Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV-Iværksætterne i TV2's programmer er lukker

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste det i avisen her til morgen da jeg spiste morgenmad, og det er godt nok så uendelig trist når man tænker på hvordan det er gået de forskellige på trods af masser af medieomtale og for vinderens vedkommende en pose penge.

Men det gør mig så også bare endnu mere stolt af at vide at jeg stadig er iværksætter på 3. år og at firmaet endda har overskud.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes:

Det siger bare lidt om, hvor meget engagement, tid og hårdt arbejde det kræver for at blive succesfuld.

Det behøver ikke at betyde at man ikke har haft engagementet. Som jeg har læst det, så har TV fokuseret på de ting som kunne sælges til seerne. Ikke på de projekter som der ville være et marked for. Vi har også set det med X-Factor hvor TV har valgt nogle ud til at komme videre som OVERHOVEDET ikke burde have en chance, men fordi det lokker seere til.

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels - netopcom.dk:

Sebastian Brandes:

Det siger bare lidt om, hvor meget engagement, tid og hårdt arbejde det kræver for at blive succesfuld.

Det behøver ikke at betyde at man ikke har haft engagementet. Som jeg har læst det, så har TV fokuseret på de ting som kunne sælges til seerne. Ikke på de projekter som der ville være et marked for. Vi har også set det med X-Factor hvor TV har valgt nogle ud til at komme videre som OVERHOVEDET ikke burde have en chance, men fordi det lokker seere til.

Jeg siger heller ikke, at det ikke er alle, der har haft engagementet. Men når man får en så vild eksponering (gennem tv) til at starte med, så må det jo være noget internt, der kikser. Har jeg ikke en pointe i det?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes:

Jeg siger heller ikke, at det ikke er alle, der har haft engagementet. Men når man får en så vild eksponering (gennem tv) til at starte med, så må det jo være noget internt, der kikser. Har jeg ikke en pointe i det?

Hmm..... nogle havde måske ikke hjertet med idet. Men fordi du kommer i primetime med kontaktliser for katte betyder det ikke at du har en success hjemme :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

TV-Shows laves for TV-seernes skyld - IKKE for deltagernes skyld. Ingen af de to programmer havde noget med godt ivørksætteri at gøre - det handlede om at lave underholding på TV.

Det undrer mig derfor ikke, at vinderne af disse "iværksætter-shows" ikke overlever - på samme måde, som de fleste af de "kunstnere" der vinder TV-talent-konkurrencer også meget sjældent klarer sig godt, når TV-showet slutter.

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som er vigtigt at fastholde er, at den slags udsendelser ikke er andet end underholdning. Bare fordi man har været på TV, ændrer det ikke ved, at der skal knokles lige så meget som ellers. Det kan kortvarigt give et boost, men når det bliver hverdag igen, er der den sædvanlige kamp om kunderne.

Husk på, at ugen efter det sidste program er rullet over skærmen, går alle deltagere mere eller mindre i glemmebogen - det er show business.

Jeg var med i Vejen Frem i 2007 og det blev slået op som noget stort, men da det endelig kom på TV, var det klippet ned, så antallet af udsendelser blev reduceret væsentligt og konceptet helt vildt udvandet.

Endvidere havde TV2, uden at informere de berørte, valgt at klippe et af de deltagende hold, helt ud af semifinale-udsendelserne, så virksomhedens indsats og ikke mindst markedsføring op til udsendelserne, var helt spildt.

LarsQ.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

TV-Shows laves for TV-seernes skyld - IKKE for deltagernes skyld. Ingen af de to programmer havde noget med godt ivørksætteri at gøre - det handlede om at lave underholding på TV.

Det undrer mig derfor ikke, at vinderne af disse "iværksætter-shows" ikke overlever - på samme måde, som de fleste af de "kunstnere" der vinder TV-talent-konkurrencer også meget sjældent klarer sig godt, når TV-showet slutter.

Arh, det er nu lige hårdt nok sagt. Vi har brugt flere afsnit fra Springet meget i min afsætningsundervisning. Der kommer altså en del guldkorn indimellem, som man sagtens kan bruge i det rigtige iværksætterliv.

Det sjoveste er fra Lars Larsen, der siger noget i stil med: "ApS står for: A' prøver sgu! A/S står for: A' sikker!"

Så hvis man har et ApS, skal man ikke bruge det i sin markedsføring -- det lyder for uprofessionelt ifølge hr. Larsen. Smile

Det kunne forresten være sjovt at høre Martin Thorborgs mening, da han jo som bekendt var dommer i Danmarks Bedste Idé.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sådan er det jo desværre for mange nystartede virksomheder, - de fleste når ikke at opleve deres 3 års fødselsdag.

Jeg synes ikke at TV udsendelserne var spildt, for det viser at selv eksponering på landsdækkende TV samt en million kr. er nogen garanti for succes.

Det er det lange seje træk der tæller og løsningen skal nok findes ved at bruge en model, hvor iværksætterene får lidt indsigt i virkelighedens realiteter. Den megen opmærksomhed omkring iværksætterne har givet en slags X-factor virkning, - og det ser vi også lidt af her på Amino. Man tror bare man kan stille sig op på scenen og så spiller klaveret. De gammeldags dyder, såsom at sætte sig lidt i den branche eller fagstof man som iværksætter nu vil til at tjene penge på, synes at være forsvundet.

På et sted som Amino, synes jeg der ligger et ansvar hos de iværksættere som rent faktisk lever af deres virksomhed. Danmark er et godt sted at starte en ny virksomhed, men på Amino er der alt for meget fokus på CVR, moms og fradrag m.m. og det undrer mig i den grad at mange er så opsatte på at lade sig registrere unødigt.  De nye firmaer dør jo ikke af forkert registrering, - de dør af for lidt omsætning.

Der er mange klicheer og floskler omkring iværksætteriet. Jeg synes man gør en iværksætterspire en bjørnetjeneste, når man henviser vedkommende til fødevarestyrelsens hjemmeside fordi han m/k vil åbne en café eller sandwichbar. Istedet skulle man spørge ind til om han rent faktisk har prøvet at smøre et stykke smørrebrød.

Jeg synes selvfølig at medlemmerne på Amino skal bakke hinanden op, men vi skal heller ikke være lalleglade ;-)

Jeg savner SÅ meget at en café eller smørrebrødsbutik inviterer iværksætterspiren til en uges samvær. Iværksætteren in spe giver sin gratis arbejdskraft i en uge, - indehaveren giver et realistisk billede af hverdagen og noget erfaring videre så de dyre begynderfejl undgås.

Her ville Amino virkelig kunne gøre en forskel........  

  /Michael

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)