Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårlige erfaringer med de gule sider

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Ikast
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej alle sammen

Ville lige høre om der er andre end mig der har dårlige erfaringer med de gule sider?

MIN HISTORIE:

jeg havde startet mit tømrerfirma i Midtjylland og var gået i gang med at servicere kunder.

Efter lidt tid kunne jeg godt bruge lidt flere kunder, og kontaktede "hvilket senere skulle vise jeg at være en stor fejl" DE GULE SIDER.

Fik besøg af en flink og seriøs sælger fra silkeborg. han tilbød mig en god annonceplads samt en masse søgeord, visninger på flere postnumre, billede annonce og gode ting???  og han kunne lige slå 3000kr. Af den normale pris. Så han kunne lave det hele til mig for ca. 12.000 og det forsikrede han mig om, at jeg nemt kunne tjene ind ved alle de henvendelser jeg ville få på annoncen. JEG VAR SOLGT!!

Jeg ville ha sådan en annonce. Her er det så jeg bliver fanget. Jeg vælger at skrive under på en KØBSAFTALE. og aftaler med sælgeren at jeg vil få et udkast af annonce, søgeord og grafik. inden de ville køre annoncen på DEGULESIDER.DK. Han tager af sted. og jeg føler jeg har gjort en god handel?

ca. 14 dage senere får jeg en regning på annoncen. Det undrer mig lidt at jeg får en regning og ikke et udkast af min annonce. Jeg går ind på siden og søger lidt på tømrer der hvor den skulle være. Jeg  finder ikke noget. Søger så på mit firma navn. der dukker så en annonce op det hele er forkert område, søgeord annonce tekst, og fandme ja endda mit fag. De havde lavet det hele som om jeg var et murer firma i stedet for tømrer!!!!

Jeg tager kontakt til de gule sider og de siger at de vil kigge på sagen. Ca. en måned senere får jeg et rykkerbrev med renter på min annonce.  Jeg kontakter igen DE GULE SIDER og fortæller at jeg ikke har interesse i at betale i det det hele er forkert. De siger igen at de vil kigge på sagen. Der går igen lidt tid, og jeg får endnu et rykkebrev med flere renter uden at de har ændret spor. Jeg bliver så tvær og kontakter dem og siger at jeg ikke vil ha nogen annonce hos dem da jeg synes de er dybt uprofessionelle. Siger så at de vil tage annoncen af. Det viser sig så at det ikke sker. jeg beder så om opsigelse endnu en gang, og siger jeg vil have en opsigelses bekræftelse. Den får jeg så en uges tid efter. Jeg tror så at det hele er over.

Der går noget tid jeg får så pludselig en dag en indkaldelse til retten om at jeg nu skylder DE GULE SIDER. ca.15000kr. Jeg kontakter så en advokat og får at vide at jeg står meget ringe i det jeg var dum nok til at skrive under på en købsaftale. og jeg føler mig nu for alvor SNYDT!!

Jeg står så nu tilbage med en gæld på" efter diverse tillæg og renter" på ca. 17000 kr. er nød til at bide i det sure æble og betale, for ingenting. der er ikke kommet en eneste orde ind gennem DE GULE SIDER!!

Jeg er interesseret i at høre om der er andre der har haft dårlige oplevelser med DE GULE SIDER??? da jeg er begyndt at samle dem sammen så man kan udgive dem og hjælpe andre fra at komme i lignende situation...

MANGE TAK. TØMRERN

 

 

 

 

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hold dig fra dem. Der var et indlæg fornylig, se om du kan finde det.

 

I øvrigt - læg de penge på google adwords, du får langt mere valuta for pengene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået flere opringninger fra dem. Men da de ikke vil sende en skriftlig garenti på, den indtjening som de lover, man kan jo ikke love noget uden at man vil garenter detSurprise

 

Offer allered nok i reklame uden resultater, så en ekstra kan jeg ikke se nogen saglig begrundelse på.

Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Adwords giver heller ikke noget.

Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Surt - de får heller ikke mange stjerner herfra.. - og er for længst dømt ude. Vær opmærksom på at få din aftale opsagt i tide, og sørg for at alt kontakt foregår skriftligt eller starter dit mareridt forfra til næste år, da deres kontrakter automatisk forlænges, hvis de ikke opsiges i tide.  - håber de giver sig, og annullerer din kontrakt.

Med venlig hilsen

Bjarne Schou Andersen

Plantetorvet.dk

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop lavet en aftale med DGS, men det er primært for at få et link til Surftown (SEO-hensyn).

Denne type profil fik jeg en ret skarp pris på, og kan godt anbefale det. Har også bannere på DGS, men det er købt på CPA-basis (afregning per salg) via et bannernetværk. 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Folmann:

Jeg har netop lavet en aftale med DGS, men det er primært for at få et link til Surftown (SEO-hensyn).

 

Nu ved jeg ikke, hvad du giver for at stå listet i en online udgave af De Gule Sider, men SEO værdien er efter min mening værdiløs eller i bedste tilfælde meget ringe.

Hvis de har bildt dig ind, at det har noget SEO værdi, at have et link på den side, som du selv linker til, er du blevet taget ved næsen. Du kan prøve at tage Googles cached version af den side. Google kender den ikke.

Skaf nogle links fra sider, hvor dit produkt/søgeord indgår som ankertekst - og ikke dit domænenavn. Samtidig skal siderne også være indekserbare af Google for at give noget.

 

Fra Farum
Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - det er De Gule Sider som jeg oplever dem.

Jeg var igennem en tur der minder om det der. Jeg havde en annonce - som absolut intet gav, og da jeg blev ringet op af De Gule Sider der spurgte om jeg kunne tænke mig at fortsætte med at annoncere, sagde jeg Nej Tak. Sælgeren svarede okay, det skal jeg lade gå videre.

3 måneder senere for jeg en regning for annoncen. Jeg ringede til DGS og sagde, at jeg jo havde sagt, at jeg ikke var interesseret! Hvortil de svarede, "Der er mange der ringer og giver sig ud for at være fra DGS eller firmaer der minder om DGS- så hvordan kunne jeg vide at det var dem der havde ringet" - nå men... jeg fik så en rykker.
Jeg ringede igen og sagde at jeg havde meddelt dem, at jeg ikke ville betale, for noget jeg ikke havde bestilt.
Så fik jeg en rykker mere, jeg ringede, og så kom brevet fra advokaten.

HELDIGVIS kender jeg en advokat! - Han studerede DGS's side om annoncebetingelser.
Det endte med et brev jeg formulerede, hvor jeg fortalte slagets gang, og min advokat ven fik tilføjet

"At herefter måtte det være op til DGS at bevise, hvad der ikke var blevet sagt"

Siden da har jeg intet hørt - men bedst af alt - intet betalt!

Jeg vil ALDRIG have noget at gøre med dem mere.

Jeg synes nu også det er en voldsom regning du står med - og det faktum at du aldrig har modtaget korrektur, er jo helt ude i skoven!
Det er svinsk af dem at opkræve penge for noget som du ikke har godkendt.

Jeg er ret sikker på, at jeg af naturlige årsager ville stoppe som selvstændig, hvis jeg drev forretning som de gør!

Som Edna Mode, fra the Incredibles siger: Face the confilct - fight it - WIN.
Giv ikke op - de står med en dårlig sag.

Kan de bevise, at du har modtaget korrektur?

 

venlig hilsen

Ivan - Sketches | http://www.sketches.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Google Adwords giver heller ikke noget.

Kenneth

Så gør du det forkert Wink

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)