Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirret omkring registering og moms

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare ikke rigtigt Troels. Man får og kan ikke få et CVR-nr. hvis man ikke er/skal momsregistreres eller er underlagt anden form for indberetningspligt (løn/A-skat/lønsumsafgift), og man ikke er et selskab.

Peter: Klart at du har - egne ? - selskaber med en omsætning på under 50K når du bruger al din tid på Amino. Det er der nemlig ingen penge  i Big Smile Naturligvis er det klart at et holdingselskab typisk ikke vil have væsentlig omsætning eller omsætning overhovedet . 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Troels...er 100% enig med Bent!

Det er nu ikke mig, men nogle klienter der selskaber<50 k....*S*

Fra Næstved
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene - det trøster mig lidt, at jer der har forstand på det også virker til at være lidt i tvivl:-)

Men så forstår jeg ikke helt - jeg ved at jeg ikke skal betale moms, men samtidig er I også tvivl om jeg skal betale lønsumsafgift eller ej . Jeg skal jo betale A-skat, som Skattekonsulenterne skriver som værende et af kravene for at få CVR-nr. Så kan jeg ikke bare registrere for at få et CVR-nr, men undgå at sætte kryds i rubrikken om lønsumsafgift og så selvfølgelig sørge for at betale min A-skat?

Er det måden?

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej for du skal jo rent faktisk ikke betale A-skat for dig selv når det er en personlig virksomhed. Skal du derimod have ansatte er det noget andet. Nu har jeg checket med loven og såvidt jeg kan se skal du svare lønsumsafgift (idet jeg formoder at du ikke og slet ikke udelukkende har undervisning og personkørsel). Derved skal du også have et CVR-nr. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for al hjælpen! Det er virkelig en stor hjælp!

For lige at være helt med: Mit konsulentfirma vil kun beskæftige sig med undervisning og fysioterapeutisk behandling og træning. Skal jeg stadig svare lønsumsafgift? Og hvad er det egentlig? :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Undervisning ? af hvem/hvilken gruppe. Jeg er ikke ekspert i moms og slet ikke lønsumsafgift men som du måske også kunne tyde ud af ovenstående indlæg er noget undervisning fritaget for lønsumsafgift. Det begynder at ligne en delregistrering og det er bestemt ikke ukompliceret. Måske du skulle overveje at få fat i en revisor som har mange tandlæger , læger o.l. lønsumsafgiftspligtige grupper eller bare en kyndig revisor

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Det begynder at ligne en delregistrering og det er bestemt ikke ukompliceret.

Jeg er enig med dig at delregistrering bestemt ikke er ukompliceret, men "delregistrering" som begreb i relation til moms og lønsum bruger man når der er tale om flere virksomheder med samme ejer. Det administrative bøvl ved at lave opsplitning af en virksomhed med så lille en omsætning vil æde alt besparelse i mer administration. Dertil kommer udgiften alene ved at få etableret en sådan struktur.

Jeg er derimod enig med dig, hvis du mente at der kunne blive tale om en registrering for både moms og lønsumsafgift. (Men det er ikke det som afgiftfolket vil kalde en delregistrering).

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Delregistrering anvendes også i forbindelse med eksportmomsordningen.........hvor man kan få

eksportmomsen som indgående moms på månedsbasis, og først afregner den igen på

kvartalsbasis i hovedvirksomheden.

Er meget anvendt i vognmandsbranchen, der har eksport-samt carbotagekørsel.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - Jeg mindes så også at have hørt det brugt hvor en virksomhed kun er lønsumsafgiftspligtig/momspligtig af en del af sin omsætning/drift men jeg er ikke momsekspert. Det er dog alene et spørgsmål om begreber. Kompliceret er det uanset hvad og der tager man umiddelbart en drøftelse med Skat og aftaler en fordeling (nøgle).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent..der findes faktisk en nedre grænse på 80K for registrering for lønsumafgift.

Denne kører efter samme principper som de kendte 50 ved momsregistrering.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)