Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den Blå Avis

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Hermed en lille advarsel omkring den blå avis. Pas rigtig meget på deres sælgere. Man skulle tro de ansatte folk efter B-T reklamens scener altså efter hvor mange "røve" de har med som de har taget....

 

De er utroligt "slicke" så hvis du overvejer annoncering enten i den trykte eller online versionen af Den Blå Avis så gør dig selv en tjeneste og læg et budget til hvor meget du vil bruge før du får et konsulent besøg. HOLD dig til budgettet og når de begynder at ringe med bedre tilbud og bla.bla så sig konsekvent nej.

 

Du får hammergod reklame på DBA men husk endelig ikke at stole for meget på dem og det de lover. 100.000 eksponeringer lyder flot men tænk over hvor mange af de 100.000 i alle aldersgrupper og køn annoncen ses af egentlig er potentielle kunder!

 

Jeg har lavet fejl og kom til at betale 50.000.- dkkr mere for noget reklame der solgte ca 8000.- dkkr fra min hjemmeside. En dårlig handel må man sige.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ruben - tag nu ikke dette ilde op, men jeg kan ud af ovenstående ikke se, hvordan du er blevet snydt?

Har læst indlægget mange (mange) gange og jeg ender med samme facit. Er du blevet snydt af dem, må du have noget dokumentation på bordet, ellers er det ikke fair overfor DBA. Alle aviser prøver at sælge deres annoncer så dyre som muligt! Længere er den ikke.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt på linie med Casper.

 

Du har købt 100.000 eksponeringer, og de er blevet leveret som aftalt (i hvert fald vurderet på baggrund af din beskrivelse af forløbet).

 

Det er ingen hemmelighed, at det er noget af en udfordring at identificere fordelagtige reklameaftaler. Det er ikke ualmindeligt, at man har (store) tab på nogle kampagner og gevinster på andre. Nu er du stødt ind i en af de førstnævnte, og har samlet noget erfaring til næste gang.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Nej men så har jeg ikke udtrykt mig godt nok.

 

Det er heller ikke et råd til at boykotte den blå avis. Man bliver ikke snydt. Men deres sælgere kan sælge sand i sahara og saltvand midt på middelhavet og de er sindsygt dygtige. Derfor da dette er en iværksætterportal og man måske ikke altid har mulighed for at skære hårdt igennem når situationen opstår så foreslår jeg ganske simpelt blot at man ligger et budget og holder fast i dette. Tro mig. Efter man har prøvet den blå avis en gang gør man det ikke igen. Man føler sig presset, stresset og gør man som de siger ja så vanker der fribilletter til DTC og jeg ved ikke hvad. Hvis ikke så kan man knap få dem til at tage telefonen. De bruger hele registeret af salgstricks deroppe og det er det jeg vil advare imod. I min mening er det dygtige sælgere de har til førstegangskunder. De præsterer bare ikke en service der gør man tænker på dem igen næste år når man skal reklamere.

 

Jeg vil ikke sige jeg er blevet snydt direkte med den annonce som vi fik "billigt". Men der er enormt meget forskel på om sælgeren rådgiver dig til at gøre noget der er "forkert" eller noget der er "rigtigt" i forhold til dine produkter. Og ved DBA bliver du altså rådgivet i den gale retning kontra det produkt du ønsker at sælge blot for at sælgeren kan hive penge indenbords.

 

Dette skal som sagt ikke ses som et "brug aldrig den blå avis" indlæg. Det skal ses som et "hold fokus på din biks og dine produkter kontra reklame" indlæg for før du ved af det har du igennem den blå avis ca 50% reklame kørende som giver kunder og 50% kørende der ikke giver en skid men er dobbelt så dyrt som den første del..

 

Det var sådan set det hele. I kan bruge det eller lade være, jeg syntes bare jeg ville dele en dårlig oplevelse med jer andre og måske give jer et værktøj der gør at i kan bruge den blå avis uden at blive trampet på som jeg føler jeg blev det.

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Se det er jo en helt anden snak :)

Det var nu heller ikke for at være efter dig personligt, men synes det er vigtigt denne kategori bruges rigtigt. Vi er nødt til at kalde en spade for en spade, og i dette tilfælde er DBA.dk hverken annoncehaj eller svindler.

