning ville indføre det, hvis hun fik regeringsmagten.

> Det er da en god ide at have en lidt "blandet" bestyrelse

Jamen så må der jo også laves regler for hvor mange arabere, rødhårede, dværge, døvblinde, kommunister og transvestitter der skal med i bestyrelserne. Nej hvor bliver det fremover let - det er bare at slå op i en tabel, så har du din bestyrelse. Spørgsmålet er så bare, om der bliver nogle virksomheder at drive tilbage :)

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kaster jeg lige et spørgsmål ud i debatten:
 
Hvis man nedsætter en arbejdsgruppe, som har til formål at brainstorme idéer og udvikle en strategi i forhold til et givent formål, hvilken type gruppe vil så have størst sandsynlighed for success:

- En gruppe, hvor medlemmerne er udpeget

eller

- En gruppe som er tilfældigt sammensat

Det forudsættes, at deltagerne i begge grupper er lige motiverede for at realisere formålet.

Mvh
Aleksander

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart at der skal flere kvinder ind hvor det gælder. Man kan bare ikke gøre det ved lovgivning. Der skal en ændring i tankemåden hos både kvinder og mænd..

Da jeg var stor teenager drømte jeg om at følge i min far´s fodspor. Ja jeg ville være brandmand ( not kidding). Og da jeg fortalte min far dette store ønske, svarede han: Kvinder har sgu da ikke noget at gøre på en brandstation.

Jeg havde engang en større diskution med svigerfar ang. kvinder som jagerpiloter. Hovrfor kunne de ikke blive jagerpiloter. Jamen sagde han: Der var lavet store fine videnskabelige undersøgelser. Kvinder fysik kunne ikke klare det. Det ville dø af indre blødning grundet de store G påvirkninger. HMM sagde jeg, mener du de store fine videnskabelige undersøgelser bestilt af mænd og fortaget af mænd?

Hvor var det lige jeg skulle hen med de historier?  Nå ja. Heldigvis findes der idag både kvindlige brandmænd og jagerpiloter. Tag den far og svigerfar.. Når kvinder vil så kan de.

Ændret indstilling kan man ikke lovgive sig til. Ændret indstilling kommer med tiden og skift i generationerne. Og tiden går faktisk hurtigt.

 

 

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)