Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirret omkring registering og moms

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey - Ja der kan du se hvor lidt jeg beskæftiger mig med det. Det hjælper måske lidt på det. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener, at den nedre grænse på 80.000 kun gælder for kunstnere og musikere - men er i skrivende stund lidt usikker.

Grunden til jeg er helt sikker på, at du skal registreres for lønsumsafgift er, at jeg har en kunde, der lige er startet op som instruktør i mensendic og alternativ behandler (ikke fysioterapeut, men noget lignende), og der undersøgte jeg det hos Skat - hun skulle registreres for lønsumsafgift. Hun er så også kunstner/maler, og skulle delregistreres, da noget af hendes kunstneri skal momsregistreres, og andet ikke. Men det sidste var ret kompliceret, og jeg har glemt halvdelen af hvad den flinke skattedame sagde til mig :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:
Jeg mener, at den nedre grænse på 80.000 kun gælder for kunstnere og musikere - men er i skrivende stund lidt usikker.

Der er tale om en generel bundgrænse. Hvis afgiftsgrundlaget  ikke overstiger 80.000 DKK skal der ikke ske registrering for lønsumsafgift. Afgiftsgrundlaget afhænger så af opgørelsesmetoden.

Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - lige for summere op: Da mit firmas årlige omsætning vil være under både 80- og 50.000kr, vil det sige at jeg ikke er påkrævet at registrere for moms og lønsumsafgift. Så langt så godt :-)

Men hvad gør jeg så hvis jeg gerne vil have et CVR-nr? Er det muligt ikke at registrere én af de to ovennævnte ting og samtidig få et CVR?

Hvis nej og jeg vælger at registrere lønsumsafgift, hvad betyder det så? Hvad skal jeg gøre når jeg har registreret det?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Rossel:
Da mit firmas årlige omsætning vil være under både 80- og 50.000kr

Henrik,

Først og fremmest skal du være opmærksom på at bundgrænsen på 80.000 ikke er baseret på omsætning men er et afgiftsgrundlag baseret dine lønudgifter. Afhængig af metode svarer det nogenlunde til at du har lønudgifter på ca. 40.000 kr. om året.

En fysioterapeut er omfattet af reglerne omkring lønsumsafgift. Hvis du brænder for et hurtigt CVR-nummer så er det løsningen for dig.

Om du så også skal eller kan registreres for moms kan du tage efterfølgende. At holde styr på lønsumsafgift og så moms oveni kan være en langhåret sag. Du bør derfor overveje om det er rentabelt på nuværende tidspunkt at lade dig momsregistrere.

Når du nu er blevet registreret for lønsumsafgift - så hop ind på

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=openall&oId=211735&vId=200131&i=54

og læs om metode 4 - det er den som du vil være omfattet af.

Henrik

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)