Det er jo et godt råd du kommer med - ingen tvivl der - men kategorien er forkert. Det var sådan set min eneste anke.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Annoncesælgere skal ikke forveksles med medie- eller markedsføringsrådgivere. Det er de ikke - de er sælgere. Og sålænge de er ærlige om det de sælger ser jeg ikke de store problemer i det - det er DIG som indkøber der har pligt til at vurdere om du kan tjene penge på de givne anoncer.

> foreslår jeg ganske simpelt blot at man ligger et budget og holder fast i dette.

Generelt synes jeg det er en meget dårlig ide at fastlåse sine online marketingbudgetter i faste kronebeløb. Det er langt bedre t låse budgettet på ROI - altså, hvor meget der skal tjenes på kampagnerne. Hvis du f.eks. tjener 2 kroner for hver krone du putter ind i et givent medie, så er det sgu for dumt at låse sig på et bestemt budget - hvorfor sætte loft på din indtjening?

Internet er et meget dynamisk medie, og hvis man ikke forsøger at følge og tilpasse sig denne dynamik ender man hurtigt med at modarbejde medierne frem for at arbejde med dem. Og for langt de fleste online mediers vedkommende kan resultaterne, og ROI, måles ret præcist, så der er ikke nogen god undkylding for ikke at bruge det som  bencharks, efter min mening.


Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Casper S: Jo jeg har nok lagt den i forkert kategori... Shit happens ;)

 

 

Mikkel: De har stillingen som salgskonsulent. Det betyder i min verden at du kan konsultere dig med dem og købe deres produkt. Det betyder det er en sælger. En salgskonsulent ved Ford burde jo også kunne sælge dig en ny Mondeo...  

 

Mht budgettering af penge man skal bruge på reklame så er i hvertfald detailbranchen = Jo flere penge man bruger på reklame jo flere kunder. Problemet kan bare være at finde en niche hvor ens kategori hører til rent markedsmæssigt. Hvem vil man have fat i. Hvem er målgruppen og hvilke steder på nettet slår man kløerne bedst i dem.. Det er det man skal gøre op med sig selv. Som nystartet har man måske ikke mulighed for at ligge en ordentlig sæk moneter til at starte med for reklame og du kan jo ikke få en reklamesælger til at love dig xxx kroner i indtjening på din reklame. Og man kan da slet ikke selv gætte sig til den så der kan jeg ikke følge dig overhovedet. Men hvis du har en formel er du da velkommen til at poste den for den vil da hjælpe mig godt fremover ;)

 

Modsat DBA har jeg enormt gode erfaringer med at bruge Bilgalleri.dk til annoncering. Det gav mange flere eksponeringer og rigtig mange kunder. Dog ikke så mange at det var imponerende med kunderne men det var godt. De er friske på gode tilbud og de ringer konstant og hører hvordan det går og om det giver noget. De fortæller gerne nogle tal osv og hjælper en igennem designfasen af eks banner. Sidst men ikke mindst får man ikke indtrykket af at de bare vil sælge så meget som muligt på så kort tid som muligt. Og det er det jeg syntes er fedt og gør at jeg bruger dem igen. Modsat DBA..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt uenig med dig! Sælgere kan kalde sig lige hvad de vil for min skyld - nede i banken kalder de dem f.eks. "rådgivere", men det ændrer bare ikke på at de faktisk er sælgere og at deres loyalitet i sidste ende ligger hos deres arbejdsgiver, hvor den også hører hjemme. Så det er der i sig selv ikke noget galt i. det der er galt er, hvis vi som indkøbere er så naive at vi tror at sælgerne faktisk er rådgivere, konsulenter eller hvad de nu kalder sig. Sælgeren fra Ford vil naturligvis aldrig fortæle dig at du i lige din situation er bedre tjent med et konkurrerende bilmærke - uanset om du faktisk er det. Det er ikke hans job. Uvildig rådgivning får man nu engang kun hos folk der faktisk er uvildige - og det er sælgere altså bare ikke :)

Med hensyn til budgetter er jeg ikke helt siker på du frstod min pointe - og den er, at hvis du fastlåser dine budgetter i kronebeløb så udnytter du slet ikke Nettets dynamik, og dermed kommer du enten til at betale for meget for din markedsføring eller udnytte markedet for dårligt. Hvis dine konkurrenter så gør det bedre, løber de med "dine" kunder.

> og du kan jo ikke få en reklamesælger til at love dig xxx kroner i indtjening på din reklame

Det er ikke helt korrekt. Der findes mange former for markedsføring som er resultatafregnet - f.eks. afiliate marketing, eller selskaber som mit eget (og mange andre), der som oftest afregnes netop på basis af de opnåede resutlater - din profit. Med en tilstrækkelig god tracking og analyse kan du opnå noget der i praksis opleves tilsvarende via pay per click medier som f.eks. Google AdWords. Hvis du via tracking og analyse VED at 20% af dem der klikker sig ind via f.eks. AdWords køber et produkt, og at du i snit har en fortjeneste på 100 kroner for hver handel, så er alle de besøg du kan få fra AdWords til under 20 kroner = øget profit. Kan du få de besøgende til et snit på 5 kr, så begynder det at ligne en rigtig god forretning - og det er slet ikke et usædvanligt scenarie. 

 

At DBA og mange andre medier fortsat mest sælger på CPM, frem for CPC basis, er alene et udtryk for at de kan (der er nok købere) ikke at det er godt. Det er dig som indkøber der så må sortere skidt fra kanel ...

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Kasper S.

 

Hvor er vi dog dejligt uenige. Jeg er glad for at mennesker i det hele taget er så forskellige for GUD hvor ville livet dog være kedeligt hvis vi allesammen gav hinanden ret ;)

 

Det er rigtigt hvad du siger om Ford sælgeren men ! Hvis du kommer til Ford sælgeren som selvstændig håndværker tilbyder han dig jo ikke 3 kassebiler og en Ford Ka. Hvad hulen skal man bruge sådan en lille grim bil til i et håndværkerfirma der kan jo knap nok ligge en boremaskine i bagagerummet. Men det er DET DBA gør i overført forstand. Når sælgeren bliver ved med at prakke dig ubruelige ting på indser man at vedkommende ikke ønsker at sælge dig det produkt der passer dig bedst men bare et eller andet produkt. Og hvis han kan sælge dig en reklame i "børnetøjsektionen" selvom du sælger værktøj gør han gladeligt det velvidende at du ikke får en eneste kunde ud af det. Og når du opdager det køber du jo ikke reklame det sted igen. = DBA mister en kunde. Men DBA har masser af kunder og det er derfor de kan tillade sig at gøre således. De er sgu ligeglade. Så det jeg blot ville frem til er at DBA= rådden service og at man bliver nødt til at holde fokus.

 

Vi er enige om det med "budgetterne" men man skal heller ikke gå i den anden grøft. Man skal ikke bruge så mange kroner på reklame at det er livsnødvendigt at reklamerne giver xxx antal kunder i biksen for at man kan have åbent til næste år også. Derfor siger jeg også at man bør reklamere á 3 måneder af gangen så man hver kvartal kan vurdere om man skal prøve noget nyt eller fortsætte det gamle sted, evt udvidde.

 

Adwords er et råddent koncept det er bare min mening. Problemet opstår så snart jeg er utilfreds med dig eller er en konkurrent. Så klikker jeg da lige 200 gange på din adwords reklame hver gang jeg ser den og så har du ingen kunder men skal alligevel betale 150 kroner for det. Det er uhensigtsmæssigt. Hvis de låste Adwords så 1 IP kan klikke på den 1 gang pr 12 timer eller lign kunne man jo snakke om det. Men det gør Google ikke af hvilke grunde ??? $$$$ Og hvis du tror den slags ikke forekommer så tro om ;) Jeg har snakket med RIGTIG mange der gør det nummer der fordi de er konkurrenter eller bare har noget imod et firma der bruger adwords.

 

Jeg tror i bund og grund vi to er tæt på at være enige bortset lige fra det med Adwords :) Tror bare vi har misforstået hindanden og nu jeg ser på det kunne jeg godt have formuleret mit indlæg bedre omkring DBA.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan blot konstatere, at du udelukker dig selv fra en masse effektiv markedsføring med den strategi - overlader disse markeder til dine konkurrenter. Men det er jo dit valg :)

> Så klikker jeg da lige 200 gange på din adwords reklame

Den slags bliver normalt filtreret fra - der skal langt mere avancerede metoder til hvis du vil "lamme" dine konkurrenter med kliksnyd.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)